• Bruden blå

Snälla nån, sluta paniken!!!

Alltså nu ha rjag satt mig på händerna så många gånger att jag börjar bli lite väl platt om händerna. Då nu skräder jag inte mina ord längre.
    Är ärligt talat evinerligt trött på alla panikinlägg.
    Ja jag menar alla inlägg som i rubriken skriver
    PANIK!!!
    AKUT!!!
    HJÄLP!!!

osv. Ni får det att låta som om det handlar om liv eller död när ni skriker ut med stora bokstäver att det är panik, akut eller att ni dööööööör om ni inte får HJÄLP NU NU NU!!!

Och i 99% av fallan så konstaterar man som vanligt att det rör sig om rena petitesser.
    Tex nyans på servetter, vart man hittar beige papper på nätet, hur lång leveranstid en firma har, vad priset på en vara är, hur en blomma ser ut eller andra rena skitsaker rent ut sagt.

I andra inlägg kan man tyvär läsa om rent tragiska händelser, saker som verkligen är angelägna, folk som bli av med både präster och lokaler eller där anhöriga dör.
    Då blir man rätt trött när samma person(för det är ofta ett litet antal personer som ägnar sig åt detta) för femtioelfte gången skriker att hon har panik och att det är såååååå akut.

• Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!
  • Vidalila

Läs inte dom inläggen då?

Är det akut så är det väl det för dom, det är ju knappast upp till nån annan att avgöra.

• catizyie

Håller med Bruden blå...

Ibland så känns det som alla har riktiga "problem", när det är nåt litet.....

Vidalila:

Det är väl klart att man läser de inlägg som verkar vara nåt som man bryr sig om.....Detta är ett debatt forum,,,,man får faktiskt ha olika åsitkter...............

• Vidalila

catiziye

Självklart! annars hade det inte varit mycket till forum ;)

men om ett inlägg har rubriken "akut" så kan man ju ana vad det handlar om (ett i-landsproblem i bröllopshysterin) håller med om att det ur kontext egentligen är helt absurt, men är det panik så är det ;)

• Fru Cinderella

Men om folk vill panika lite och faktiskt engagera sig i färgen på servetterna, varför kan de då inte få göra det?!

Känner inte heller för att skräda mina ord, blir bara så trött på folk som inte kan låta andra va!

• 071023 2

Bruden Blå

Fan helt j*vla KLOCKRENT!. Du har så rätt. Vilka ilandsproblem vi har här på BT.

Såpbubblor eller riskorn... ja vad ska man säga..... Zzzznark!

• Brudgum 2008

>>> Bruden blå

jag fattar inte heller, låter som många har planerat dåligt...

• Brudgum 2008

... och färgen på servetterna KAN OMÖJLIGT skapa panik.

"Panik är en plötsligt uppkommen skräck. Ofta drabbar den hela grupper av människor, till exempel om brand uppkommer och en människogrupp snabbt måste utrymma byggnaden.

Ordet panik härstammar från den grekiska guden Pan.

• Vidalila

jag får plötsligt uppkommen skräck ibland(bara det låter ju som en hel diagnos) när jag tänker på servetter... ;)

(bara det låter som en diagnos)

• Brudgum 2008

>>> Vidalila

Ha ha ha, ja så kan det bli. När gifter ni er?

Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!