• Bruden blå

Snälla nån, sluta paniken!!!

Alltså nu ha rjag satt mig på händerna så många gånger att jag börjar bli lite väl platt om händerna. Då nu skräder jag inte mina ord längre.
    Är ärligt talat evinerligt trött på alla panikinlägg.
    Ja jag menar alla inlägg som i rubriken skriver
    PANIK!!!
    AKUT!!!
    HJÄLP!!!

osv. Ni får det att låta som om det handlar om liv eller död när ni skriker ut med stora bokstäver att det är panik, akut eller att ni dööööööör om ni inte får HJÄLP NU NU NU!!!

Och i 99% av fallan så konstaterar man som vanligt att det rör sig om rena petitesser.
    Tex nyans på servetter, vart man hittar beige papper på nätet, hur lång leveranstid en firma har, vad priset på en vara är, hur en blomma ser ut eller andra rena skitsaker rent ut sagt.

I andra inlägg kan man tyvär läsa om rent tragiska händelser, saker som verkligen är angelägna, folk som bli av med både präster och lokaler eller där anhöriga dör.
    Då blir man rätt trött när samma person(för det är ofta ett litet antal personer som ägnar sig åt detta) för femtioelfte gången skriker att hon har panik och att det är såååååå akut.

• Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!
  • bride 08

Kan också hålla med om att rubriken är viktig. En rubrik med texten hjälp säger inte!

Får nog ta åt mig lite angående det svenska språket och meningsbygnad. Men ibland springer tankarna iväg lite snabbt och så glömmer man läsa igenom sin text innan man slänger iväg ett inlägg.

• Fluffbullarna

Jag instämmer med TS och Tervmatte Anna, skriv vad tråden handlar om istället för att skriva AKUT, PANIK eller vad det nu kan vara. Det är som att ropa varg hela tiden, har man tittat in på såna trådar tillräckligt många gånger och väntat sig att de ska handla om något hemskt eller väldigt viktigt så blir man till slut så matt och irriterad att man inte orkar försöka hjälpa till när det är någon som verkligen behöver det.

Och visst är olika saker olika viktiga för olika personer, men ändå... Får man riktig panik av minsta lilla detalj bör man nog söka hjälp, för det låter inte hälsosamt.

• Brudgum 2008

Försök ändra den så kallade "paniken" till något trevligt, det är ju ändå en trevlig händelse som skall komma... Kärleken ni vet...

• 26maj2007

kan ju fatiskt vara så att det både kan vara panik eller akut för den som skriver inlägget.

personen kanske har kom på något dagen innen eller samma dag som den ska iväg och ordna något. Då vill man kanske ha både tips och råd innan man gör något man kanske får ångra sig för att man har förlite information.

kan ju vara jätte bra att fått info här på denna sidan så man vet vad man kan ställa för krav och frågor när man tex kommer till brudbutik, florist m.m.

så den som läser kan inte avgöra om det är panik eller inte.

• Brudgum 2008

>>>26maj2007

Fast jag fattade inte att det var det som var poängen med TS påstående.

Har man tid att sitta flera timmar varje dag på BT så kanske man får panik över att saker inte hinnder bli klara i tid, skoja bara, jag tror vi snackar om olika saker

• marranmi

én sak till som är störande: När folk inte använder SÖKFUNKTIONEN som finns för att söka på det man är ute efter, själv har jag hittat massa tips istället för att starta en ny tråd... störande när tio femton personen veckan innan engagerat sig och så kommer nån med EXAKT samma fråga.. lär er söka, bridezillas!!

• jocelyn

Vad är det att jaga upp sig för?

Det är kul med nya trådar! Om man inte ville ha nya trådar så borde man inte låsa de gamla efter 3 månader...

Vad gör det om någon skriver "hjälp!" i trådstarten, det får ju ER att titta i alla fall...

Förstå att personer befinner sig i olika situationer. Vad som är viktigt för någon annan är strunt för dig. Och vice versa.

• Brudgum 2008

Panik!!!
    Jag håller på att somna!

• tvillingmor

Detta måste ju vara dagens roligaste och knäppaste tråd...haha Vilket skämt!

• miffolina

Är inte att starta en tråd om att folk ska sluta "panika" i ungefär samma löjlighetsklass som själva det fenomen som tråden vill förkasta?
    Jag håller med om att det är ganska fånigt att det bli "panik" över minsta lilla grej ibland, å andra sidan, skitsamma, orkar bry sig?

• zukigirl

hmm... Alla är vi olika.Jag skulle tex inte få panik av att servetterna inte matchar blommorna i min bukett. Om någon hade satt eld på katten däremot så skulle jag få det. Å andra sidan så skulle jag i det läget inte sätta mig och skriva ett inlägg på BT. hmm... Hur hade inte det sett ut!? HJÄLP!!! Min katt brinner!!! AKUT!!! (ja jag vet att jag har sjuk humor)

• Tervmatte Anna

2007-07-23 21:07 ramlösa

Tro det eller ej med det finns fortvarande dem som använder en vanlig 56k modem för internetuppkoppling och för dem tar det en evighet att öppna en sida. Kan tänka mig att det är jätteirriterande för dem att efter att ha suttit framför datorn i en minut kommer man till något helt ointressant.
    Med tydliga rubriker slipper man sådant. Och det kan inte vara svårt att få ihop några ord som bildar en meningsfull och mycketsägande mening
    Det räcker nog med lite tankeverksamhet

MVH
    Anna

• jocelyn

Om man sitter med ett 56K-modem får man nog ta såna smällar... :D

• Sister of the Night

Men zukigirl då..... :o *hostar upp kaffet från vrångstrupen efter det råa skämtet*

Jo, jag kan faktiskt också tycka att det är lite väl hetsigt att skriva "panik" i versaler, när det handlar om vilken färg som bäst lämpar sig på toapapperet, typ.

Säkert finns det situationer då någon i sista minuten inte lyckats skramla fram den där _detaljen_ som den verkligen tycker höjer helhetsintrycket, men generellt sett så är det kanske liteöverdrivet att gasta om kaos och panik för ett gäng servetters skull.

Någon hade listigt plöjt förbi denna missviselse genom att skriva nåt i stil med "Panik! Hittar inte XXX" eller nåt i den stilen, i en aktuell tråd här någonstans.
    Detta var faktiskt klyftigt; då kan en mindre servettintresserad person (som jag t. ex.) spana vidare, medan servettligan genast vet att de har något att tillföra där.

• zukigirl

Ja visst är vi!!! Heeela tiden!!!

Svar på tråden Snälla nån, sluta paniken!!!