• Duchess

Spara eller slösa?

Vi gifte oss för en vecka sedan, så jag tänkte komma med några små funderingar om spara och slösa.

Det vi "slösat" på är ringarna. Kostnaden för våra förlovningsringar och min vigselring utgör 1/4 av hela budgeten, och det är vi jättenöjda med!

För övrigt har vi valt många alternativ som kan tyckas vara "spara", men som vi valt för att vi verkligen velat ha dem. Vi hade t ex buffé istället för trerätters eftersom vi ville ha en mer avslappnad stämning på middagen. Det fick vi :)

Jag köpte min drömklänning för halva priset på Blocket. Att köpa begagnat rekommenderas verkligen! Ofta kan man inte se att klänningen är använd.

Goda vänner till oss fick ansvaret för att duka och dekorera i lokalen. De gjorde ett kanonjobb! Vi hade inte ens sett dukningen innan bröllopsdagen, men var inte alls oroliga. Som extra bonus fick vi kostnaderna för detta i present av vännerna :)

• Duchess

Justja: Precis som Emmaline har vi jobbat mycket med både bordsplaceringen och gästpresentationen. Båda delarna var mycket uppskattade av våra gäster.

Att ha människor runtomkring sig som man tycker är trevliga, och att dessutom läsa roliga saker i presentationerna, det gör mycket mer för stämningen på festen än om servetterna matchar blommorna eller om placeringskorten är embossade :)

Svar på tråden Spara eller slösa?