• Azacia

Azacia - gifte sig 21 Juli 2007 *bilder*

21 Juli gifte vi oss i Visby Domkyrka och blev "husband and wife" efter 18 manaders planerande och jag maste saga att det var UNDERBART!!!! Mycket battre an forvantat...
    Vara Svengelska gaster uppskattade allt vi gjort och festen blev jattelyckad.

Orkar inte skriva en berattelse men eftersom jag alltid uppskattade gifta par som visade upp sina bilder sa tankte jag gora det samma:

Har ar nagra daliga bilder tagna med min kamera
    www.facebook.com/album.php&l=c997e&id=578642512

och har ar nagra av fotografens bilder
    www.ulrikafinnberg.com/brollop/galleri/heidi%20o%20James/index.htm

Nu ska jag njuta av min manad med min man har i England innan jag flyger hem till Sverige igen.

Kram pa er alla, och tack for alla svar och synpunkter jag fatt harifran, och ni som har det underbara framfor er: NJUT!!!

• Svar på tråden Azacia - gifte sig 21 Juli 2007 *bilder*
  • Azacia

och som vanligt sa maste ni kopiera och klistra in den sista lanken.....

• Azacia

Tack alla ni!

Vi sitter har och vantar pa resten av fotografens bilder som sakert ar superfina...

WildAngel: Lycka till pa lordag!

• Azacia

Tack alla!

canyll
    ja just det, visst var det du som bodde i Spanien med din engelsman? Lycka till med ert brollop om ni inte redan gift er!!

Vidalila
    Va kul! har du kikat pa www.weddingveil.com/ ? Det var inte dar jag fick min, men de har liknande slojor dar...
    Jag har antligen bestamt mig att behalla min *tyvarr* Klanningen blev sa smutsig sa den slanger jag, en kina kopia som inte kostade mer an 1000kr, sa vill ha nagonting kvar som minne.... annars hade jag kanske salt den till dig!

• Azacia

Bella77

Tack! Klanningen ar som sagt en kina-kopia, bestallde den fran Kanacca och det ar en Alvina Valenta kopia, #AV9662, kostade typ 900kr! Originalet skulle kosta langt over 10 000kr, sa jag var jattenojd, hade inga problem med klanningen, har kan du se lite av slapet som jag alskade: www.ulrikafinnberg.com/heidijames/_CUF2270.jpg

Rosorna heter "Mimi Eden spray" och det grona har jag glomt vad det heter men ska ta reda pa det.

• Azacia

gota

Haha, jag hade samma farhagor som du, men min man ville absolut ha domkyrkan!!!

Vi hade ett litet brollop, strax over 40 pers och alla satt runt altaret, jag maste saga att det kandes jattemysigt och intimt, inte behover man fylla hela kyrkan for att det ska kannas bra. Alla var imponerade av kyrkan, t.o.m. ett par som gift sig i St Pauls i London (!) hade hellre velat gifta sig dar.

Vaktmasteriet dekorerade kyrkan sjalva och jag kommer inte ens ihag hur dom hade dekorerat det (for visst var det du som fragade om jag skulle dekorera kyrkan?) men allt var superbt.
    Rakna med turister iallafall, vi hade nagra som fotade oss bade nar vi repeterade pa fredagen och kom tillbaka nar vi gifte oss!

Lycka till, ni har valt en supervacker och pampig kyrka!!!!!!!

• Azacia

mammaK

Tack, lycka till med ert brollop, vi har snackats vid lite i Gotlandstradarna!!

Get Back var superbra och kan verkligen rekommendera Ulrika Finnberg, for vi diskuterade dom lite, tror jag om jag inte minns helt fel.

• Azacia

Junibröllop08
    tack! Ringen bestallde jag fran usa fran Deena Jewelers NY pa deras eBay hemsida, har har du nagra daliga narbilder:

www.familjeliv.se/krypin/azacia/gallery/php43nvud.jpg

www.familjeliv.se/krypin/azacia/gallery/phpklimox.jpg

Jag kan tipsa dig om www.topazery.com om det ar lite vintage/antik feeling du vill ha pa ringarna, det ar mycket billigare att bestalla fran usa, jag fragade manga smeder om de kunde gora liknande ringar har i sverige, men det kravs en viss finess att gora det och litade inte riktigt pa att de skulle kunna gora det pa samma satt, men i usa ar det en storre grej att ha vintage/antik ringar.

Lycka till i ditt letande!!!

• Azacia

Bella77

Det grona graset heter "siergras panicun fountain" tror dom kallade det for sjogras pa svenska, men jag kan ha dromt det hela.....

• Azacia

gota

Hmm, vad menar du med det? *kliar på huvudet*

mooogn Tack!!

• Azacia

Aah, du kanske menar där talarstolen var? Alltså på vänster sida när man går in?
    Vi var så pass få att alla kunde sitta runt altaret, på bänkarna till vänster, och vaktmästaren sätter fram stolar som folk sitter på, svårt att förklara, men det ordnade sig iallafall! Ingen satt bakom pelaren!

• Azacia

Fru Cinderella
    Tackar tackar, din klänning var oxå snygg!!!

gota

Ja du, turister, vi hade turister som kom på fredagen när vi gjorde en repetition som frågade när bröllopet var och kom tillbaka på lördagen för att fota oss!!
    Vet inte var de var från, men de pratade engelska iaf!

Svar på tråden Azacia - gifte sig 21 Juli 2007 *bilder*