• Ammo

Glitter tråden ......fortsätter

Då fortsätter vi Ammo, Yllo, Victory, Blue Topaz och Izunia på vår trogna glittertråd....

Vi är alla gifta men kan inte slita oss från varann och härifrån, men andra som behöver råd och tips om kommande bröllop är förståss välkomna ni med.

Lite bilder från vårt bröllop
    groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter
  • Ammo

Hoppas ni hittar hit tjejer!

Vicky, vi hade gärna åkt till Krabi och fler ställen om vi hunnit, men vi valde kho Lanta istället då.

• Ammo

Iza, tar massor med bilder men kan ju inte lägga upp dem alla tyvärr. Får fortfarande inte in bilder på min msn sida, säger att bilderna är tagna med annan programvara och det går inte att fixa? Annars hade jag kunnat lägga ut fler där.
    Men här är 3 nya
    www.familjeliv.se/krypin/ammo/galleri.php

Idag har vi varit i Vaxholm och strosat runt med hela familje, mormor + farmor.
    Lillkillen har blivit lite förkyld igen, suck, vet inte vad basiluskerna kommer ifrån.

• Ammo

Marcus brud, välkommen till tråden och tack för komplimangerna !
    Du har en fantastisk dag framför dig!!!
    Vi som skriver här har hängt i hop i över 1,5 år och gifte oss alla förra sommaren. Vi stöttade varann under hela planeringen så jag hoppas fler än jag svarar dig.

Jag var inte nervös förens jag satt i bilen från frisören till kyrkan, oj vad nervös jag var.
    Men jag sa till mig själv -vad egentligen är jag nervös för?
    Njut och tänk på varje ord som sägs, av att få vara vacker och av din man och vänner omkring dig. och ANDAS!

• Ammo

Herre jösses vilken dag jag haft!!!

Vi är ju sömntutor så vi sov fram till drygt 10 då jag gick upp och tog en dusch.
    Jag och lillkillen har båda åkt på förkylning (igen..)och eftersom Martin behövde åka till landet och hjälpa till ett dygn så beslöt vi oss för att jag stannar hemma med Lucas då. Men han hade som tur var inte hunnit åka än.
    När jag hade duschat satte jag mig i sängen för att amma och när jag skulle lyfta runt honom till andra sidan så pang!
    Något låste sig i ryggen så jag inte kunde röra mig!
    Jag skrek på Martin och han fick dra ner mig i benen så jag låg ner. Kunde inte ens lyfta armarna eller ta djupa andetag, fy fan vad ont det gjorde.
    Efter ett tag insåg vi att jag kommer inte kunna ta mig ur sängen,jag kunde bara inte röra mig utan att skrika!

Men vem får man tag i en lördag mitti sommaren som kan komma ut på plats och dra rätt dig?!
    Mamma satte igång och hjälpte oss ringa runt och fick tillslut tag i en som gick med på att komma hit och hjälpa mig.
    I över en timme höll hon på med ryggen och konstaterade att jag har låsningar från nacke ner till svanken.
    Men det som gjorde så fruktansvärt ont och det gör det iof fortfarande var någon form av ryggskott/muskellåsning.
    Var så spänd i hela ryggen att det gick inte ens att flytta på kotorna,vilket inte brukar vara några problem i vanliga fall ju.
    Hon hade dock ingen bil hemma så Martin fick hämta mamma som kunde ta Lucas medan han hämtade henne, han ville ju ha mat och jag kunde ju inte amma där jag låg.
    Mamma värmde upp pumpad mjölk och ahn tog för första gången laskan direkt!

Nu kan jag i alla fall röra på mig igen men har väldigt ont. Hon skulle på semester på måndag men hon sa att hon tar emot mig på förmiddagen igen innan hon åker för att följa upp detta, snällt.

Jag vet inte vad jag hade gjort om inte hon hade kommit, då hade vi fått ringa ambulans för att flytta mig.

Så det blev inget åka till Landet för Martin idag.

Vad blev det för klänning Karin? Bilder?

Jo då, vi får sova rätt bra nu, vi somnar runt 23-00 tiden, sen vaknar vi runt 2-3, sen runt 6, 8-9 och sen brukar vi sova vidare till 10-11. Så det är 2-3 timmar mellan varven.

• Ammo

Marcus brud, ni kommer få ett perfekt bröllop hur ni än gör, billigt eller dyrt.
    Vicky och Yllo gifte ´sig 3 juni -06, Izunia och jag 12 aug -06 och Blue Topaz 19 aug -06.
    Vi fick det perfekta vädret, sol m lätta moln, runt 25 grader men med lätt vind så det var perfekt temp.
    Med tanke på allt regn nu i juli så borde aug bli finare tycker jag.

• Ammo

Hej!
    Det var ett tag sen jag skrev, har varit på landet hela förra veckan och sen blev jag utan dator nu några dagar när vi bytte bredbandsoperatör.
    hade sköna dagar på landet, vår vedeldade bastu är klar så vi badade en del, och så var vi på Parken zoo med syrran och alla barnen.

Idag blev jag gammal fyllde 30 år!
    Fick 10 röda rosor och en videokamera av min älskade man.Åkte till Sigtuna och åt lunch på en mysig hamnkrog. Sen firade familjena mig, fick allt ifrån smycken till presentort mm.
    Kommer skippa stor fest, känns som om jag fått den finaste presenten redan - Lucas (blir 2 mån idag ) ska ha mina närmsta vänner på middag bara.

Ryggen är mycket bättre men långt ifrån bra, ska dit på måndag igen och dra rätt.

Marcus brud, vi hade rosblad istället för ris, men hade också funderat på bubblor, båda blir fina bilder!

I morgon åker vi till min syster i Dalarna 2 dagar. Martin är ledig denna veckan, börjar jobba på måndag , känns jätte-jobbigt, vill så gärna att han ska vara hemma med oss.

Nej nu måste jag hoppa i säng om vi ska åka i morgon.

kram

• Ammo

Tackar tackar
    Nej, gammal är jag väl inte, men nu är jag närmare 40 än 20....

Har varit i dalarna hos min älsta syrra med familj. Var deras sommarstuga som ligger vid en liten sjö, supermysigt. Hade dock lite otur med vädret, fick en hel del åskskurar.

Jo, jag gjorde ju också en solsprayning ett tag innan bröllopet. Jag blev ju brun som en chokladkaka och vågade knappt visa mig ute de 2 första dagarna. Dag 3-4 var det som bäst. Men jag ville inte göra en innan bröllopet för resultaten kan bli så olika och i de flesta fallen blir man väldigt flammig.
    Vi solade några gånger solarium istället för att vara på den säkra sidan, samt att då fick vi samma färg också.

Känns nästan som höst idag trots värmen, det regnar och en av grannens träd har börjat tappa löven, usch, jag vill ha sommar året runt.

Var på 2 mån kontroll hos en läkare med Lucas idag, han är 60,5 lång och väger snart 6,5 kg. Man skulle kunna tro att jag har grädde i tuttarn, haha, han börjar bli en riktig liten bulle!
    Han ligger över kurvan både i längd och vikt. Men han kollade även allt annat och det var skönt att höra att allt såg bra ut.

• Ammo

Iza, idag har vi bröllopsdag båda två!!!Fatta att det gått ett helt år!
    Vad har ni hittat på?
    Eftersom vi har lillkillen så kunde ju inte slå på stort direkt. Men vi åkte i alla fall och åt brunch på en restaurang idag. Det var 3 gången denna veckan som vi åt ute...
    Nästa år kan vi ju ha barnvakt.

Vi kommer ha dop i slutet av oktober, kyrkan är så populär så det är svårt att få tider. Samt att vi vill ju ha samma präst som vigde oss och han tillhör ju en annan kyrka så vi fick även anpassa oss när han kunde.
    Problemet är att vi har ingen lokal efteråt än,församlingslokalen var bokad, måste fixa en inom kort.

Jättefin klänning Macus brud!

• Ammo

jättefiiiiin tårta Ylva!!!
    De var inte så många eller?

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter