Glitter tråden ......fortsätter
Hej tjejjer! Nu ÄNTLIGEN har jag också hittat hit =)
Hinner som vanligt inte skriva så mkt dock.
Mår ni bra allihop??
På fredag opereras jag.. läbbigt! ;)
Hej tjejjer! Nu ÄNTLIGEN har jag också hittat hit =)
Hinner som vanligt inte skriva så mkt dock.
Mår ni bra allihop??
På fredag opereras jag.. läbbigt! ;)
Hallå där frun!
Kom hem från operationen precis, opererade mig igår i Linköping. Det har nästan varit jämställt med förlossningen i smärta faktiskt.. Iaf för mig som kräkts flera gånger och mått mkt illa. Jag tål inte morfin och svarar allmänt dåligt på smärtstillande tydligen..
Men nu sedan jag kom hem har det blivit klart bättre faktiskt, mår bara lagom illa och är bara lite yr. Har inte ens någon smärtlindring då jag inte fått behålla det. Men det är helt ok ändå i jämförelse med igår. Kan ju tom sitta här o skriva =).
Ska ta och läsa igenom tråden nu =)
Fruarna menade jag förståss...
Lycka till Ylva, jag håller tummarna!!
Nej, jag opererade mig i fredags morse. Ja, vi pratar alldeles för sällan numera... =(
Det ser bra ut tror jag, men jag är helt inlindad i blodigt bandage så det är svårt att säga än så länge ;)
Jag skickar ett mail med bilder till dig Iza.
kramen
Duktigt Ylva!!! =)
Skumt att råka ut för en sådan sak!!
Jag ser också tjock ut på alla bilder trots att jag är normalviktig =( För mig handlar det om att jag efter grav. fått extra fett under hakan som bara inte går bort!! =( Men vad som syns på bilder är ju inte verkligheten tack o lov!
Jag förstår preciiis vad du menar Jess.. det är så sjukt mkt på kroppen som förändras under grav. och amning. Det tar ganska lång tid att acceptera sitt nya utseende... Eller så är man som jag som vägrar acceptera det och lägger sig under kniven. Jag avundas på sätt och vis dem som bara anser att de blivit kvinligare och vackrare, men samtidigt är jag glad över att jag fått nya fina bröst nu.
Huden på magen däremot kommer alltid bära spår av gravidmagen och det är jag nog ok med. Så länge den är platt och inte veckar sig.
Vad tycker du känns jobbigast Jess? Det tar ca 1- 1,5år efter amningens slut innan brösten fått slutlig form och ca 1,5år efter förlossningen innan mage/ höfter får sin slutliga form.
Grattis till viktminskningen! Kan vi ta de sista 3kg ihop?? =)
Jag är hemma nu, har mkt begränsad rörlighet/ styrka i bröstmusklerna då de skurit i en bit av muskeln. Sedan gör det jäkligt ont också.. Men det blir bättre varje dag iaf!
På lördag ska jag ner till Linköping igen och ta bort alla bandage, först då kan jag se lite av hur det ser ut. =)
Förhoppningsvis kan jag börja jobba i mitten på nästa vecka.
Jag har bara din jobbmail jess?
Jag lider med dig, vet precis hur det känns! Men det blir snart bättre, promise!
Skickade bilder till dig, släng när du tittat klart!!
Försökte ringa dig Jess, kanske kan vi ta en fika i centrum? Jag måste börja röra lite på mig och vi har ju inte setts sen före förlossningen! *skäms*
Kan du också komma upp till den 14e Iza så är vi fulltaliga?? ;)
Ursäkta att jag frågar Ylva, men är det sjukdom eller skada som göra att du har problem med synen?
Jo, klart du kan komma upp Iza! =) Du kan ju bo här.
Idag ska jag prova att köra bil, måste köra ett varv runt kvarteret och kolla hur det känns först dock..
Är så sanslöst uttråkad nu!! Skulel gärna jobba istället, men innan bandaget är borta ska man nog inte göra det. Men åker ner till Linköping imorgon och tar bort det så jag börjar jobba på måndag iaf.
Ska bli spännande att se hur de ser ut =)
Är bara inne en kortis.
Vart vill ni ses? Sa vi lördagen eller söndagen?
Imorgon kl. 16.46 fyller Leo 2år! För 30min sen år 2005 började mina värkar.. hua!! Det blir stort kalas på lördag. =)
Jag jobbar sen i måndags och det går jättebra. Gör knappt ont alls nu, bara om någon nuddar eller jag gör väldigt extrema rörelser. Är lite svagare än vanligt i armarna också. Och ärren kliar så jag håller på att smälla av!! ;)
Jag är dock fortf. precis lika blå-gul-lila och svullen fortfarande. Det kommer ta 6v. innan man börjar se resultatet.
Är mest rädd att jag ska få en infektion nu..
Hoppas ni mår bättre snart och slutar kräkas!!
Ska vi ses kl 12.00 hemma hos mig då den 14/10? Funkar det för dig med Vicky?
Du ska till Järfälla kyrka sen då Jess?
Kul!
Är hemma från jobbet idag för att det ena bröstet har svullnat upp igen. Inget att oroa sig för så länge det inte blir värre. Det ser dock ännu värre ut nu på vänster sida =(
Men sååå trist att sitta hemma och ta det lugnt!!
Ska dock förbereda lite för Leo idag =) Och för jättekalaset på lördag.
Ha du aldrig varit magsjuk Iza!?? Är det sant! ag har nog varit det 30-40ggr minst i livet. Minst en gång per år..
Hej!
Men ska vi ses i stan då istället?? Åkersberga ligger en bra bit ut som Jess skriver. Vi kan väl käka lunch på någon mysig och lugn restaurang i stan kl. 11.00 istället så du hinner tillbaka Jess?
Boobsen läker långsamt. Vänster bröst är fortfarande mkt mer svullet och blått. Gör ont till och från också.
Annasr är jag ju i princip som vanligt, bara att brösten känns konstant. De gör oftast inte ont men är typ obehagliga eller hur man nu ska beskriva det. De säger att man slutar känna så efter 5-6 veckor och det har gått 16dgr.
Hoppas de sjunker och separerar sig sen bara! =)
Vi får bestämma framåt veckan hur vi gör i helgen!
Förstår att du är trött Iza... flyg lungt imorgon! =)
Ylva: blir ju lite orolig.. ska du inte gå till doktorn? Kanske har du åkt på ngt virus också?
Jag inboxar min adress och telefon Victoria, så kanske du kan skicka ditt telefonnummer också.
Hur lyckades han krocka? Han klarade sig oskadd hoppas jag?
Min bil sa till om att den ville till service härom dagen, ringde och bokade tid, men då visade det sig att den inte skulle in förrän om 800mil! Den säger tydligen till tidigt bara för att folk brukar ta tid på sig att boka.. haha! De skulle dessutom ha 4000kr för mellanservice.. och 1900kr för olje och filterbyte... heelt sjukt
KUL att ses!!
Men varför kommer du inte upp hit då iza om du är ledig???