• Yllo

Glitter tråden ......fortsätter

Yes!! Äntligen har jag fått det att fungera!! Fick t.o.m. tillbaka mitt gamla nick efter mycket letande

Har haft en skön semester och kände inte speciellt för att gå tillbaka till jobbet i morse.

Har också kontaktat en klinik för att ev genomgå en "Sluta röka behandling". Tyvärr har dom den inte längre här i stockholm utan jag kommer i så fall att bli tvungen att fara till Polen för att genomgå behandlingen. B och jag ska diskutera det i kväll... vill helst inte fara ensam utan ser gärna att han kommer med mig.

• Yllo

Jag har försökt det där med att lägga av pang bom... även med plåster, tuggumi o.s.v. men jag trillar alltid dit igen. Viljan är det inget fel med.. Jag vill verkligen sluta röka, men klarar helt enkelt inte av det... mycket för att jag klassas som "Storrökare" och enligt alla undersökningar jag har deltagit i så behöver jag någon typ av hjälp för att sluta. Har t.o.m. gått en Sluta röka kurs som inte gav något alls.

• Yllo

Ja, det var lite klurigt att komma på hur man skulle byta tillbaka till sin gamla signatur.. Själv övervägde jag att använda mig av den nya, behövde ju bara sätta dit en 1-a efter mitt gamla nick

• Yllo

Iza... Vad är det för väder i Polen (Warsawa) i slutet av september? *nyfiken*

• Yllo

Iza.. jag tänkte väl mest i allmänhet hur vädret är i Polen i slutet av september.. är det ungefär som här?

• Yllo

Usch vad trist Iza... både med din kompis mamma och kompisens bebis

Själv har jag precis kommit hem från Åland. B har varit jätteduktig i helgen. Han har lagt in matta i datarummet och t.o.m. flyttat ut databordet och kopplat ihop datorerna.. sedan har han slipat och spacklat ytterligare en gång under dotterns fönster och även målat (han har precis målat andra lagret) så nu är det bara för färgen att torka tills i morgon bitti

Håller på att bli galen!! Har försökt jättelänge nu att boka flyg och hotell i Polen, men det går bara inte! Enligt flygbolagets hemsida skall man kunna betala med Maestro-kort (vilket B har) MEN hemsidan tar inte emot det utan man ska ange korttyp och där är bara kreditkorten angivna! Hotellets hemsida bara hängde sig när jag skulle försöka boka det.. och där stod också något om att man ska ange kreditkortsnummer *konfunderad* Men hur gör man när man vill betala kontant på plats då?? Jag har ju inget kreditkort så det blir onekligen lite svårt att betala då *suck*
    Nåja, jag får väl ringa och fråga dom i morgon.

Jag är också in här alla dagar (nåja nästan alla dagar) men skriver inte så ofta i o med att ingen annan skriver... Ska skärpa mig med det Lovar!

Nu ska jag ta och krypa ner i soffan och kika på Cold case som börjar om ca 10 min... samt passa på att njuta av mina sista cigaretter Ni kan inte ana vad jag ser fram emot den här behandlingen

En annan kul sak som hände idag... Precis när pappa skulle köra mig till båten kom han tassandes med en liten bunt som han gav till mig. Pengar att betala värmen eller vad jag kände för sa han. Om pengarna inte skulle räcka till fick jag lägga till resten själv.. Ok, sa jag.. och det som blir över får du tillbaks.. Nejdå, han skulle inte ha tillbaka något alls. Min bror hade fått låna pengar, men inte betala tillbaks.. Jag hade lånat en större summa pengar av pappa och betalat tillbaks. Så nu fick jag 50.000 kr av honom som gåva Är han inte helt underbar min pappa????!!!

• Yllo

Ahhhh... Har suttit i telefon och framför datorn hela morgonen! Ända sedan kl 8 faktiskt.. MEN nu är äntligen både flyget och hotellet i Polen bokat och klart! *Yiippiee*

Rörkillarna har varit här och lämnat av allt material och gått igenom med B hur allt skall dras. Tydligen bestämdes det även för att hälften av vattenrören också ska dras om... hoppas att pengarna räcker till det med *tuggar på naglarna*
    Just nu sitter jag och väntar på att dom ska komma tillbaka och sätta igång med jobbet. Dom var nämligen tvunga att fara iväg och avsluta två små jobb först innan dom sätter igång med vår källare.. men lovade att dom skulle dyka upp direkt efter lunch.

Måste nog iväg till banken idag också. Har insett nu att jag måste skaffa mig ett kreditkort/bankkort hur mycket jag än motsätter mig det hela.. men jag behöver ha det nu när vi var till Polen och sedan Thailand.. därefter får jag väl klippa det då

Hungrig nu så jag ska ta en drive i kylskåpet och se vad jag kan hitta att äta.

• Yllo

Jaha... då sitter jag alltså här och väntar på rörkillarna idag med. Dom skulle komma kl 8 sa dom.. men inte 17 har dom dykt upp ännu Jag avskyr folk som inte kan passa tiderna!! (är väl en sak om man har småbarn.. för då kan det inträffa saker och ting som gör att man blir lite försenade)

Min pappa är väldigt generös av sig.. men han gillar inte att man tar för givet att man ska FÅ pengar av honom. Han tycker det är mycket roligare att överaska med en penninggåva Inte gnäller jag direkt.. har ju lärt mig med åren hur jag ska lägga orden för att få en extra slant

Kul att Lucas växer och frodas Jess! Kan tänka mig att det blir att suga på ramarna lite nu fram tills du börjar jobba igen.. och förmodligen ett bra tag efter det med i o med att de flesta mammorna inte går tillbaka 100% i arbetstid de första åren.

En av mina kompisar har precis blivit tvungen att gå upp 100% trots att hon har två små flickor hemma.. detta p g a att henne man börjat plugga (igen!!) och dom inte klarar ekonomin om hon jobbar 75% och han heltidsstuderar.

• Yllo

Iza: Jag far till Polen på torsdag nästa vecka, den 20/9 alltså.

När det gäller blommorna till begravningen... Jag skulle nog göra en bukett av rosa och vita rosor om jag var du.. Krans är för mig associerat till de absolut närmaste anhöriga.. typ make/maka eller barn.. Min yngsta farbror hade ett vitt hjärtformat fat med rosknoppar till min farmors begravning.. Visst var det sött, men det var inte riktigt begravningsaktigt tyckte jag (och resten av familjen).

• Yllo

Hoppas ni får kul på bröllopet Jess!

Nu har vi värme i halva källaren (och övervåningen igen) Killarna kopplade in bergvärmepumpen på nytt innan dom gick hem idag. Tyvärr hann dom inte med sista rummet så det ska göras nästa vecka

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter