• lotta49

Nattchattare! Se hit!

Hej tjejer! Här har ni mig och jag och min m2b gifter oss på lördag

Nervöst,nervöst men samtidigt ska det bli så himla roligt.

Så hela veckan som kommer nu kommer jag antagligen att bli nattsuddare då det ska printas festprogram och grejer!

• lotta49

Njae, det blir ganska lagomt. Vi blir ca 65 st gäster och vi har bröllop i kyrka och sedan festen på en restaurang.

Ett par gamla kompisar till mig spelar i ett band sedan många år så de kommer att få spela för oss.

Vi ska ha italiensk buffé och sedan kaffe och tårta. nackdelen är bara att det hände en incident i dag som fick mig så deppigt.

Jag har skrivit i vår månadstråd:
    "Hej igen....

Är så himla ledsen. I går åkte jag och barnen till min mamma för att fira min systers man som fyllde år. Det hela slutade med att vi sov kvar där.

I dag kom min m2b hem ifrån Stockholm efter sin svensexa. När han går ner i källaren så säger han att det måste ha gått en propp ( vi bor i ett ganska gammalt hus ) .

En propp hade gått vilket innebar att vår frys stått utan kyla i ett dygn.

Och i frysen ligger mina tårtor till bröllopet. Dessa hade så klart tinat och är nu helt förstörda eftersom jag inte kan frysa dem igen!

Så nu måste jag göra 7 st nya tårtor innan mitt bröllop på lördag och jag vet inte hur jag ska hinna?

Blev så ledsen att tårarna bara rann... "

Detta hände alltså idag, i kväll och nu håller jag på och funderar ut hur f-n jag ska hinna göra 7 st nya tårtor innan lördag?

Är lite deppig med andra ord

• lotta49

Ja, jag hade bakat dem själv. Men jag tror jag har lösningen, med lite fusk så går allting

Nej, jag tänker inte ge upp nu när jag kommit så här långt. Och jag tänker INTE lägga mig så att ett bageri ska göra tårtorna, i min lilla stad finns det inte så där våldsamt mycket att välja på EN vecka innan bröllop så det får bli till att kavla upp skjortärmarna och göra det själv!

Och ja, vi kommer nog definitivt att garva åt detta sen, kanske inte just nu bara.

• lotta49

Ingen fara Jodie!

Japp, jag har utarbetat en plan B nu så jag kommer att delegera,delegera.

Jag kan ändå känna att det var tur att det bara var "grunden" till tårtorna för tänk om jag gjort dem helt färdiga och så hade kylen pajat tex?

Nej, jag får ringa alla jag känner som kan ge en hjälpande hand.

Japp, vägning onsdag. Är du nervös? Jag är skitskraj!

• lotta49

Hoppfull Romantiker: Jag och Jodie stiftade bekantskap i en tråd som jag startade om Gi, därav vägning på onsdag

Jodie: Man tackar,man tackar!

Japp, här går det nog inte neråt i alla fall men har jag tur står det stilla. Det lustiga är att jag knapp känner någon hunger på dagarna så jag får påminna mig själv. (knackar mig på axeln och säger "HÖRRUDU", ÄT!! " )

Och har man fläskat på sig sär det inte hela världen, tycker vi har varit jätteduktiga båda två!

• lotta49

Jodie: Haha!

Då måste min m2b varit VÄLDIGT duktig eftersom han är 185 cm lång och väger 70 pannor i skrivande stund!

Och då måste jag varit lite mindre duktig då eftersom jag är 20 cm kortare än honom och väger 6 kilo mer !

• lotta49

Oj!! Kom just på att jag avslöjade vad jag väger! Hoppsan!

• lotta49

Ja, tydligen. Men på något konstigt sätt så fastnar det inte ändå.

För en annan räcker det ju med att man ser en sked grädde eller brer ett TUNNT lager smör på mackan för att man ska lägga på sig typ... 5 kilo!

• lotta49

Då får man ju bara hoppas att alla de andra 1572 inloggade också håller tyst...

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!