• Hoppfull Romantiker

Nattchattare! Se hit!

Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova

Hoppas vi hörs här!

/HR

• Svar på tråden Nattchattare! Se hit!
  • lillfoppa

Liinda_e: Vilken klänning vart hittade du den??

Hoppfull romantiker: Vad jobbar du med?

• Hoppfull Romantiker

Liinda_e: Wordpad är lite klumpigt. Tipsar om lite program här du kan tanka ner och köra. Om du vill ha lite fungerande program som är gratis. Det översta är det jag använder mest!

www.abiword.com - AbiWord, nästan lika bra som MS Word

www.openoffice.org - bra och fritt officepaket

www.gimp.org - Inte photoshop, men ett bra alternativ

www.scribus.net - om du vill testa mer advancerad layout.

Säger inte att dessa är lika bra som komersiella program, men lagliga, gratis och fria att använda. Testa gärna. Grafisk design och göra trycksaker är helskoj

• Hoppfull Romantiker

lillfoppa: jag är lärare och präststudent.

Hobbypysslar med att restaurera klassiska marängklänningar, mest på kul

• lillfoppa

HR: OK låter som en kul hobby om man har tålamodet vill säga... Du kanske kan svara på en fråga angående min klänning???
    Jag behöver sy in den vid bysten hos typ en sömmerska för det är en massa detaljer på livet vad tror du det kostar??? Vet typ inget om sömmnad själv...

• Hoppfull Romantiker

lillfoppa: är dålig på det, syr väldigt lite själv, bara underkjolar och sy fast dekorationer. mitt tips är att fråga en kunnig sömmerska om detta, var bor ni?

• Cantaton

lillfoppa, ja, det är jättetråkigt ner det inte blir några fetmarkerade trådar om man bara sitter och väntar. Yes, jag pluggar.