• eubrud

vad är rimlig kuvertkostnad på restaurang

Jag har pratat med en restaurang på Höga Kusten som kan hålla middagen och fest efteråt.

Den ansvariga vill inte ge prisförslag utan vill att vi själva ska presentera en budget så kan han ge förslag utifrån det. Smart av honom!!

Jag har ingen klar budget med frågar alla er erfarna tjejer vad som kan vara en rimlig kostnad för (typ):

- brudskål (vi har själva tilltugg)
    - förrätt redan serverad när vi anläder
    - huvudrätt (kanske ett alt mellan fisk o kött, inget super exclusivt)
    - kaffe och tårta

vickning tänkte vi själva ha när vi drar vidare från restaurangen vid 12-01 till "efterfesten"

som ni ser är det inte en omfattande super lyxig middag så jag tänkte att det inte borde vara såå dyrt..

sen kanske ett glas vin till förrätt, två till huvudrätt och kanske en avec till kaffet?

vad tror ni är rimligt?

tack för all hjälp! =)

(det är alltså inte en fråga om vad jag ska ta för KUVERTAVGIFT av GÄSTERNA utan vad jag ska föreslå till restaurangen)

• Svar på tråden vad är rimlig kuvertkostnad på restaurang
  • eubrud

ok tack, hmm stor spridning alltså.

kan tillägga att det efter middag och kaffe kommer vara betalbar som restaurangen står för med extrapris på kvällensöl och vin. kanske också någon drink.. (m2b har jobbat som bartender så sånt är viktigt för honom..)

• eubrud

tack för bra råd..

vi kanske får sätta oss ned och bestämma oss för vad det får kosta helt enkelt.

men det är bra att få en indikation på vad andra har betalat..

• eubrud

J_J: han frågade hur vi hade tänkt med tårta, för oss är det inte jätte viktigt att ha tårta men vi tänkte att den kan passa som alt. till efterätt. han visste inte om de själva gjorde tårtan (det beror på vilka kockar han har nästa säsong) men annars kunde man köpa det från ett bageri i närheten.

kan man göra egen tårta och ta med? (kanske eg en ny tråd..)

Kalar: super bra förslag, det ska vi absolut göra, då kan man säkert slutligen plocka lite mellan menyerna och få ihop ett bra pris..

-vad räknar man med att ett glas vin kostar på en middag på restaurang? är det samma pris som man skulle betala annars om man var där eller är det ett annat pris om det ingår i större middag?

• eubrud

ok, tack för informationen =)

• eubrud

jo_jo: tack så mycket för tipset och länken.

jag ska gifta mig i norrland, högakusten så Tumba ligger lite off =)

har eg två olika ställen jag funderar på, kasnke ska maila dem och höra helt enkelt nu när jag fått lite känsla för hur det kan variera..

tack!

Svar på tråden vad är rimlig kuvertkostnad på restaurang