Inlägg från: jojo matte |Visa alla inlägg
  • jojo matte

vad är rimlig kuvertkostnad på restaurang

eubrud:

jag har kollat runt lite med priser och vad som ingår och tyckte att Hågelbyhus i Tumba hade bra priser

www.hagelbyhus.se

vart ska du gifta dej?

där tar dom iaf 710:-/kuvert som minst sen har dom flera menyer att välja på som har lite exklusivare mat och annat som därför kostar mer. Vi tänkte göra ett litet ihopplock av några menyer och se vad det skulle hamna på.

sedan vill vi gärna bjuda på avec till maten och dom tar 14:-/cl.

jag har mejlat olika ställen och kollat vad dom tar, gett förslag på vad jag vill ha så har dom fått ge mej prisuppgifter och Hågelbyhus har varit billigast i längden och passat mej mest i smaken när det gäller maten och deras bemötande.

• jojo matte

just det.. det ingår lite annat i priset som du kan se på deras hemsida.. bla har dom skrivit blommor - och det är då röda rosor som ingår..

vilket inte passar i mitt tema, men det är nog inga problem att ändra.. kanske kommer en lite tillkostnad på det eftersom att röda rosor ibland kan vara billigare..

sen tänkte jag göra blomarrangemangen själv :)

• jojo matte

d e bara kul att man kan hjälpas åt :D

ja, mejla absolut, då lär du märka vilka som svarar rakast på dina frågor och som inte verkar "dölja något" vissa ställen jag mejlat har det känts som att dom försökt slingra sej ur vissa frågor. Du kan även boka möte med den person som ansvarar på stället för speciella evenemang (säkert amma som besvarar mejlen) och därefter kan ni tillsammans gå igenom lite mer detaljerat.

Jag och min m2b ska träffa tjejen jag haftkontakt med, nästa helg och gå över lite fler frågor som dykt upp samt annat som rör sej kring festen och titta på lokalerna.

Svar på tråden vad är rimlig kuvertkostnad på restaurang