Inlägg från: Little Mermaid |Visa alla inlägg
  • Little Mermaid

25/8 2007 deö 4

Hej!

Vi gifter oss också 25/8, men jag har inte varit aktiv i tråden på länge. Vi gifter oss på Orust och har festen på Handelsman Flink på Flatön. Härligt att det äntligen börjar bli dags!

rose25: i festprogrammet kan ni ju också ha bilder och presentation av brudparet. Vi har bilder från när vi var små och famåt. Vi har också en sida med "Sagan om brudparet". Där har vi skrivit om hur vi träffades, när min kille friade och hur osv. Vi har skrivit det hela som en saga; "Det var en gång...".

Linda Brud0708: Vi ska köpa en present till den kille som ska sjunga i kyrkan (han är även en av gästerna). Vi funderar på en flaska champagne och lite lyxig choklad. Vi har också funderat på en flaska fin whiskey. Till mina bröder, som är toastmastrar, får vi också hitta på något.

• Little Mermaid

Grrr, pratat med min mamma i telefon precis. Hon undrar varför vi har gjort festprogram o.dyl själva, bestämt meny osv. "Är det inte kul med lite överraskningar? Varför ska man göra allt själv?" Svarade att hela festen blir en överraskning. Vi har ju ingen aning om vilka som ska hålla tal, spexa osv. Men jag fick ändå känna mig som värsta bridezillan, som inte låter folk hjälpa till. Kanske om någon erbjudit sig så... Det är väl ändå det vanligast att brudparet gör egna festprogram och vigselprogram, bestämmer menyn osv? Mamma kunde inte förstå den här "nya" sortens bröllop. Kan inte hjälpa att jag känner mig lite nere nu...
    Ville bara skriva av mig lite. Är det fler som har fått kommentarer i denna stil?

• Little Mermaid

madlin: Helt rätt det du skriver. Vem hade dessutom kunnat hinna med ett snyggt, innehållsrikt festprogram nu när et bara är lite drygt två veckor kvar? Vi har hållt på sedan i mars! Irriterande ändå att framställas som bridezilla, när jag själv tycker att jag är långt ifrån det.

Fast man får väl bara vänja sig. När vi berättade att vi skulle till Borneo, har vi fått massa ah och oh från vänner och kollegor. Min mamma sa "oj, vad långt. Är det inte risk för tsunami där?" Tjoho! :-/

• Little Mermaid

madlin: Tack för att du peppar! Jag vet ju att man ska strunta i dumma kommentarer. Nästa gång hon säger något liknande, ska jag säga till henne att det faktiskt är rätt sårande. Egentligen vet jag att hon menar väl och vad gäller resan är hon antagligen bara lite orolig, men man måste faktiskt tänka på vad man säger.

Hoppas att det går bra för dig i din jakt på partytält!
    Har ni förresten tänkt åka på bröllopsresa? Kanske står i någon av de andra trådarna... Vi ska som sagt till Borneo. Vi ska vara borta i drygt 2 veckor efter bröllopet. Det ska bli fantastiskt härligt!

• Little Mermaid

A n n i s e n 25/8-07: Kroatien låter härligt! Vi har pratat om att åka dit. Ser ut att finnas många vackra stränder. Ska ni till Dubrovnik? Såg ett inslag om staden i något reseprogram. Verkar riktigt mysig!

• Little Mermaid

Ja, det ska bli jättekul att åka till Borneo. Jag har aldrig varit i Malaysia, så det blir spännande. PÅ hemvägen spenderar vi två nätter i Kuala Lumpur. Vi valde Borneo för att kunna kombinera bad och sol med lite äventyr; ett fantastiskt djurliv och häftiga utflykter på floder och till korallöar med snorkling o.dyl. Hoppas att det blir lika bra som det verkar. Om man läser trådar här på BT, verkar alla som åkt dit vara väldigt nöjda.

Vi sticker iväg den 29/8.

• Little Mermaid

Mamma ringde i morse och tipsade om en sida med brudbuketter. Hon hade kanske lite dåligt samvete för igår.

Louise77: Vi ska inte ha presenter till gästerna. Visserligen blir kanske själva bordsplaceringskortet en typ av present. Det ser ut som små båtar gjorda mha en flat sten, blåmussla och ett segel på cocktailpinne. Namnet är sedan skrivet över seglet. Blev faktiskt himla fint.

Noomi: Vi tiittade också på Mauritius. Verkar jättehärligt! Hur länge stannar ni och var ska ni bo? Åker ni direkt efter bröllopet?

• Little Mermaid

Ser jättemysigt ut! Vi sticker också efter bröllopet (29:e). Känns härligt att få komma iväg så snart efter bröllopet och få stanna i den där bubblan ett tag till.

• Little Mermaid

Jag blev också hippad i helgen! På fredagen blev jag totalt överraskad när tjejerna störtade in strax efter att jag kommit hem från jobbet. Jag var helt inställd på att jag och killen skulle åka till Flatön och träffa prästen, så jag blev helt paff. Det blev en riktig helkväll med midddag, chokladprovning, pinsamma frågor, en massa drinkar och dans på ett uteställe till sent på natten. Det var en aning segt på lördagen.

På torsdag ska vi träffa prästen (min käre pojkvän hade bokat om till denna dag). Sedan blir det till att skriva ut vigselprogrammen. Festprogrammen ska också skrivas ut. Vi håller på att ändra bordsplaceringen hela tiden, så vi skjuter hela tiden på utskriften. Nu kan vi inte ändra mer!

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4