Inlägg från: fröken pixie |Visa alla inlägg
  • fröken pixie

25/8 2007 deö 4

Vad kul med era hippor!

Veckan som gick hann jag fixa en hel del.

*göra klart vigselprogrammet
    *fixa placeringskort
    *köpa bh + skor till mig, kläder till 3åringen
    *Köpa sherry, lådvin (till kvällen), vitt vin till förrätten, mousserande vin.
    *varit hos frisören och provat friyr
    *solat solarium
    *testat rödviner (inte hittat nån favvo)

Så jag känner mig rätt nöjd.

over-and-out

• fröken pixie

Är det någon mer här som ska gifta sig utomhus eller rent av i sin trädgård?

Vore kul att utbyta ideer.

• fröken pixie

Vad kul att fler kommer att vara ute:).

Vi gifter oss som sagt i vår trädgård, på vår altan under tak. Så vi är inte helt beroende av vädret även om det naturligvis är mycket trevligare med sol.

Vi kommer att klä in stora delar av altanen med vitt tyg och tyll. Ordna med ett litet "altarbord" samt pynta med blommor. Vår granne, en äldre man ska spela fiol under vigseln.

• fröken pixie

Ja, fint väder vill jag ha. Jag har ingen traditionell brudklänning så för egen del spelar inte värmen nån roll.

Vi håller tummarna!

• fröken pixie

Nej vi har inte ens tänkt på morgongåva ö h t. Vi får se hur det blir med det.

• fröken pixie

Madlin: Vilken jättefin tårta!

Vi har också en god vän som ska göra vår tårta. Vit i två våningar med rosa rosor, som min bukett.

• fröken pixie

Vi blir borta bara två nätter. Min blivande kan inte vara borta längre från jobbet och vi brukar inte lämna bort sonen så långa perioder.

• fröken pixie

Phu! Har knåpat med servetter hela kvällen. Jösses vad snabbt det går nu! Jag som tyckt att vi har så mycket tid kvar. Var är den tiden nu?

Vad spännande det är. Min lille son tror att jag, han och pappa ska gifta oss alla tre. Det är kärligheten säger han, gullungen:)

• fröken pixie

Jag har också hoppat med här på sluttampen och bara skrivit något enstaka inlägg. Hoppas det är ok att man är med?

Jag tror jag har koll på det mesta. Tror aldrig jag har skrivt så många checklistor men dom är effektiva:)

christinaochpatrik.weddingannouncer.com/

• fröken pixie

Vi har dessa:

Ingångsmarch: "Jämtländsk brudmarch"
    Psalmer: "i denna ljuva sommartid" och "på bröllopsdagen ber vi"
    Min syster sjunger: "så skimrande var aldrig havet"

En violinst spelar.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4