Inlägg från: fröken pixie |Visa alla inlägg
  • fröken pixie

25/8 2007 deö 4

Puhs kusin: Ska du ha blommorna liggande med skaft på själva bordet eller klipper du av dem? Eller menade du att du ska ha buketter i vas?

• fröken pixie

Phus kusin: precis så som jag ska göra. Murgröna och avklippta rosor, fast här blir det ljusrosa.

Jag tror man ska ta väderleksrapporterna med en nypa salt nån el några dagar till. Tycker det ändrar sig hela tiden.

• fröken pixie

Vi sover hemma. Vi funderade lite på det där men kom fram till att vi åker iväg när vi känner oss tillräckligt utvilade på söndagsmorgonen. Sen är vi borta på SPA 2 dygn:).

• fröken pixie

Ja nu börjar det bli NÄRA! Fjärilar i magen nån?

Nu ska jag ställa mig och laga sås samt rotsaksgratäng. Hoppas det går bra.

• fröken pixie

Madlin: Tack för påminnelsen. Håret lär vara rätt svårt att reda ut om man säger så:).

Apropå drömmar: jag drömde att vi hade 2 tigrar som lufsade runt i vår trädgård, där vi ska vigas, straxt innan det var dags. Sa till mb2 att ta fram geväret och SKJUTA dom illa kvickt innan någon av gästerna skulle bli uppätna. *jösses*

• fröken pixie

Gud så mysigt med skumpa och bad!! *avis*

Själv står jag och spänner upp vitt tyg i trädgården och sätter upp rosa rosetter som pynt. *pust* men fint blir det:)

• fröken pixie

Madlin: var bor du? Tänkte på sjalarna.

Det var en diger lista du hade där. Vår ser ut så här, ungefär:

Fredag:

*Göra förrätten
    *Steka biffraderna
    *Marinera en svamp till en vegiterian:)
    *Plocka fram det sista porslinet till serveringspersonalen
    *Hänga upp det sista tyget på tomten
    *Hämta blommor
    *Hämta bord/stolar
    *Måla naglar
    *Göra brudbukett och lite arrangemang+coursagebukett
    *ställa upp stolar

Lördagen:

*skala räkor+dekorera förrätten
    *frisören
    *instruera kökspersonalen
    *ta emot tårtan

Tror det var allt.

Nu är jag rätt trött....

• fröken pixie

Thailandsbrud: Så f-rbaskat trist med kläderna. Jag skulle vägra betala den summan om det inte är juste.

Madlin: Jag hade några förslag i Stockholm, tyvärr. Många gånger finns det fina sjalar i butiker med utlänskt touch, om du förstår vad jag menar. HM kan ha också.

Jag solade i går och det funkar bra. Har fått en fin färg faktiskt.

Nu ska jag steka 3 kg biffstek!:o

• fröken pixie

Ja det närmar sig allt mer *gulp*.

Vi har forfarande en del tyg kvar att sätta upp ute. Vet inte om vi törs sätta upp dem förrens i morgon, det kanske blir regn i natt.

Har förrätterna kvar att göra, en massa saker som ska plockas undan och städning. Det är nackdelen med att ha bröllopet hemma, man måste städa en massa och plocka undan.

Fast jag tror vi har koll på läget. Mb2 är på McDonalds och handlar snabblunch till oss och barnen är på skola och dagis. Skönt med lite egen tid nu när det är så mycket.

• fröken pixie

Ja lycka till allehopa! Hoppas ni kommer tillbaka hit och berättar om hur er dag blev.

Nu ska jag binda buketten.

• fröken pixie

Vaknade precis och såg att det är alldeles molnigt:(. Det SKA ju bli bra enligt prognosen, men det kanske skiner upp.

Hade tänkt mig en skön sovmorgon men jag har alldeles för många fjärilar i min mage. Den egenbundna brudbuketten blev bra:D.

Kram och lycka till säger jag igen (om jag nu inte tittar in en gång till)!

• fröken pixie

Thailandsbrud: samma hände mig, fel färg på blommorna!! Fast det löste sig och blev bra ändå. Alltid är det nåt eller hur:)

• fröken pixie

Nu är jag FRU!!!:D

Maken och jag är nu inkvarterade på Säröhus, där vi njuter ett underbart SPA och fantastiska middagar.

Vigseln i trädgården blev så fantastiskt lyckad. Inget blev galet och vädret var fantastiskt. Alla var imponerade över hur vi lyckats dekorera tomten och jag och mannen kände oss så VACKRA, trots att vi inte är purunga längre.

Jag glömde dock buketten vid själva inmarschen! Blev så tagen av vår violinist som gick framför oss så jag helt glömde det. Kom på det framme vid "altaret" och viskade till sonen, som satt längst fram som gjorde en tjurrusning in i huset och hämtade buketten:D.

Har tittat på bilderna från er som redan hunnit lägga in och ni var så fantastiskt vackra. Bilder från oss kommer senare, när vi är hemma igen. Nu ska vi äta middag och sedan bubbla i vårt bubbelbad, på rummet och dricka skumpa.

Kram tjejer.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4