Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8 2007 deö 4

Ja, nu börjar det pirra. i morgon skall jag träffa vår toastmaster och vår värdinna och gå igenom tidschemat för dagen D

På tisdag skall jag göra provmake och färga, klippa och sätta i löshår. Naglarna fixar jag på torsdagen så de är riktigt fina till lördagen.

Jag gör våra tårtor själv och vi kommer att ha 6 tårtor med olika smak.

Det blir 2 st med cocos-mousse, vanlijgrädde och ananas-mousse.

2 st med jordgubbs-m, lime-m och vanliggrädde och slutligen 2 st med mörk chokladkräm, vit choklad-m och mjölkchoklad-m med smak av balieys.

Sen gör jag en litet tårta bgara till oss.

• lotta49

Nattson: Ja, jag hoppas verkligen det blir bra. Lovar att lägga upp bilder på vår hemsida sen

Ni har säkert tagit upp detta i någon tidigare tråd men har ni andra hemsidor man kanske kunde få kika på?

Här är våran: sofiaomagnus.weddingannouncer.com

På bilderna har jag VÄLDIGT kort hår så de gör mig inte riktigt rättvisa

• lotta49

Nu har jag håret jämnt nedanför axlarna, har sparat som en idiot för att kunna ha lite mer valmöjligheter när det gäller brudfisyr.

På bilderna har jag lite olika färger men har just nu mörkbrunt med en urjobbig utväxt

Så det kommer bli en riktigt hollywood frilla med massor med stora lockar, rockabilly lugg och en lite tiara.

Vad ska du själv ha för frisyr?

• lotta49

Annisen 25/8-07; Haha, det är exakt lika förutom att jag då inte ska ha slöja men glammigt och romantiskt har faktiskt också varit mina ledord

Vi skall ha som ingång, Pachabel cannon i D på CD och som utgång "Only Love" av V Cosma på orgel, den är såå vacker!

Finns att höra på kyrkomusik.se om ni vill lyssna hur den låter på orgel.

• lotta49

moimukulatt: Jag kan inte heller komma in på er sida

• lotta49

Kollade vädret där jag bor och då står det molnigt på morgonen och sol på eftermiddan, hoppas hoppas!

I dag lyckades jag i alla fall hitta trosor och strumpeband till mig samt gelé hjärtan till våra små påsar vi ska ha på festen.

Men i dag har det bara vräkt ner. Får lite panik då jag har en klänning med axelband och jag har totalt glömt bort att jag kanske ska ha något över axlarna i fall det är dåligt väder.

Får försöka hitta något nästa vecka.

• lotta49

Tack för tipset, skall kika direkt!

• lotta49

Vi ska ha solosång och 2 st psalmer, prästen räknade på att hela ceremonin skulle ta ca 25 min och det känns också ganska skönt dåå vi med har små barn som har svårt att sitta still.

Festprogrammen är så gott som klara, de skall bara justeras lite med buffén och sen ska de printas.

Kom på massor med smågrejer i går som jag nästan glömt så i dag blir det till att skriva checklista nr 3

• lotta49

Haha, här hos mig står det att det kommer att vara molnigt på förmiddagen men att det sen kommer att spricka upp, alltså inget regn!

• lotta49

Och nu har min gubbe gett sig i väg också

Det enda han fick veta var att han skulle sätta sig på en buss till storstan och att han kommer att komma hem i morgon, sen inget mer

Kan ärligt säga att jag faktiskt inte heller har en aning om vad hans bröder har kokat ihop...spännande!

Igår när jag skrev checklista nr 3 så slog det mig att jag glömt massor med saker så jag skrev ett schema för varje dag nästa vecka och det blev verkligen något att göra VARJE dag.

Ända in i det sista, typ fredagskvällen kommer det vara fullt i kalendern.

Och jag som har tyckt att jag legat till så bra tidsmässigt.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4