Inlägg från: lotta49 |Visa alla inlägg
  • lotta49

25/8 2007 deö 4

Jag fick för mig att det är på högern. Så visade prästen i alla fall.

Stämmer det verkligen?

• lotta49

Hej tjejer! I dag berättade en släkting till mig att det ska bli varmare i veckan, hoppas hoppas.

I går kväll hade vi värsta blåsvädret och 13 grader, min systers man fyllde år så vi satt ute och jag höll på att frysa ihjäl bokstavligt talat. Då slog det mig att man nog får ta en snyggare jacka på kvällen om det ska vara så kyligt.

Visst, vi kommer att vara inne större delen av kvällen men när man springer ut och röker eller pratar med folk eller bara ta en bensträckare så kan det nog bli ganska kyligt ändå.

I dag var jag till sömmerskan och fixade det sista med klänningen så den kommer jag att hämta på torsdag kväll om allt vill sig väl.

Sen i kväll kommer tjejen som ska vara barnvakt till min minsting och hälsar på.

Vi tyckte det skulle vara bra om hon kunde komma ett par ggr innan bröllopet så att våran 4 månaders inte blir livrädd när hon hämtar henne.

Hur gör ni när det gäller barn? Vi har bestämt att barnen (de små) får vara kvar till senast 22, sen är det vuxen-kväll.
    Och alla vi har talat om det för har bara tyckt att det varit bra. Detta gäller då även våra egna barn.

Dock har vi sett till att de verkligen ska trivas med glassbuffé till efterrätt, vi snackar en orgie i kolasås,glass,strössel, maränger m.m

Sen får de även en varsin liten godispåse att ta med sig innan de åker hem.

• lotta49

Och så kom en smileygubbe in på fel ställe!

• lotta49

Min mage börjar alltid att strejka när jag börjar bli nervös, får hoppas attt jag inte får magkatarr innan lördag!

Mina skor håller jag på att försöka töja lite så de inte ska klämma så. Ångrar också att jag inte fixade lågskor "i fall att".

• lotta49

Hej igen....

Är så himla ledsen. I går åkte jag och barnen till min mamma för att fira min systers man som fyllde år. Det hela slutade med att vi sov kvar där.

I dag kom min m2b hem ifrån Stockholm efter sin svensexa. När han går ner i källaren så säger han att det måste ha gått en propp ( vi bor i ett ganska gammalt hus ) .

En propp hade gått vilket innebar att vår frys stått utan kyla i ett dygn.

Och i frysen ligger mina tårtor till bröllopet. Dessa hade så klart tinat och är nu helt förstörda eftersom jag inte kan frysa dem igen!

Så nu måste jag göra 7 st nya tårtor innan mitt bröllop på lördag och jag vet inte hur jag ska hinna?

Blev så ledsen att tårarna bara rann...

• lotta49

Ja, jag får fråga om någon kan komma och hjälpa mig göra nya. Det är bara så himla synd, känns inte så j-kla kul att slänga 7 tårtor.

Och tanken var ju att jag skulle slippa stå med dem den här sista veckan där precis varenda dag är inbokad.

Min m2b undrade om vi inte skulle kontakta bagaren som vi pratade med innan jag bestämde mig för att göra mina egna tårtor men jag tyckte att de var alldeles för dyra.

Näe, skam den som ger sig!! Jag får åka och handla i morgon!

• lotta49

Tack madlin, jag kan behöva all extra-energi jag kan få just nu.

• lotta49

God morgon! Thailands brud: Det var bottnar som jag hade fyllt med mousse

Men nu har jag pratat med mamma som ska hjälpa mig, ska även ringa en syster så kör vi så det ryker!

I dag har jag en hel del att göra, väntar på att folk skall börja jobba så man kan börja ringa runt!

Om jag har tur och hinner så ska vi printa programmen i kväll, väntar bara på att få grönt från restaurangen så att buffé maten stämmer.

• lotta49

Lycka till ,det går säkert jättebra!

• lotta49

Hej tjejer! Nu är jag hemma igen en snabbis efter att ha uträttat en massa ärenden. Har precis fixat våra små påsar med geléhjärtan tillsammans med dottern.

Har även träffat bandet, jag ska ju sjunga på festen och ingen vet om det så jag har övat,övat och övat

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4