Inlägg från: madlin |Visa alla inlägg
  • madlin

25/8 2007 deö 4

På själva bröllopsdagen blir det inte så mycket saker att utföra, ska ha champagnefrukost, iväg till frisören och få håret uppsatt och sminkas, ev. kommer nagelteknologen dit om jag rasat mina naglar kvällen innan vilket jag inte hoppas jag gör (har en del mat och fix dagarna innan med nya tillfixade naglar). Sen blir det att hämta tårtorna och ev. även hämta blombukett o coursage. Efter de åker vi till vigsel o festplatsen, möter upp fotografen och fotograferas. Därefter kommer kökspersonalen så ska gå igenom dagen o lämna schema. Solist o gitarristen kommer en timme innan vigseln och soundcheckar med mickar och ljudsystem - så ska väl dirigera dom tillrätta förstår jag.

Sen är det inget mer. Jo... gifta mig ;)

• madlin

Nu kom min sambo hem, bra på lyset ser jag ;) Vilken tur han har hyffs nog o gå hem när de börjar bli lite för mycket då! Ska ta o höra hur han har haft det med gocartracing, och "camping" och trubadurkvällen nu ;) :D Om jag får nåt vettigt ur han dvs... hahahaha!!

• madlin

Nattson: krya på dig!!

Sambon var jätteglad över svensexan, han var så full dock så han sa samma sak flera gånger under kort tid ;) Vinglade runt med något glas fyllt med jordnötter.. han var vaken en stund vid 9-tiden och mådde hyffsat bra, men gick o la sig igen.

Jag ska sätta fart och tvätta världens lass, det blir en del när man varit på semester. Och så blir det att baka bröd och fixa matpajer.

Färga utväxten ska jag också göra, vill inte ha det så nära inpå då jag alltid får en massa fläckar runt hårkanterna hur noga jag än är. Tror ni det blir en utväxt på 6 dagar? ;)

• madlin

Vi har valt att inte ha barn på vårat bröllop. Har inga egna barn heller.

Mindre barn som ammas får komma såklart, så för oss blir det två barn som kommer - en liten bebis på 1 månad. Sedan är det min sladdlillebror på 12 år.

• madlin

Väderprognoserna är ju inte direkt tillförlitliga att kolla på hur de blir på Lördagen, man kan börja oroa sig närmare torsdagen/fredagen kanske. Regnar det så regnar det, är inte speciellt oroad över dåligt väder. Jag hoppas dock på uppehåll iallafall och att det inte är så hiskeligt kallt o blåser som det gjort nu i veckan. *brrr*

Ska jaga en vit sjal iallafall på Fredag när jag ändå ska iväg och hämta delar av maten till bröllopet i en lite större stad.

Det har ju pratats mycket om högtryck, men det kommer ju aldrig? Skulle vara lite roligt om det kom så lägligt till helgen ;)

Nu blir det att göra sig iordning och vänta på de sista maskinerna nere i tvättstugan. Sen far vi iväg och provsmakar lite bröllopsmat. Och öva på brudvalsen, hå hå ja ja!

• madlin

lotta49: men neeeeej! Fy va tråkigt :( Hoppas det ordnar sig för dig ändå, inge kul med merjobb så här de sista dagarna. *styrkekram*

• madlin

lotta49: ja det förstår jag! mardrömmen ju!

Jag är inte direkt nervös.. än! Men jag börjar få en hel del ångest vid läggdags, får svårt att komma till ro och somna in för det snörper ihop sig om bröstkorgen så man får panik av obehag. Haft en hel del problem med ångest förut så det ligger väl o bubblar under ytan pga stressen nu. Tur man har förstående läkare så man har något här hemma och ta när man verkligen inte kan rida ut ångesten.

Imorgon... nej... nu är de en ny dag! Idag ska vi rusa runt på stan och ordna det sista på köplistan, mat o snacksen vi kan handla redan nu och ta färskvarorna på Torsdag/Fredagen. Beställa bröd från bageriet och så ska vi till frisören för sista håruppsättningen. Sambon följer med då frisören klipper honom när jag sitter med håret i spolar. Blir sminkning också, får se hur pass hon fegar - hon propagerar för lätt makeup, men vill inte ha det alltför light, trivs inte. I wanna be a rockergirl ;) Får se om vi kan mötas på halva vägen *s*

Mer då.. jo! Ska färga håret på mig och tona sambons hår snäppet mörkare. Slänga in honom i solariet också på kvällen.

• madlin

Nattson: vilken tur du inte hunnit klart med programmet då! Tycker de är lite ohyffs att klämma in såpass nära inpå bröllopet bara?

• madlin

Apropå program.... jag såg tidigare idag att det är tryckfelsnisse i vårat festprogram.... ja jag säger då det! Menyn stämmer inte helt och hållet, men de jag pratat med säger att sånt märker inte folk. Ha ha! Ja, får väl hoppas på de när de står där och undrar var tusan just den matpajen tog vägen.. *hrm* Bytte i sista stund matpajerna mot två andra, och den ändringen blev inte... med! ;)

• madlin

Nu fru G: haha ja så kan man ju också göra! ;) Vilket roligt tips! Nu handlar det om att de två pajerna fått nya ingredienser, så de kommer ju stå annat på lapparna på buffébordet och på menyn *fniss* Förvirrande för gästerna kanske, ska bli kul o se OM de nu reagerar!

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4