Inlägg från: madlin |Visa alla inlägg
  • madlin

25/8 2007 deö 4

Vet inte riktigt hur jag ska bli sminkad, ska till frisören för sista provuppsättningen och då ska vi även komma fram till makeupen också. Jag vill inte ha för "lätt" makeup heller, vilket hon som sminkar verkar vilja. Får se hur de blir idag ;)

Ska strax dit!

• madlin

Det blev ingen fight med sminkösen idag, utan hon gav sig rätt fort - men ska fega lite och vara en söt snövit-brud. Hahaha! Jag med toksvart hår och sån fräsch makeup ser ut som Snövit! Jag gapskrattade när hon var klar och jag fick se, hon hade valt en ljusare foundation än vad jag skulle valt. Sedan var jag inte helt nöjd med hennes färgval av ögonskugga. Så det blev ändringar på båda två och därefter såg jag inte så tokig ut! Sambon var med och stirrade på mig och bara log... han var iallafall mycket nöjd.

Men mina ögonbryn har jag varit... för lat med i sommar så de har växt till buskar ;) Så min snälla sminkös tryckte in mig på Fredagen för att plöja igenom dom innan jag ska få manikyr.

Morgongåva ja, jag vet inte alls vad sambon har i görningen. Men min gåva till honom är klar, det blir en kombinerad secretbox och "jag älskar dig" bok med egna dikter + låttexter ur låtarna vi valt till solosånger. Sedan får han en etuiask som är ingraverad. Och till sist... ett "presentkort" som han får utnyttja på vår smekmånad utomlands, där han får välja mellan tre olika upplevelser med mig. Har inte valt ännu vad det ska bli, beror vart vi nu hamnar till vintern och dess utbud ;) Men skydiving, bungyjump etc har jag tänkt på, men han är så förskräckligt höjdrädd stackarn.. Kanske skijets också. Så det blir ett provisoriskt kort för det ändamålet som han har att lösa in sen.

• madlin

lotta49: men... är ALLT emot dig/er? Hoppas vovven kryar på sig och att du får sova lite inatt iallafall så du orkar med morgondagen!

• madlin

puhs kusin: ja, huvudsaken man försöker! ;)

Vi har det lite besvärligt, sambon har aldrig dansat vals - jag har tävlingsdansat i wienervals (och fört som en kille) för ca 12-13 år sedan. Så han är tafatt och då kör jag automatiskt på och FÖR!! Hahaha!
    Vår danslärare fick gång på gång säga åt mig att "slappna av, följ med" för jag inte skulle börja styra själv - kommer nog se rätt roligt ut om sambon tappar bort sig ;)

• madlin

Jag jagar fortfarande lokalinnehavaren, då hon lovat oss att få nycklarna i början av denna vecka. Men inget svar än så länge.. typiskt! Är ju jättemycket att göra där och inte så mycket här hemma...

• madlin

Yey, fick precis tag i lokalinnehavaren också, så imorgon ska vi börja köra ut massa saker. Skönt, frysen här hemma är proppfull med mat som ska lagas på Fredagen. Man har knappt plats för egen mat där inne nu ;)

Nu blir det spa-kväll med hjärtat!

• madlin

Det är rätt lugnt här... kan äta, sova rätt hyffsat! Inte direkt nervös heller, men de slår väl till när man minst anar! Har nog inte förstått att vi ska gifta oss på LÖRDAG!?

A n n i s e n: oj, det tog sin lilla tid!

• madlin

Idag blir det inte så jättemycket tack o lov, min söta sambo ändrade tvättiden så han tvättade nu imorse. Inte varje dag man kliver upp 7 o tvättar på sin semester kanske :D Jag låg kvar i sängen och trynade

Ska hinna pressa lite i solariumet båda två, hämta nycklar till lokalen och börja köra ut saker. Sen ska jag förbi min ena moster som ville träffa oss innan bröllopet. Mer då... det är mer men jag är lite för trött för att tänka just nu, har iaf ett lista som sitter på dörren - dag för dag.

• madlin

rose25: ja det var jätteskönt o slippa tvätta! Är rätt hängig idag och har lite feber :/

Va jobbigt att du är så nervös så du har svårt att äta redan nu. Knapra i dig mariekex iallafall! Det kommer jag packa ner i väska att ha under bröllopsdagen, vet med mig att jag inte heller kommer äta särskilt mycket på Lördag innan vigseln. Men nåt måste man ju få i sig!

• madlin

Pust! Kommit hem från lokalen nu, hunnit stryka alla dukar och dukat upp. Fattas bara murgröna och pärlor på tråd. Blev så fint!!

Är en del o göra där iaf, blir en heldag där imorgon också. Röja sly runt om ställen där vi tänkt fotografera oss (bl.a en gammal fin kvarn som ligger vid vattnet, dock igenvuxet så jag går inte ner där med klänning som det är).

Hemma o vänder, ska iväg nu igen till min moster en sväng. Är så hungrig, har knappt hunnit ätit något idag - tog ju inte med oss någon mat ut :S Nåja, blir seeen middag - tacos! ;)

• madlin

Har ingen aning om vart vi hamnar på kvällen/natten!

Svärföräldrarna har kokat ihop något så vi ska bara packa väska och säga till i lagom tid på festen när vi känner att det är dags att bryta upp. Förmodligen för att ringa efter någon taxi eller privatchafför. Inte en aning vad de blir, rätt spännande!

Glöm INTE balsam, hårinpackning och HÅRBORSTE till er väska!! ;)

• madlin

fröken pixie: näe, en kompis till mig glömde både balsam o hårborste. Hade bara en liten kam med sig.. hm... ja, det gick ju inte så bra när det var så tuperat ;)

• madlin

Så lite så! Vet att många har glömt, så tråkigt om man ska sitta o knöla med bångstyrigt hår i timmar för att ens våga isg ut dagen därpå!

Ögonbryn och manikyr blir imorgon för mig, får se hur det blir. Men morgondagen blir stressig som tusan :/ Och svärmor frågade igår om det var något hon kunde göra istället för oss för att avlasta - men... det finns ju inget förräns mot eftermiddagen kvällen.
    Ska åka 20 mil t.o.r bla. imorgon efter manikyr o ögonbryn, en snabbis hos mina farföräldrar, hämta upp mamma och åka till restaurangen där vi ska plocka upp bitar av maten vi ska ha, hinna jaga en sjal och handla resten av maten som inte finns här i våra matbutiker i vår stad. Hem igen och möta upp kompisar i lokalen, börja fixa maten, pynta utomhus, sätta upp tält och förbereda för morgondagen. Blir sent är jag rädd! Tur svärmor ordnar mat åt oss som ska vara där o slita, blir grillkväll där så det ser jag fram emot!

Nä, dags att hoppa in i duschen och börja denna dag med. Hepp hepp!

• madlin

Vi har inte sådär jättemycket kvar, tror jag! Om vi inte missat nåt ;)

Imorgon:

Ögonbrynsplock
    Manikyr
    Imorgon ska vi hämta delar av buffématen
    Jaga en sjal åt mig (VAR KAN MAN HITTA VITA STILRENA SJALAR?!)
    In på IKEA och köpa pizzaslice (älskar dom, ska ha det till vickningen tillsammans med korv m. bröd)
    Handla den sista maten
    Sätta upp tält
    Få ut pärlor på tråd på borden
    Fixa maten
    Fixa snittar
    Kyla ner alkohol o dricka/vatten
    Fixa duk till buffébord
    Lämna kostym o klänning till lokal
    Fixa till vigselplatsen med bänkar o stolar

Ungefär så.

Lördag:

Frisören
    Hämta kuvertbröd som vi beställt
    Hämta tårtorna
    Hämta brudbukett o coursage
    Fixa ut murgröna på borden
    Fotograferas
    Ge direktiv o schema till kökstjejerna
    Solist o gitarrist kommer, visa plats osv.
    Vigselförrättaren kommer, gå igenom ceremonin.

På Fredagen är vi ett helt gäng också, så det löser sig. Blir grillkväll vid lokalen då också.

• madlin

fröken pixie: bor i Dalarna, södra delen. Men ska över till Gästrikland (10 mil enkel resa) imorgon till ett köpcentrum bl.a!

Vet knappt var man ska börja leta efter sjal, men ska de vara så varmt som det var idag behöver jag inte oroa mig för att frysa! Men man vill ju gardera sig!

• madlin

STORT lycka till ni allihopa! Ska packa övernattningsväska och ta och försöka sova lite nu. Satt o skrev ut kökschema till tjejerna i köket med direktiv, så nu blir det att pusta ut lite.

Lyckats sabba min manikyr iaf så nagelteknologen får komma imorgon till frisören o lappa ihop dom *hrm*

Hoppas ni får sova en blund iallafall och att ni får en underbar bröllopsdag allesammans!

KRAM o lyckospark!

• madlin

Ha det underbart ni som ska åka på er bröllopsresa nu!!

Vi ska beställa våran idag så om två månader åker vi iväg.

Va tomt det känns att inte bröllopsplanera längre *s*

• madlin

A n n i s e n: jo vi fick ihop ett bra gäng som ryckte in o hjälpte oss - så det gick jättebra med allt!

Först var det tänkt att vi skulle till Brasilien, men det har blivit missförstånd och så fick vi fel ställe så vi avbokade. Så nu hamnar vi i Thailand, blir där även när jag fyller 25 så får se vad min man hittar på för mig då ;)

Känner mig så ofantligt trött! Sover så fort jag får möjligheten till och är seg i huvudet konstant! När går det över? Annars är man jättelycklig och sådär äckligt nykär igen, man går runt o kallar varandra man o fru hela tiden o skrattar gott.

Svar på tråden 25/8 2007 deö 4