Inlägg från: Misha** |Visa alla inlägg
  • Misha**

Bröstförstoring 10

prinsessan_ : Det går jättebra att ha sex hyffsat nyopererad, du får dock räkna med "mjuksex" ett tag framöver och absolut ingen belastning på armarna eller ryckiga rörelser! Ett tips är att sitta på killen med helt rät rygg och jobba med benen istället för överkroppen. Funkade kanoners för mig. Bara att testa sig fram vad som känns bra;)

• Misha**

Lite tips för träningsintresserade: på www.body.se kryllar det av fitnessprofiler som fixat sina bröst, och det finns en hel del trådar som beskriver träning före och efter operation. Jag kan fixa snabblänkr sen när jag orkar, annars är det bara att söka på "bröstförstoring" eller "bröstoperation".

• Misha**

prinsessan_ : det var så lite, bara fråga på om du undrar något. Här inne är vi många hjälpsamma själar:)

Ett till kul grej! Hittade en massa statistik på energiförbrukning efter olika typer av operationer, ska länka dem senare. Det visar sig att kroppen förbränner dubbelt så mycket energi under läkningen efter en större operation jämfört med normalt (vilande tillstånd). Det innebär även att man bryter ned musklerna till det dubbla. Skitbra för de bantande..men värre för oss som vill behålla muskelmassa:( Gäller alltså att försöka äta ordentligt efter operation (yeah, right! lycka till), trots att man bara ligger stilla hela tiden.

• Misha**

prinsessan: du ska givetvis välja en kirurg du trivs med. Gå på konsultation till flera och välj den du tycker passar dig bäst. Det är väldigt svårt att gå enbart efter andras preferenser. Jag har också hört mycket illa om Charles (aldrig träffat honom personligen) men mest om hans personlighet, nästan inget om dåliga resutat. Jag skulle personligen välja en kirurg som jag vet kan sin sak och ger mig bra resultat. Sen skiter jag i hur han är som person, vi behöver ju inte bli kompisar liksom..förutsatt att jag litar på hans kompetens då.

• Misha**

En tusenlapp eller två är ju inte så mycket om man jämför med vad hela operationen kostar;) Sen är det ju viktigaste att du hittar en bra kirurg så du får så tillfredställande resultat som möjligt.

• Misha**

Abra: fixar länkarna så snart som möjligt:)

• Misha**

Här har samtliga träningsforums käre kost- och närings guru alias King Grub postat:

www.kolozzeum.com/forum/showpost.php&postcount=11

Vid en större operation kan uppemot det dubbla normala energibehovet behöva täckas för att underlätta läkningen (man förbränner betydligt mer som skadad) Dagsbehov energi av fett och kolhydrater, kring 1.2 g/kg kroppsvikt protein.

• Misha**

Jag är 24. Hade komplex över att mina bröst var fula och missformade. Det blev bara värre med åren. Tror att brösten kan ändras en hel del storleksmässigt även efter 25, pga amning, ökad total fettmängd, hormoniella förändringar mm. Om de förändras "till det bättre" är nog omöjligt att svara på. Min mamma fick as-stora bröst efter att ha fött tre ungar (sen blev hon ju lite tjockare på köpet också;))

Du måste själv känna efter hur du vill leva. Om du tycker att dina nuvarande bröst utgör ett hinder för detta osv.. Det är aldrig fel att överväga en operation, det är ens egna värderingar som är den begränsande faktorn. Hur mycket du tycker det är värt att ha större bröst, vad de skulle innebära för skillnad för dig, om du är beredd att ta riskerna osv. Det bästa du kan göra är att läsa på så mycket som möjligt, från olika källor, om operationen och dess risker. Ju mer man vet, desto bättre beslut kan man fatta:) Vad det gäller smärtan var det iallafall ett av mina mindre bekymmer.. Om kvinnor kan föda barn klarar de även bröstoperationer, utan problem! (sen är ju frågan om man tycker det är värt det..fast det går ju under "värderingar")

• Misha**

Abra: Jajamensan! Han börjar sin AT nu i september. Äntligen lite mer cash i brevlådan, började bli lite knapert;)

Och det är mycket möjligt att det är som du säger..att folk har mer förståelse om det handlar om en genetisk defekt. Däremot har jag länge funderat på vad som egentligen krävs för att det ska klassas som en "missbildning". Bröst kan ju i regel se väldigt olika ut, i form och storlek. Vem har egentligen rätt att säga vem som är normal och inte? Det måste ju till stor del handla om hur man upplever sin egna kropp. Det finns säkert kvinnor med liknande defekt som mig som inte alls upplever det som något problem, då kan jag känna att det vore fel att ändå kalla dem "missbildade". Det är som att sätta en stämpel i pannan på dem och nästan säga "det är helt rätt för dig att göra en operation, för du är inte normal". Egentligen är det ett skitbra sätt för kirurger att få fler kunder;) Det ger folk en ursäkt att operera sig. Därför säger jag oftast istället att "jag var mycket missnöjd med mina brösts utseende och det begränsade mitt liv till så stor grad att jag tyckte det var värt pengarna och riskerna för en operation".

Det ska egentligen inte spela någon roll av vilken anledning man väljer att göra en operation. Så länge folk är pålästa och medvedna om riskerna är det helt upp till en själv vad man väljer göra med sin kropp, jag är inte den som ska dömma andra. Men det är helt sant som du säger: att ha fått en genetisk defekt diagnoserad ger empati. Men jag vill helst inte ha det som ursäkt för min operation, och på så sätt säga att andras orsaker på något sätt är "fel".

Shit vad virrigt det här blev. Hoppas ni fattade vad jag menade ändå..

• Misha**

Gör du enbart en förstoring kommer dina bröst se likadana ut som de gör nu..fast större. Gör du dessutom ett lyft kan brösten formas om, till bekostnad av fler och större ärr. Du kan aldrig få någon annans perfekta bröst, utan hur resultatet blir är helt beroende av hur du ser ut idag och vilka förutsättningar du har att läka bra.

Svar på tråden Bröstförstoring 10