Inlägg från: snuttungen |Visa alla inlägg
  • snuttungen

Bröstförstoring 10

Abra

Ännu en träningsfråga...inga armhävningar på 6 månader, men hur är det med core? Är det inte ganska mycket bröstmuskelträning där? Jag tränade core i våras innan min op, och tyckte det ingick väldigt mycket av det...
    Har också gjort min op på VK och fick rådet att inte träna något annat än promenader på 4 månader, sedan skulle det vara okej. Å andra sidan så är jag inte samma tränings-freak som du så jag kanske inte frågade tillräckligt noga...
    Men core ska vara okej alltså?

• snuttungen

Abra

innan jag fick en hel hoper med ungar så tränade jag mycket aerobics och step-up. Numera blir det mest snabba promenader med och utan barnvagn samt att jag började med core och step-up igen i våras...och så far jag runt i trädgården med spaden i högsta hugg, mitt andra namn är jordfräs, hi hi .

Tack för att du upplyste mig om "reglerna" gällande träning efter op, och nej, jag frågade nog inte så mycket om det. Jag var nog mest fundersam över hur det skulle gå med min minste mammagris, men det har gått bra.
    Mina boobisar är 14 veckor nu, och de är suuuuperfina. Jag är jättenöjd, men önskar att de ska bli ändå mjukare.

Kram

• snuttungen

Abra

Jag har lagt in 310cc FM anatomiska geléhallon, inte soft touch. Är det stor skillnad på soft touch och vanliga? Det kom inte på tal ens vid min konsultation, inget jag tänkte på heller...kanske blev lite för ivrig jag hade ju längtat så himla länge efter nya tutts. Det som jag tycker är negativt är att de är så himla perfekta, jag skulle hellre haft ett par vanliga, mjuka lite "begagnade" tuttar, det skulle kännas mer naturligt efter att ha fött 5 barn, men det var ju rätt omöjligt att få när man har en 70 AAAAAAA med ett minus efter i utgångsläge .
    Nu är de en 70 D, 88 cm omkrets över bysten. Jag gillar dem även om de ser onaturligt perfekta ut för en som fött 5 barn, det enda är att jag längtar tills de blir lite mjukare. Fast de har ju förstås mjuknat en hel del sedan op:en.

Jag började inte med barn tidigt, fick min förste vid 29 år och min siste vid 38 år, och det var 2 år sedan om 11 dagar (barnkalasdags igen).

Om att röra på sig...jag är en sån där som har svårt att göra ingenting...om jag inte fastnar i en bra bok då, fast då brukar jag läsa samtidigt som jag fixar mat, slänger in tvätt, dammsuger, ha ha, ser nog rätt kul ut när jag tänker efter. Försöker ta mig tid till att åka iväg på "riktig" träning en gång i veckan, innan ungarna tränade jag 4 dagar i veckan...suck, det var då det. Har du nåt träningstips vad som är bra om man vill träna rumpa och ben och armar?
    Core tycker jag är jättekul, bor i en småstad så någon organiserad pilates-träning finns inte, men det är nåt jag är sugen på, är det kul/bra/effektivt?

Kram kram

• snuttungen

Polstjärnan

Nog kan du få runda på VK om du vill. Charles frågade mig om jag ville ha runda eller anatomiska.

Swing

Skönt att höra att du och din väninna inte kan känna skillnad på vanliga och soft touch. Jag har funderat lite på om jag skulle uppleva mina mjukare om jag hade haft soft touch, men då kan jag sluta fundera nu.

• snuttungen

Polstjärnan

Ifall inte Charles vill lägga in runda på dig så be honom förklara varför. Han har säkert en bra anledning.
    Annars lägger de nästan uteslutande in runda på Sofiahemmet i Stockholm.

• snuttungen

prinsessan_

När jag var på min konsultation på VK så kom Charles (i vanlig ordning har jag förstått) inspringande 1 timme sen och stressad och bad om ursäkt för sin sena ankomst. Då sa jag rakt ut att jag inte tänkte stressa och att han inte heller behövde göra det, för det här var viktigt för mig. POFF, världens största leende till svar, sen var han supertrevlig!
    Jag rekommenderar honom trots att han tydligen ALLTID stressar på konsultationen, för på dagen för operationen var han då alls inte stressad, utan bara proffsig.

Och gissa om jag är nöjd med mina nya tuttisar, även om jag ibland kan tycka att de blev för stora...Men men, det var mitt val, inte Charles.

Kram och lycka till med beslutsångesten

• snuttungen

prinsessan_

Hur länge jag tänkt på en op innan jag gjorde den... Ja du, i ungefär 10 år, sedan jag upptäckte att mina bröst fått pyspunka efter första barnet, och de blev bara mindre och mindre efter varje barn (5 st). Jag hade från början jättefina, fasta, fylliga 70 B-kupor och var jättenöjd med dem. Men den ynkliga 70 AAAAA-kupa med ett minus efter som blev kvar...suck. Jag är SÅ glad att jag gjort det här för mig själv.

Om jag funderar på riskerna. Ja självklart, men jag har precis som Abra läst på en hel del och känner mig inte så orolig längre. Det enda jag funderar på ibland är kapselbildning, men då jag tog en extra kapselförsäkring för 2000:- som gäller i 5 år, och med vetskapen att denna komplikation oftast uppstår under de första 6 månaderna så känner jag mig ändå inte så särskilt orolig.

Vad tyckte min man. Han bara superälskar mina nya bröst. Han har stöttat mig genom hela beslutsprocessen med orden - "Jag älskar dig precis som du är och jag kommer att fortsätta älska dig om du bestämmer dig för en operation, det är ditt beslut inte mitt." Men jag måste säga att de nya tuttsen får många beundrande blickar av honom. För att inte tala om hur vacker jag känner mig av detta.

Håller fullständigt med Abra om att man inte är på VK för att bli kompis med Charles, men som sagt, så himla otrevlig har inte jag heller upplevt honom, mera som en riktigt självsäker kille med en rejäl ego-tripp gällande sin kompetens. Men den har han ju fog för. Jag ser på honom med ett stort leende på läpparna, om man vet i förväg vad han är för en så kan man ta honom med en klackspark.
    Hans skicklighet är värd det.

Kram på er alla

• snuttungen

Abra

Jag tror vi surrade till det lite båda två gällande kapselförsäkringen på VK. Jag betalade 47000:- för op:en och 3000:- för försäkringen, men den gäller i 5 år. Plockade fram mina papper och kollade. Nu ska jag hoppa i säng, i morgon ska min goa gube och jag åka till Aspa Herrgård och fira vår första bröllopsdag med god mat och en massa s*x utan ungar som stör .

Kraaamar

• snuttungen

Hej på er

Nu är jag hemma igen efter en underbar bröllopsdag (och natt hi hi) på Aspa Herrgård! Vi har haft det helt ljuvligt med 4-rätters middag som inte gick av för hackor, och superromantisk omgivning och rummet i Laura Ashley-stil med sänghimmel och...suck...det var alldeles alldeles UNDERBART att få vara bara vi, utan barn. Mmmmmm, det här är ett ställe jag skulle kunna tänka mig att åka tillbaka till.

Kraaaaam

• snuttungen

Abra

Jag känner också att brösten är kallare än resten av kroppen, men inte alltid. Just nu är de det inte, kände efter hi hi. Mina tuttisar är 15 veckor nu (tror jag) och jag har fortfarande nedsatt känsel på undersidan av brösten, men jag tycker att det har blivit lite bättre.

Kram kram

Svar på tråden Bröstförstoring 10