Jag är 24. Hade komplex över att mina bröst var fula och missformade. Det blev bara värre med åren. Tror att brösten kan ändras en hel del storleksmässigt även efter 25, pga amning, ökad total fettmängd, hormoniella förändringar mm. Om de förändras "till det bättre" är nog omöjligt att svara på. Min mamma fick as-stora bröst efter att ha fött tre ungar (sen blev hon ju lite tjockare på köpet också;))
Du måste själv känna efter hur du vill leva. Om du tycker att dina nuvarande bröst utgör ett hinder för detta osv.. Det är aldrig fel att överväga en operation, det är ens egna värderingar som är den begränsande faktorn. Hur mycket du tycker det är värt att ha större bröst, vad de skulle innebära för skillnad för dig, om du är beredd att ta riskerna osv. Det bästa du kan göra är att läsa på så mycket som möjligt, från olika källor, om operationen och dess risker. Ju mer man vet, desto bättre beslut kan man fatta:) Vad det gäller smärtan var det iallafall ett av mina mindre bekymmer.. Om kvinnor kan föda barn klarar de även bröstoperationer, utan problem! (sen är ju frågan om man tycker det är värt det..fast det går ju under "värderingar")