Inlägg från: rosali1 |Visa alla inlägg
  • rosali1

Bröstförstoring 10

Polstjärnan:
    Runda implantat finns i 3 olika profiler, låg, mellan och hög.

Prinsessan_:
    Gunnar Krantz är en väldig duktig kirurg, känner flera som opat sig där.
    Skulle hellre välja PA än VK :)
    Har hört så mycket dåligt om Charles, så jag skulle aldrig vilja opa mig där.

• rosali1

Misha**: Bra tips du gav om att välja rätt klinik.. Håller helt med dig :)

En sak till, vissa av anmälningarna till HSAN kan faktiskt helt vara på grund av att kunden inte blev nöjd, inte pga att kirurgen gjort något fel..

Abra: Mina är inte kallare och jag har full känsel på brösten, tycker att dom blivit mer känsliga nu efter op :)

Det där med att brösten "hoppar", det gör dom på dom flesta (om inte alla) som har implantaten under bröst muskeln..
    Tror inte att det är så många i ens omgivning som ser det, endast vi som är bröstgalna :)
    Däremot är det ganska många som byter placering från bakom till framför muskeln, för att dom störs av hoppandet..

• rosali1

Abra:
    Jag har också gelehallon, 300cc, blev opererad i mars på PKI.
    Hade varit på konsultation till AK och VK innan jag bestämde mig för PKI och är jättenöjd med valet av kirurg och klinik :)

Jag känner 4 tjejer som bytt till framför, alla tränar mycket och enligt dom så var implantaten ivägen vid tunga lyft (kunde inte lyfta lite mycket).
    Och dom blev irriterade på att dom hoppade till vid alla möjliga tillfällen t ex vid nysningar, när man knäpper jeansen, häver upp sig från poolkanten osv :)
    Jag själv har inte tänkt på det så mycket, men brukar nog ha armarna lite framför brösten när det är en rysning eller nysning på gång :D
    Generellt kan man väl säga att implantat framför muskeln beter sig/rör sig mer som vanliga bröst..

• rosali1

dollie:
    VK ratade jag för att kirurgen kom ca 1 h för sent till min konsultation och då var han på jättedåligt humör och var allmänt otrevlig och dryg.
    Sen var vi inte överens om varken implantat eller storlek heller :)
    Han skulle prompt lägga in anatomiska, vilket jag inte vill ha, för dom kan ha en tendens att se avlånga ut (enligt mig) och så ville han lägga in under 200cc, för större skulle se gigantiska ut??? Som sagt han skulle max ha lagt in 200cc, och det efter mycket tjat.
    Men vad då, hallå, det är min kropp och mina bröst. Nä, så jag är inget större fan av Charles. Men jag vet tjejer som är nöjda med honom med..

Och AK då, där däremot ville dom lägga in 400ml :) Snacka om att det kan vara olika, hehe..
    Där var allt helt ok, men eftersom dom inte lägger snitten i armhålan, så då gick det bort. Där träffade jag bara en sköterska och ingen kirurg.
    Om jag vore tvungen att välja mellan mellan AK och VK, skulle det bli AK.

(Om du vill opa dig i Sthlm finns det ju andra bra kliniker, såsom PKG och Eriksberg)

Hoppas det går bra på dina konsultationer :)

• rosali1

dollie:
    Ja, det här blev sen helt perfekt, har 300cc. Min storlek före var 70C(75B) och nu är den 70E(75D).
    Vet att en E kupa kan låta jättestort, men mina bröst nu är ungefär lika stora som förr med push-up bhar. Skillnaden nu är att jag inte behöver ha kuddar i bhn :D

• rosali1

Polstjärnan:
    Japp, jag har runda, högprofil och gjorde min op på PKI, med ärren i armhålan.
    Jag hittar mina bhar från NK, Twilfit, och så i små bh butiker. Nu kan man ju ha helt släta bhar och ändå vara bystig :)Har även beställt några från figleaves.com.

• rosali1

dollie:
    Jag har inte haft några komplikationer alls, allt har gått väldigt bra :)
    Är såå glad att jag vågade göra min op..

Ett bra tips polstjärnan gav där :) Att gå med sina extrakuddar/ris eller vad man nu har i bhn..
    Då blir inte skillnaden så stor för omgivningen när man väl är opererad :) Jag själv gick med dubbla bhar :D

• rosali1

swing:
    Han heter Jan B Wieslander.
    Ja visst är det så, att vi tror att ALLA ser att vi är operarade eftersom vi själva kollar lite extra på bröst (eller ja, jag gör det iallafall, hehe)

dollie: Det tycker jag med :) Kanske borde han börja lägga in lite större implantat på tjejer, så skulle mellanrummet bli mindre :D
    Och tänk även på att klinikerna lägger ut dom bästa resultaten på sina hemsidor :)

• rosali1

Abra:
    Jag är 1,60 och väger 50kg, vältränad :)
    Jag var också nöjd med mina bröst före, men ville bara ha större.

Om jag hade låtit Charles operera mig, så hade mina suttit långt isär och det hade varit svårt att få till en schysst klyfta med bh.
    Jag gillar inte heller Slitz-sillisar, men det är inte min sak att döma dom som gör det. Tycker att alla ska få se ut som man vill. Om man opererar sig hos Charles har man inte dom möjligheten, eftersom han gör bröst HAN tycker är snygga. Det behöver inte betyda att alla gillar dom.

Det låter på dig som att Charles är den enda seriösa kirurgen i Sverige, och jag blir rätt trött att läsa om din Charles dyrkan (ingen annan här prisar sin kirurg på samma sätt som du gör).

Ska berätta om en kompis till mig, hon opererade sig hos C.R och fick inte det resultat hon var ute efter.
    Hon är lång och smal och var rädd för att det skulle bli fult med ett par anatomiska och vad hände, jo hennes satt långt isär och såg ut som hängisar (fast dom inte hängde).
    Det var ca 5 cm mellan hennes bröst och hur hon än försökte få ihop dom, så var det ett gap på 3 cm. Det skulle bli bättre med tiden enligt Charles, men efter 2 år gav hon upp, det blev inte bättre :( Och dom vägrade hjälpa henne. Då tog hon kontakt med Eriksbergskliniken och gjorde om sin op där, nu har hon fått jättefina bröst och är såå nöjd med resultatet.

Det där med att sova över på kliniken var ett självklart krav för mig med, men alla vill inte ligga kvar utan vill åka hem samma dag, så det kan man inte klandra kirurgen för. Om man vill sova kvar och kliniken inte kan erbjuda det, ska man välja en annan klinik.

Och att det skulle vara en mindre seriös kirurg ifall det kliar i ärren?? Vad har du fått det ifrån? Alla vet ju att när kroppen läker, så kan det klia, det vet man ju själv när man har sårskorpor och att dom kliar så att man kan bli galen :)

Nä, det gäller att komma ihåg att det finns flera bra seriösa kirurger i hela Sverige och jag tycker att Charles är bra, fast inte för mig.

Svar på tråden Bröstförstoring 10