Inlägg från: Polstjärnan2 |Visa alla inlägg
  • Polstjärnan2

Bröstförstoring 10

Superstage (Lillah):

Ovant att lära sig nya nick på gamla "bekanta"..

Å vad spännande! Dags för op på torsdag alltså. Stort lycka till och JA, berätta sedan hur allt gått! Vad skulle du ha för implanat nu igen? Något lyft? Jag ser verkligen fram emot konsultationen och ja, med EK menade jag Eriksbergskliniken. Fick du vänta länge på operationstid?

(kram)

• Polstjärnan2

aircondition: Tack för all info! Nu ska jag gå runt med rispåsar och kolla lite bilder inför konsultationen nästa vecka. Har tiden på Sophiahemmet ett par veckor senare men om det känns bra på Eriksbergskliniken kanske det blir op.tid bokad där.

• Polstjärnan2

Superstage:

Vad härligt att höra att allt gått så bra!! Jag har tänkt på dig en hel del. Du verkar ha kommit på benen snabbt. Vad man förstått är det ju väldigt invividuellt hur man mår efteråt. Tufft av dig att klara detta med en bebis och allt. Skönt att din man/pojkvän kan hjälpa till. Så det kändes inte alls jobbigt att åka hem redan samma dag? Var operationen tidigt på morgonen?

Jag har ju min konsultation på Eriksbergskliniken nu på torsdag. Ska bli jättespännande!! Ser verkligen fram emot det. Ska bli intressant att se om han föreslår samma storlek och inplantat som Charles på VK eller om de tycker helt olika.

Var förresten på stan och shoppade lite i helgen och såg en expedit som måste ha gjort en bröstop. Man är ju helt bröstfixerad just nu *hi hi* och tittar nog mer på tjejers behag än vad de flesta män gör... Fick sådan lust att fråga henne vad hon har för storlek, typ av implantat etc, etc.. men tänkte att hon kanske blir förnärmad så jag sade inget..

Du kan väl fortsätta berätta om "utvecklingen" efter operationen, hur du mår, hur det känns och så...? Känner du dig så här långt nöjd med att du valde Eriksbergskliniken? Har de uppnått dina förväntningar? Var sköterskorna rara på kliniken? Det är ju de som ska pyssla om en efteråt när man känner sig ynklig och svag..

Jag kommer självklart berätta hur det gick på konsultationen och om jag bokat in en op.

KRAM!!

• Polstjärnan2

Superstage:

Kan inte du skicka några bilder till min Hotmailadress? Vore jätterart och himla kul att se om du vill dela med dig... Jag känner inte för att lägga upp något konto på Mylava. Bara om du vill... Min adress är isåf. polstjarnan74@hotmail.com. Kram!

• Polstjärnan2

aircondition skrev 2007-09-09 15:59:04 följande:

Jag opererades på Sophia Hemmet. Det kostade 42000:- Men väsrt vartenda öre!
    Aircondition: Jag har en tid för konsultation på Eriksb.klin på torsdag och en på Sophiahemmet om ett par veckor. Vad fick dig att välja Sophiahemmet? Hur länge sedan var det du op. dig? På Sophiahemmet träffar man tydligen först sköterskan och sedan vid ett annat tillfälle kirurgen. Var inte helt förtjust i detta då jag helst träffar kirurgen direkt och så tyckte jag att sköterskan lät lite snorkig över telefon..men hon kanske bara var stressad eller nå´t.. Var det något du var mindre nöjd med? Har du haft några som helst komplikationer? Hur synliga är dina ärr?
  • Polstjärnan2

Snuttungen:

Du skrev härom dagen bl.a: "Så här efteråt ( 5 månader sedan nu ) så kan jag säga att jag verkligen inte vill ha tillbaka det jag hade innan op:en och efter barnen, men hade jag kunnat trolla så hade jag fixat ett par 70C med lite naturligt häng.
    Nu har jag ett par skitsnygga 70D, men samtidigt som jag tycker att de är super duper jättesnygga så hade jag hellre haft ett par naturliga lite lagom hängiga 70C istället.
    De känns lite för perfekta för en 40-årig 5-barnsmamma liksom..."

Du kanske har sett mina inlägg tidigare. Jag vill ju fylla ut mina efter amning. Har bröst idag (75C) men de har blivit lite tomma upptill. Har en ANINGS häng, men inte mycket alls. Om jag skulle lyfta (som Charles på VK föreslog för att de skulle bli "perfekta") skulle det bara bli ett litet via bröstvårtan. Jag vill dock helst inte göra ett lyft utan funderar på runda implantat just för att få tillbaks rundheten, "pushet" upptill men skippa lyftet. När jag läser det du skrivit så förstår jag precis vad du menar! Jag är 33 idag men blir ju inte yngre och de nya behagen ska ju följa med och kännas passande till resten av kroppen under årens gång också. Om du vore jag, skulle du skippa lyftet just för att få lite naturligt häng i dem?? Ingen som ser mina bröst skulle kalla dem för "hängbröst", de är bara inte lika fasta som innan graviditet och amning. OM man nu gör en op. men skippar lyft och brösten känns för hängiga trots allt kan man väl göra ett lyft senare också.. Kanske bättre göra utan lyft först och se hur det blir. Det är ju ändå ytterligare ett ingrepp som bidrar till fler är etc...

Ville bara "bolla" lite med dig vad ditt råd till mig skulle vara...

Kram!

• Polstjärnan2

Ja, vart har alla tagit vägen?!

Snuttungen:
    Tack för ditt svar. Eg. skulle jag ha träffat kirurgen idag men han opererar hela dagen så det har blivit flyttat till imorgon istället. Får se vad han råder mig till för typ av implantat, storlek etc. Ang. bilder så tror jag att du har skickat till mig förut. (om jag inte blandar ihop dig m ngn annan) De blev väldigt fina i alla fall och ser vääldigt naturliga ut!! Jag förstår vad du menar med perfekta..!

Superstage:
    Hur går det för dig? Mår du fortfarande bra? Märker du förändring efter operationen för varje dag som går? Det är en vecka sedan idag eller hur? Berätta gärna!& TACK för bilderna. Såg dem precis. Har svarat på ditt mail.

Aircondition:
    Du har ju opererat dig på Sophiahemmet som jag ska till om ett par veckor. Vore jättespännande att se hur dina blev. Du verkar ju så nöjd också. Skulle du kunna/vilja skicka några bilder till mig..? Min adress är polstjarnan74@hotmail.com

Kram på er alla och kom in och skriv lite här!

• Polstjärnan2
    aircondition skrev 2007-09-13 11:14:03 följande:
    Har inga bilder på brösten (heller) jag ska se vad jag och maken kan göra.
    Ni får väl ha en liten fotosession i helgen, hi hi!
    Blev han lika nöjd som du? Vet du förresten hur det kommer att bli med ärret efter flera op? Man får kanske räkna med att byta efter ca 10 år och då ska ju implantatet först ut och sedan ska ett nytt in.. Man skär förstås i samma ärr som tidigare men undrar hur fint det läker en andra gång.. Hade du i åtanke det här med att byta efter några år eller tänkte du mest på de närmaste 10?
  • Polstjärnan2

Hej tjejer!

Var ett jag sedan jag var inne här. Kul att upptatera sig lite.

Var på konsultation hos Leif på Eriksbergskliniken för några veckor sedan. Jag förklarade mina önskemål för honom och han rådde mig helt annorlunda mot Charles på VK. Leif vill ta runda geléhallon, hög profil, mjukhetsgrad 2, 350+375 (har lite olikstora bröst)och han tyckte verkligen inte att ett lyft var nödvändigt. Charles sade 310cc, anatomiska samt lyft via vårtgård. Ni som följt mina tidigare inlägg vet att jag velat kring det här med lyftet då jag själv inte anser det nödvändigt. Har lite, lite häng efter amning men det är minimalt så det var skönt att få svar från Leif att det inte behövdes. Har fått en op-tid där i november. Tror jag ska "köra" på det men imorgon ska jag även till Sophiahemmet för att få en tredje åsikt. Tycker att detta är så stort beslut så jag vill vara riktigt säker och känna mig helt trygg i mitt val av kirurg.

Prinsessan: håller med dig om att Charles tydligt verkar förespråka anatomiska även om han även ibland opererar in runda. Personligen vill jag få tillbaks utfyllnaden, dvs det lite bulliga upptill som jag hade innan jag fick barn och det resultatet tror jag att jag får bättre genom runda. Det var mycket därför (+ det här med lyftet) som gjorde att jag gick till annan kirurg. I övrigt tycker jag Charles är en mkt skicklig kirurg så det handlade mest om att vi tyckte olika. Får en känsla av att han går mkt på vad han själv tycker, inte lika mycket på kundens/patientens önskemål.

Gabbe: Stort lycka till inför din op! Vart ska du göra den?

KRAM!

• Polstjärnan2

Hej!

Har nu varit på Sopiahemmet också (tredje kliniken). Fick dock träffa en sköterska först så nästa vecka ska jag träffa kirurgen. Sköterskan verkade dock kompetent och seriös och jag fick bra svar på mina frågor. En sak dök dock upp som jag någonstans i allt mitt "tutt-vetande" som man byggt på med tiden verkar ha missat... Jag trodde att det fanns både runda och anatomiska geléhallon men sköterskan sa att de anatomiska är geléhallon medan de runda är trögflytande silikon, sk "cohesive gel". Jag har trott att just geléhallon är bättre för kroppen OM implantatet skulle gå sönder.. Någon som vet hur stor betydelse detta har? Kroppen bildar ju ett eget hölje runt implantatet (då det är ett främmande föremål i kroppen) som sägs skydda om implantatet skulle läcka men ändå.. Behöver jag fundera på detta tycker ni eller ska jag fokusera mest på form, storlek etc.

Vidare tyckte inte sköterskan heller att jag behöver ett lyft så nu har 2 kliniker sagt nej och 1 ja. Hon ställde sig dock lite mer tveksam till storleken och pratade om 325cc istället för de 350cc som jag blev föreslagen på Eriksbergskliniken. Hon pratade om att jag då ev. skulle behöva ta anatomiska (pga fickan bakom bröstet kanske inte skulle vara stort nog och ev. riskera kapselbildning). Trodde inte storleken styr vilket implantat man ska ta och 25cc mer eller mindre är ju inte så stor skillnad. Vi får väl se vad kirurgen säger på måndag. ska ställa alla frågor igen då och sedan blir det till att ta ett beslut!! Då får det vara nog med funderande och velande, ha ha.

Kram på er!!

• Polstjärnan2

Tack alla för er feed back ang. konsistensen på implantaten och övriga synpunkter och råd! Antar att jag då kan känna att cohesive gel är lika säkert som de något hårdare implantaten (tex anatomiska).

Roligt att höra från dropdeadugly & aircondition som opat er hos Gylbert och att ni är nöjda och inte fått några komplikationer.

sirili: Ang. vilken klinik/kirurg jag känner mest förtroende för och prisskillnader.. Lite svårt att svara faktiskt. Det kändes bra på Eriksbergskliniken och har fått bra kontakt med en tjej som precis opat sig där och är jättenöjd. Skulle kosta 42000kr. Har ju inte träffat Leif G på Sophiahemmet på måndag så då får jag känna efter där. Har dock fått ca pris på 40000kr. Hos Charles på VK blev det en dyr nota då han även ville göra lyft + fixa ett litet navelbråck som jag har (dock gått till Ersta sjukhus och fått bekräftat att jag ej behöver operera) och allt skulle gå på 79000kr tror jag. Charles har jag dock fullt förtroende för som kirurg (har opererat mig där tidigare)

Jag svarar gärna tydligare efter besöket på måndag då jag ska ta mitt beslut. Har en op-tid i november på E-kliniken men Sophiahemmet har först i januari så kanske det blir lite avgörande också... (Beslut beslut..)

Kramis

• Polstjärnan2

Sirili: Kul film du lade in! Där ser man ju att det är trögflytande gelé i det runda implantatet. Skär man i ett anatomiskt tror jag det är ändå mer fast, precis som i ett geléhallon (rätta mig ngn om jag har fel)

Ja.. jag vet fler som blivit rådda att operera navelbråck på VK. Många kvinnor som vill operera sina bröst har ju fött barn och fått ettlitet navelbråck till följd av graviditeten så Charles verkar där se sin chans att tjäna lite extra pengar. Förstår tjejens tankesätt att kunna skylla på navelbråck istället för brösten för att vara sjukskriven (så tänkte jag också) men säkert har hennes omgivning inte ens lagt märke till att hon har ett navelbråck och då lägger jag hellre ett plåster över naveln, låtsas att det är där jag opat mig och behåller mina 15000kr!

Tycker det är lite synd att Charles är SÅ säljfokuserad. Det är ju det klinikerna lever på självklart men tror inte det är positivt i längden att suga ut så mycket pengar som möjligt av patienten. Jag var faktiskt HELT inställd på att operera mig på VK men blev tveksam då han började prata om navelbråck och lyftet som kändes onödigt (+ att han var så bestämd kring anatomiska trots att de två senare klinikerna säger att runda blir bäst på mig pga jag har så mycket egen bröstvävnad).

((KRAM))

• Polstjärnan2
    gottfrid skrev 2007-10-10 12:11:39 följande:
    Jag har gjort mammografi efter op.De kan inte "platta" ut brösten lika mycket, men det ska vara det samma ändå sa hon. Hon var tyvärr mycket negativ mot mej (avundsjuk kanske haha)pga av implantaten .Jag fick en blåsning för att jag inte sagt till fast jag hade sagt till både när jag ringde och fick tid och till henne innan hon började. De måste tydligen ställa in maskinen annorlunda, tog henne en minut.Hon hade nog en dålig dag.Hon sa till mej titta här på bilden så här ser inte bröst ut inuti i vanliga fall!!!???? Nej vadå det förstår jag oxå.
    Vad tråkigt att du blev bemött med sådan attityd av sköterskan. Jag har hört av andra att man inte sällan stöter på nedvärderande attityder från sjukvården. Fortfarande verkar det finnas en allmän negativ bild i samhället. Att silikonbröst bara är kopplat till tex utvikningsbrudar, onödig fåfänga och dåligt självförtroende. Anledningarna till varför kvinnor opererar sina bröst är ju många men de flesta är ju helt "vanliga" kvinnor som aldrig haft några bröst eller sett dem försvinna efter graviditet och amning och bara vill känna sig kvinnliga och vackra igen! Visst... ?skönheten kommer ju inifrån? och allt det där men vi gör ju så mycket annat åt vårt utseende idag så spelar det egentligen någon roll VAD man gör? Jag tycker i alla fall det är väldigt oprofessionellt att anställda inom sjukvården inte kan uppföra sig bättre. Man får tänka som du Gottfrid; att de bara är avundsjuka?

((kram))
  • Polstjärnan2

Hej alla härliga tjejer!

Jag har ju skrivit här under en tid kring mina funderingar på en bröstförstoring och har nu varit på 2st konsultationer; Eriksbergskliniken och Sophiahemmet. Fick även en operationstid på båda ställena så nu hade jag bara tänkt bestämma mig för vilken klinik jag ska välja men ibland så tar livet en helomvändning...

Jag har precis fått veta att min mamma har fått bröstcancer.. Jag köpte rosa bandet för en tid sedan och nu är min egen mamma en av kvinnorna jag stödjer. Det trodde jag aldrig... Ungefär samtidigt som jag satt där och provade silikoninlägg hos kirurgen fick hon besked om bröstcancern och ska nu opereras. Behöver kanske inte säga att just nu så känns en bröstförstoring ganska oviktig för mig och OM jag tar upp tanken framöver kommer jag verkligen ta reda på ordentlig information så att jag kan känna mig trygg i att inte riskera att missa en tumör pga implantatet. Den risken vågar jag inte ta..Kirurgerna säger ju att man ska kunna upptäcka en förändring lika bra ändå men undrar om de är av samma åsikt på sjukhusen...Ni som gör mammografi idag och har implantat, vad säger de på undersökningen?

Jag önskar alla tjejer som har operera sig eller ska operera sig lycka till med era nya "kompisar" och vill samtidigt passa på att påminna om vikten av att undersöka sina bröst varje månad. Jag har varit lite slarvig med detta men tänker självklart börja från och med nu...

Många kramar!

Svar på tråden Bröstförstoring 10