Inlägg från: aircondition |Visa alla inlägg
  • aircondition

Bröstförstoring 10

Polstjärnan:
    Jag gjorde min bröstförstoring hos Leif Gylbert för 6 år sedan. Jag blev så himla nöjd! Han är verkligen proffsig!Väldigt noga när man är där på konsultation. Det är bra om man har en tanke om hur stora inlägg man vill ha. Sedan talar han om vad han tycker, vad som passar till ens kropp o s v. Jag kan verkligen rekomendera honom.
    Lycka till!

• aircondition

Jag hade typ minus a kupa före. Är ganska liten och smal, så för mig blev det perfekt med 280 runda "gelehallon". Dom ligger bakom bröstmuskeln. Annars skulle dom synas genom skinnet , eftersom jag var helt platt tidigare...
    Jag hade bilder med, ungefär som jag ville ha. Sedan provade jag med rispåsar, för att känna efter. När jag väntade barnen ( 2 före, 1 efter) hade jag ju bröst, så jag visste ju vad jag ville. Men jag kan ju säga att brösten blev enorma när jag väntade barn nr 3! Det var ju efter operationen. Sedan återgick dom till samma utseende som precis efter operationen. Inplantaten påverkades inte av varken att vänta barn eller amning.

• aircondition

Börjar med hänget... har man lite häng tror jag det kan funka utan lyft, eftersom inplantaten fyller ut "överskotthud".

Det var Leif som rekomenderade runda.

Jag övernattade inte. Jag opererades tidigt på morgonen, så var jag kvar hela dagen och åkte hem på kvällen. Vet faktiskt inte om man kan välja att vara kvar.Å andra sidan var det bara att ringa om det skulle bli några konstigheter. Kände inte att dom skickade iväg en. Utan dom var verkligen måna om att man tyckte det var ok att åka.

Jag vet ingen mer som opererat sig på Sophia Hemmet. Jag vet inte vad du menar med EK...?

Jag har aldrig, aldrig ångrat mig! Jag har bara fått positiva reaktioner. På mig blev det ju så uppenbart att jag gjort "något". Det är inte många som sett mig naken (min man och nå´n läkare ), men man kan verkligen inte tro att det är inplantat. Det känns helt naturligt, ser helt naturligt ut. Nar jag ligger på rygg t ex. faller brösten ut lite åt sidorna, precis som det gör när man inte är opererad.

Visst kan jag sova på mage. Det känns inget annorlunda än när jag "hade" bröst när jag väntade mina två första barn. Det är ju bara då som jag inte varit helt platt.

Jag hade ordentligt ont första dygnen, men jag fick starka värktabletter utskivet av Leif. Så tar man dom som man ska, så är det inga bekymmer. Och jag förstod att det skulle vara värt det!

Hör av dig igen och berätta hur du tänker!

• aircondition

Men det är väl så att läkaren skriver ett "läkarintyg", men att det per automatik inte innebär att man har rätt till sjukpenning från F-kassan. Dessutom betalar ju arbetsgivaren de första 14 dagarna.

• aircondition

En fråga utanför tråden liksom... hur 17 gör ni dom där lila rutorna med citattext...

• aircondition

Jag opererades på Sophia Hemmet. Det kostade 42000:- Men väsrt vartenda öre!

Summer08 skrev 2007-09-09 15:52:29 följande:
    Hej allihopaRamlar in i denna tråd då jag bestämt mej för att förstora brösten, är 22 år och 3 barnsmamma med totalt ur ammade bröst, ser ut som två skinnpåsar med bröstvårtor...*urk*...Har suttit och kikat runt vilken klinik man ska välja...men hur väljer man? Vilken/vilka kliniker har ni opererats på eller hört bra om?Och vad har de kostat?Just nu känns allt som en djungel...
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-09-09 14:48:03 följande:
    Du trycker på den runda knappen som är bredvid "munnen" i den rutan du vill svara på - den runda knappen med ett "V i (unjefär). Svårt att förklara! Men om du för musen över så kommer det upp en text som det står "citera inlägg" på.
    klockren förklaring! Tack!
  • aircondition
    aircondition skrev 2007-09-09 15:59:04 följande:
    Jag opererades på Sophia Hemmet. Det kostade 42000:- Men väsrt vartenda öre!
    Inte väsrt - utan v ä r t!
  • aircondition

Jag tror att man måste vara "lycklig" innan man opererar sina bröst. Man blir inte lycklig av att göra det, men man kan bli lyckligare. Det är ingen generallösning på alla ens problem. Så om man tror att man från att känna sig olycklig, dålig, "jag har så många problem" - människa, blir såååååååååååå lycklig i samma stund man kommer hem, så tror jag man måste fundera om.
    De som ångrar sig,har säkert just de tankarna att det ska göra ens värld så mycket bättre. Om man inte gör det för sin egen skull, så tycker jag att man ska avstå. Och fundera många gånger på hur stora bröst vill jag ha?

Hoppas att ni förstår mig rätt...

• aircondition
    Polstjärnan2 skrev 2007-09-10 10:49:15 följande:
    aircondition skrev 2007-09-09 15:59:04 följande:
    Aircondition: Jag har en tid för konsultation på Eriksb.klin på torsdag och en på Sophiahemmet om ett par veckor. Vad fick dig att välja Sophiahemmet? Hur länge sedan var det du op. dig? På Sophiahemmet träffar man tydligen först sköterskan och sedan vid ett annat tillfälle kirurgen. Var inte helt förtjust i detta då jag helst träffar kirurgen direkt och så tyckte jag att sköterskan lät lite snorkig över telefon..men hon kanske bara var stressad eller nå´t.. Var det något du var mindre nöjd med? Har du haft några som helst komplikationer? Hur synliga är dina ärr?
    Vet faktiskt inte vad det var som gjorde att jag valde SH. Jag opererade mig för 7 år sedan. Brösten har inte ändrat sig något efter operartionen. Trots graviditet och amning. Jo, det är så att man träffar en sköterska först. Jag tyckte väl inte det spelade någon roll. Hon som jag träffade var inte alls snorkig.Men det blev ju mer på riktigt när man träffar läkaren. Leif Gylbert hette min doktor. Verkligen bra på att fötså vad man vill, hur man har tänkt. Så kommer han med sina tankar om vad som passar. Jag har inte haft några komplikationer alls. Brösten är mjuka och "faller" som dom ska, när man ligger och så. Står inte rakt upp fast man ligger på rygg. Man kan ju se det ibland och det är ju inte så himla snyggt, ärligt talat. Jag har ärren under brösten i vecket precis. Dom är "synliga" som vit sytråd ungefär.
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-09-10 13:07:55 följande:
    Men om du ligger ner på rygg blir väl inte brösten platta som med vanliga bröst, som liksom "flyter ut i armhålan"?...Mina sillisar faller oxå ut åt sidorna, men behåller den rundade formen iaf, och blir inte platta.Får jag fråga om du har snittet under bröstet+ Förlorade du i så fall känseln under bröstet en tid efter op? I så fall, när kom känseln tillbaks där, om den gjort det?...Är dina bröst oxå kallare på undersidan ibland, än det övriga bröstet?...((Kram))
    näe, inte flyter dom ut i armhålan. Jag menar att dom inte står rakt upp/ut som en topp, liksom...
    Jag har snittet i vecket under brösten. Det klart att det var lite okänsligt på själva snittet efter op. Det kom tillbaka ganska fort, tycker jag. Det är ju så tunna snitt, så nerverna hittar tillbaka snbbt.
    Nej, brösten är lika varma överallt. Har aldrig tänkt på det, men antagligen skulle jag ju ha märkt om det var sp
  • aircondition
    Polstjärnan2 skrev 2007-09-13 11:06:43 följande:
    Aircondition: Du har ju opererat dig på Sophiahemmet som jag ska till om ett par veckor. Vore jättespännande att se hur dina blev. Du verkar ju så nöjd också. Skulle du kunna/vilja skicka några bilder till mig..? Min adress är polstjarnan74@hotmail.com Kram på er alla och kom in och skriv lite här!
    Har inga bilder på brösten (heller) jag ska se vad jag och maken kan göra.
  • aircondition
    Polstjärnan2 skrev 2007-09-13 11:21:54 följande:
    Ni får väl ha en liten fotosession i helgen, hi hi!Blev han lika nöjd som du? Vet du förresten hur det kommer att bli med ärret efter flera op? Man får kanske räkna med att byta efter ca 10 år och då ska ju implantatet först ut och sedan ska ett nytt in.. Man skär förstås i samma ärr som tidigare men undrar hur fint det läker en andra gång.. Hade du i åtanke det här med att byta efter några år eller tänkte du mest på de närmaste 10?
    Mannen blev också väldigt nöjd! Han tyckte ju jag var världens finaste även innan. Gulle honom! Men oavsett vad han tyckte om bröstoperationer så hade han aldrig kunnat påverka mitt beslut om att göra det. Han fick inte vara med och ha åsikter om storlek eller så. Han fick det färdiga resultatet rakt i knät... om man säger...
    Jag tänkte/tänker inte på att man någon gång kanske måste byta. Jag har haft mina i sju år och det finns överhuvudtaget inga förändringar. Så jag vet inte hur det är om man alltid måste göra det eller om det är olika för olika inplantat. Just nu kvittar det. Jag har inga tankar på att byta, varken av "åldersskäl" eller storleksmässigt.
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-09-13 23:38:29 följande:
    Man behöver inte ju byta om man inte får komplikationer. Finns många som haft samma implantat i hela tiden - i 30 år och mer - och inte haft några problem alls med det. Och nutidens implantat är ju mkt högre kvalitet än de, så inte behöver man räkna med att byta, det beror ju på.
    Där fick jag ett svar...! Tackar!
  • aircondition
    DropDeadUgly skrev 2007-10-03 09:19:07 följande:
    Polstjärnana2:Jag op:ade mig hos Dr Gylbert och är supernöjd. Jag har dessutom runda geléhallon. För mig förklarade sköterskan tydligt att det var just geléhallon och ingenting annat. Jag har inte fått några komplikationer och storleken är perfekt till min kropp. Sköterskan och Gylbert rekommenderade 300cc till mig, jag valde 280cc. Jag vet att skillnaden är ytterst marginell men det kändes som ett bättre alternativ med 280cc.DropDeadUgly = fd Zemiramis för de "gamla" i tråden
    Är ju också opad hos Leif Gylbert. Just det med storleken är dom verkligen noga med på Sophia Hemmet. Jag har också 280. Trögflytande silicon. Jag har alltid kallat det gelehallon. Och det sa Leif till mig, är en vanlig att man blandar ihop dessa två.
  • aircondition
    gottfrid skrev 2007-10-03 14:16:55 följande:
    Hej!Jag har oxå runda gelehallon.Jag fick den uppfattningen att de inte kunde läcka för att det är som "gele" ,alltså kan de inte rinna ut.
    Trögflytande silicon är också i fast form. Det kan inte rinna någonsatans. Något mer "lättflytande" än gelehallon dock. Dessa är precis som just gelehallon.
  • aircondition
    Bubbu skrev 2007-10-08 22:11:51 följande:
    har tänkt på en sak: kan man upptäcka bröstcancer lika lätt med implantat??
    Lätt eller svårt att upptäcka? Man gör ju mamografi precis som vanligt. Och har man inplantatet ligger under bröstmuskeln sysn ju allt annat över liksom Dom sa till mig när jag frågade att det inte var några problem.
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-10-09 01:11:22 följande:
    Ja, med dagens metoder kan de tydligen det. Men på själva undersökningen måste man säga till att man har implantat, de undersöker en lite annorlunda då har jag förstått.
    ...på mig har dom alltid tagit fler bilder...
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-10-09 23:31:02 följande:
    OK. När börjar man bli kallad till ammografi eg.? Jag är 31 och har aldrig blivit kallad (än).
    40 år. Sedan går man i mitt landsting varannat år.
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-10-11 02:27:07 följande:
    OK. Gör det ont då? Går det fort?...
    Inte ont, men det trycker ju en del. Det är nog ingen skillnad mot att göra mamografi utan inlägg. Det ta väl ca. 20 minuter, hela undersökningen. Då är det ju lite frågor och så innan.
Svar på tråden Bröstförstoring 10