Bröstförstoring 10
Hej hopp!
Nu har jag äntligen fixat nytt nick och lyckats med att logga in här på nytt igen, efter 1 v. solsemester. Hoppas allt är bra med er brudar!
Nån annan som har bytt nick, som varit med här inne länge?...
Hej hopp!
Nu har jag äntligen fixat nytt nick och lyckats med att logga in här på nytt igen, efter 1 v. solsemester. Hoppas allt är bra med er brudar!
Nån annan som har bytt nick, som varit med här inne länge?...
(PS. Jag kallade mej Abra här inne förut.)
Misha**: Är du kvar här?... Nytt nick?...
Och är du kvar "KalasAnnah"?... Också nytt nick kanske?... Saknar er ju!*snyft*
Liten "lägesrapport" från mej för er som kan tänkas va intresserade :
Det är nu drygt 2 mån sen jag op mej, och först nu kan jag börja jag träna som innan op. Tränade Body Pump (styrketräning i grupp med skivstång och lösa vikter) och kickboxning för första dagen den här veckan, och det gick bra - över förväntan! Har inte förlorat så mycket styrka som jag trodde jag skulle göra, och kondisen är helt OK, unjefär som innan op med. Men det beror nog på att jag cyklat och rört på mej mkt efter op med. I Body Pumpen måste jag dock avstå från att göra armhävningar i yttrerligare 4 mån, och får va lite försiktig med bänkpressövningar, som jag inte kan ha så höga vikter på än som förut. Är så KUL att kunna böja träna (nästan) som vanligt igen!
((Kram alla))
Snuttungen: roligt att höra från dej igen! känner mej nästan som "hemma" här nu igen!
Klart man bara ska träna sånt som är kul, annars tröttnar man ju. Och oftast och varierat även roligare än enformigt och samma alltid - enligt mej iaf. man får ju känna efter dagsform och så med förståss...
har hört och läst mkt bra om vibrationsträning, muskeln jobbar ju mer "på högvarv" då, och man når därför snabbare resultat, för man kommer åt fler muskelfibrer etc.
Jag väntar i 6 mån efter op med armhävningar, enligt läkarens rekommendationer, men körde bänkpress för första gången nu 2 mån efter op. Jag brukar ha 8,5 kg vikt på var sida stången, men hade bara futtiga 5 kg nu, fast det va lite för mkt första gången kände jag, för det stramade lite obehagligt i muskeln och spände lite konstigt, ömmade lite. Så jag gjorde extra långsamma och mjuka rörelser, och då kändes det bättre.
På tricepsen va det oxå bänkpress, med sk "pullover" - och jag kunde inte utföra "pullovern" oga att den övn. sträckte bröstmuskeln "fel" och obehagligt. Gjorde bara nån sån övn. långsamt, och det gick bra. Får ta lite försiktigt i taget sådär. Men vanliga bänpress-tricepsövn. funkade OK - fast jag va ju extra försiktig där med.
gabbe: Är kanske inte så många som orkat registrerat nytt medlemsskap här (än)...? Hoppas alla kommer tillbaks iaf! Du kan läsa ovan om det med vikterna. Men jag rekommenderar dej att ta bara 1 kg första gången du kör bänkpress, för att vänja muskeln vid det nya sättet den nu måste röra sej på i nytt läge.
Lyckos dej som kan frysa ditt årskort på autogiro, det kan inte jag om jag inte är sjukskriven jättelänge eller så.
Jag kan f.ö. varmt rekomendera SIMNING - jättebra och mjuk stretch för bröstmuskeln - skonsam bröstmuskelträning efter op!
Lycka till med träningen!
((Kram))
Misha** skrev 2007-08-23 18:29:41 följande: