Inlägg från: gottfrid |Visa alla inlägg
  • gottfrid

Bröstförstoring 10

Hej!
    Jag har oxå runda gelehallon.Jag fick den uppfattningen att de inte kunde läcka för att det är som "gele" ,alltså kan de inte rinna ut.

• gottfrid

Jag har gjort mammografi efter op.De kan inte "platta" ut brösten lika mycket, men det ska vara det samma ändå sa hon. Hon var tyvärr mycket negativ mot mej (avundsjuk kanske haha)pga av implantaten .
    Jag fick en blåsning för att jag inte sagt till fast jag hade sagt till både när jag ringde och fick tid och till henne innan hon började. De måste tydligen ställa in maskinen annorlunda, tog henne en minut.Hon hade nog en dålig dag.Hon sa till mej titta här på bilden så här ser inte bröst ut inuti i vanliga fall!!!???? Nej vadå det förstår jag oxå.

• gottfrid

Hej angli!
    Trist historia. Men ett bra råd är jag säker på.Det är värt de extra pengarna att operera sig i Sverige.Hoppas det löser sig för dej.

• gottfrid

h

Polstjärnan2 skrev 2007-10-10 13:47:22 följande:
    Vad tråkigt att du blev bemött med sådan attityd av sköterskan. Jag har hört av andra att man inte sällan stöter på nedvärderande attityder från sjukvården. Fortfarande verkar det finnas en allmän negativ bild i samhället. Att silikonbröst bara är kopplat till tex utvikningsbrudar, onödig fåfänga och dåligt självförtroende. Anledningarna till varför kvinnor opererar sina bröst är ju många men de flesta är ju helt "vanliga" kvinnor som aldrig haft några bröst eller sett dem försvinna efter graviditet och amning och bara vill känna sig kvinnliga och vackra igen! Visst... ?skönheten kommer ju inifrån? och allt det där men vi gör ju så mycket annat åt vårt utseende idag så spelar det egentligen någon roll VAD man gör? Jag tycker i alla fall det är väldigt oprofessionellt att anställda inom sjukvården inte kan uppföra sig bättre. Man får tänka som du Gottfrid; att de bara är avundsjuka? ((kram))
    Jag är 45 år och har förstorat brösten efter att ammat tre barn ,viktnedgång ,mycket styrketräning resultat två tomma skinnpåsar. Alltså jag är säker på att jag (för min skull) gjort ett rätt val så jag tog inte åt mej.Men en yngre eller osäker tjej kanske hade och då är det trist.
    Jag arbetar i en underklädesaffär så jag hör mycket i denna fråga. Folk har många åsikter ofta negativa om bröst op.
    Men det är säkert för att vi vanliga kvinnor syns inte.Vi som bara ville få våra gamla bröst tillbaka eller lite bröst överhuvudtaget, utan bara "Silicon kändisar" ursäkta uttrycket.
    Så folk tror att det är så man blir när man opererat sig.
    Men det är rätt roligt när kunder har jättenegativa åsikter om det till mej.
  • gottfrid
    Sirili skrev 2007-10-11 02:37:12 följande:
    Ja, visst är många tyvärr väldigt fördomsfulla !Men det säger ju bara nåt om dem och inget om en själv. Och lite småkul att de säger så till dej som t.o.m. op dej! Hur är förresten inställningen till bröstop överlag bland er som jobbar med underkläder? Märker ni att det är vanligt, syns det mkt på de som gjort det tycker du? Och hur brukar de som op brösten va överlag - brukar de typ "skämmas" lite och inte vilja visa att de op sej, eller verkar de mer "stolta"?...Vad är din erfarenhet?... Va nyfiken jag är då, eller hur?! ((Kram))
    Många är helt öppna med det särskilt de som gjort det precis ,glada o stolta.Då brukar jag säga att det har jag med så pratar vi om var hur när.
    Andra säger inget men jag kan ju oftast se det för att brösten är för snygga till åldern tex.Men det är inget jag kommenterar då.Och det är jättevanligt och de flesta har opererat så de fått en C-D kupa.Alltså inga jättebröst.
    Då är det mycket vanligare med ledsna tjejer med äkta stora bröst.Många berättar om högstadie tiden, att bli kallad tex tutt Anna är inte jättekul när man är 14.Och de kan ju inte förstå hur någon frivilligt opererar in en G-kupa och det kan man ju förstå.Jag kan skriva en roman i ämnet haha
  • gottfrid
    aircondition skrev 2007-10-11 09:13:43 följande:
    Inte ont, men det trycker ju en del. Det är nog ingen skillnad mot att göra mamografi utan inlägg. Det ta väl ca. 20 minuter, hela undersökningen. Då är det ju lite frågor och så innan.
    Hej jag har gjort mammografi efter det är skillnad. Innan plattade de till bröstet som en pannkaka,nu så var det inte alls en sån press.
  • gottfrid

Hej!
    Jag opererade mej för tre år sen snart.Jag började jobba efter två v. Jag hade mycket lyft på mitt arbete då (arbetade med barn som satt i rullstol) ,jag kommer ihåg att det drog och spände i brösten .Ville gå med armarna i kors för att ingen skulle råka stöta till mej.
    Jag tror det tog ca en månad tills jag kunde sova på sidan (vilken lycka!!)jag hade en kudde som jag "kramade"så jag fick stöd liksom det kändes bättre då.
    Det tar lång tid tills det blir helt som vanligt igen upp till ett år .Jag kan känna fortfarande vid vissa rörelser att det känns lite skumt.
    Ja de ändrar sig blir mjukare mycket mjukare.Mina blev större efter att bröstmuskeln släppte efter.
    Fråga på bara om det är mer du vill veta.

Mimselisa skrev 2007-10-17 12:58:42 följande:
    Hej tjejer!Jag tänkte fråga er som redan gjort förstoring, några saker. Jag gjorde min på VK för två veckor sedan (MM 360 cc) och nu mår jag ok, men känner fortfarande en del obehag när jag promenerar, inte att det direkt gör ont, men det känns stramt och lite obehagligt. Springa efter bussen tex, är inte att tänka på.Har lite problem att ligga skönt och sova, kan tex inte ligga på sida som jag alltid gör annars. Brösten har mjuknat lite men är fortfarande ganska hårda. Jag hoppas att de ska komma ner lite så det blir ett mer naturligt fall på dem. Jag är jättenöjd med storlek och form, hade 75a innan och är 170 lång, väger 58 kg. Har inte hunnit handla nått nytt än, så jag vet inte vilken storlek jag har nu.Mina frågor till er:-När blev brösten helt mjuka?-Hur mådde ni efter två veckor (om ni kommer ihåg..)-När kunde ni sova på sida?-Förändrades brösten mycket efter att det gått två veckor?Kramar från Mimselisa
  • gottfrid

Jag tror det är olika .Jag var aldrig särskilt svullen om brösten.Har mina ärr i armhålan vet inte om det gör skillnad om man inte skär i brösten.
    Jag tränar mycket styrketräning, mina bröstmuskler var mycket ovilliga att släppa efer.Jag töjde o stretchade jättemycket.Och när musklerna blev längre o gav efter så blev brösten större.
    Hade 75 D efter op efter ett tag E .Och har forfarande E fast jag gått ner 5kg sen dess.

gabbe skrev 2007-10-17 17:40:55 följande:
    Gottfrid: Skulle vilja fråga dig. Du skrev att dom blev större efter att bröstmuskeln släpte efter. Men mina är väldigt svullna just nu, så jag antar att dom blir mindre när svullnade lägger sig, men blir dom lite större igen sen då?
  • gottfrid

Hej !
    Det är ok med frågor det är väl därför detta forum finns. Jag fick massa svar när jag var i din sits så nu är det min tur.
    Jag op.mej på citadellkliniken i Landskrona för 3 år sen.Jag hade 75 B innan två tomma skinnpåsar efter ammat tre barn ,bantat, tränat mycket.La in 350 runda gelehallon ,har nu 75E.Läkaren blev lite förvånad at de blev så stora.(han ville lägga in mera för att fylla ut skinnet typ men jag ville inte ha för stora han kanska gjorde det ändå hahah)
    De mjuknar hela tiden allt känns bättre hela tiden men det går så sakta så man märker inte det så det är svårt att säga.Men det händer saker minst ett år.
    Jag kunde tycka efter 4 mån. tex att nu är allt som vanligt men sen efter längre tid inser man att det var inte det,svårt att förklara.Jag hade tex svårt att stänga bagageluckan på bilen lyfta armarna högt o med kraft trycka ned.Men en dag märkte jag plötsligt att det kändes inte svårt längre o jag hade inte märkt när det försvann just för att det går så sakta.
    Skumt vid vissa rörelser jo simma tex. jag simmar sällan och det känns skumt fortfarande spänner och drar i musklerna de fungerar inte riktigt som de ska vid den rörelsen just för att jag inte gör den så ofta.
    Läkaren sa till mej man ska använda musklerna för att vänja dem vid sitt nya läge.
    Jag är ett stort träningsfreak så jag började försiktigt efter 2 v.ingen styrka men spinning ,step up tex.Styrketräning efter 4v. typ ingen vikt när jag tränade bröstmuskeln inga armhävningar.Jag var fullt igång efter 2 mån.Min läkare sa det finns inget du inte kan göra efter 2 mån.Nu märker jag aldrig det vid träning har tyngre vikter än innan op. Igen vet ej om det är skillnad om man har snittet i armhålan.Jag tycker man ska lyssna på sin läkare händer det något o man inte gjort som de sa så får man kanske ingen hjälp.vet inte om setta var svar på alla frågorna .

Sirili skrev 2007-10-19 02:24:01 följande:
    Kom på en fråga till! Vad hade du för bh-storlek innan op, hur mkt la du in och "vad"?...((Kram))
  • gottfrid

Såg en fråga till.Om svullnad .Mina var aldrig svullna de har sett rätt lika ut hela tiden men när de mjuknade så kunde jag inte ha de bh jag hade efter op.Jag kan inte säga hur länge efter .Jag skulle ha bygelbh på mej dygnet runt i 2 mån tror jag det var nog efter det när jag skulle köpa nya bh som jag köpte större .Och har sen provat de andra o de är för små.Har hört tjejer som det blivit som med mej andra tvärtom.

• gottfrid

Som jag skrivit innan arbetar jag i en underklädes affär och bröst storlekar är en djungel.
    Man kan inte heller säga allmänt D kupa en 65D är ju mycket mindre än en 90D.
    Och på något sätt ser det större ut med äkta bröst .Jag tänker på det ofta när det kommer kvinnor som har min storlek.Brösten är liksom mer ett med kroppen mina är mer avgränsade bröst.
    Och jag tror att äkta bröst är mjukare och trycks lättare ihop i bh.Det har ju oxå att göra med brösten i förhållande till resten av kroppen är man kort ,lång ,smal, kraftig bredaxlad osv.
    Jag arbetar med en tjej vi har samma storlek precis men vi ser helt olika ut.Och även om vi har samma storlek så passar vi inte i samma bh även om storleken är rätt.
    Lite funderingar från bh affären.

gabbe skrev 2007-10-19 10:52:03 följande:
    Ja, det där är lite lustigt tycker jag, provade bh igår och nu är dom i och för sig fortfarande svullna provade mest för skoj skull. Men jag tycker verkligen inte att mina ser särskillt stora ut, men jag behövde 75D (just nu i allafall, får se hur det blir)Därför undrar jag, dom som är storbystade, dom MÅSTE ha fel stolek på sig för det finns inte en möjlighet att jag har lika stora bröst som min kompis som påstår att hon har C-kupa, hon har verkligen STORA bröst.Förstår inte hur det kan vara så...
  • gottfrid

En sak till .Jätte många går i fel storlek.De flesta har för stor omkrets och för liten kupstorlek.Anledning kan vara att på de stora kejorna har de inte de storlekarna utan bara precis "standardstorlekar"så många vet inte ens att det finns o tar då större omkrets för att få plats.
    Kommer ofta in unga tjejer som har 70F som har gått i 85C.
    I vissa fall blir brösten deformerde för att om man trycker in brösten i fel storlek med jättepush medan de växer så formar bröstet sej fel och det är SORGLIGT.Och då undrar jag var är deras mammor??????

• gottfrid

Du har helt rätt gabbe.Mammorna har inte heller alltid koll jag har fått lära min mamma.Tyvärr är det så många kvinnor som inte vet hur bh systemet är upplagt.Varför får man inte lära sig det i skolan????????????????? Det är väl en kunskap man behöver i livet.
    Det är många som kommer in till mej som har våndats länge för att det är dags att köpa ny bh.Det är de värsta de vet.Men de brukar gå lättade härifrån.Oftast med 10cm mindre i omkrets.De behöver bara prova jag hämtar o kollar storlekar.Men har samtidigt lite lektion för varför kan vi alla andra storlekar vi har men inte bh storleken?

• gottfrid

Jo om jag står framför spegeln o spänner bröstmusklerna ser det konstigt ut muskeln liksom pressar brösten åt sidorna Är säkert så när man kör bänkpress men vem tittar på det?

Sirili skrev 2007-10-21 12:57:31 följande:
    Kom på en fråga till! Jo, rör sej dina implantat på nåt sätt ("hoppar/rycker till" liksom) då du flexar bröstmuskeln eller då du utför vissa styrketräningsövningar som involverar bröstmuskeln?...
  • gottfrid

Det är svårt att förklara ett "veck" på utsidan högt uppe på bröstet som är där vilken bh man än sätter på .

Sirili skrev 2007-10-21 13:09:03 följande:
    På vilket sätt ser brösten ut då menar du??.... Låter ju inte kul iaf!!
  • gottfrid

Hej Sirili!
    "Vecket" jag pratade om var på de tjejer som kommer till affären o har gått i fel BH-storlek och fel bh under tiden brösten växer .Så att brösten blivit missformade.(heter det så) Hela inlägget kom inte med.

Sirili skrev 2007-10-24 14:02:31 följande:
    Märkligt... Har du nån bild du vill visa? Har du talat med din kirurg om vad det kan va?...
Svar på tråden Bröstförstoring 10