• Abra

Bröstförstoring 10

smilla20: Nej, jag tänkte inte heller svara han mer, om han tänkte skriva mer. Håller med dej helt - absolut inget å slösa energi på.

Det viktigaste med träning är ju att man tycker om det man gör, hittar nåt som passar en själv.

Budgetbrud 2008: Vad har du får bh-storlek nu då, och mått över brösten?... Och hur mkt va det du la in? 300 ml -nåt va?...

pickolina: OK, extra trist då när ni varit nära vänner länge, men men - så är det. folk förändras tyvärr, och ibland till det sämre...

persnilia: en TILL som oxå dricker kamomillthé vid förkylningssymtom! Lite kul - är nog inte så vanligt har jag förstått! Men det gör alltså jag med - och då thé i lösvikt, inte påsar - är inte lika effektivt. Men visst brukar det funka? Jag har honung i oxå. Lycka till med dina försök att inte bli förkyld! Men känner du några symtom eg. då??

ramlösa: Ska du op dej? Jag håller med om att det inte alls är snyggt med onaturligt stora bröst på "benrangel", mkt snyggare när det ser mer proportionerligt och naturligt ut. Stora bröst är ju eg. inte snyggt i sej - handlar ju om helheten, formen etc, tycker jag iaf.
    En op kostar från ca 33 000:- till 47 000:-, beroende på val av klinik och implantatstyp. Min erfarenhet äör dock att man i regel får vad man betalar för - dvs en skickligare kirurg är dyrare. Man kan lägga in impklantatet under eller över bröstmuskeln, och föras in via snitt under brösten, armhålan eller genom naveln (mkt ovanligt). Det vanligaste är bakom br.muskeln och snitt under brösten.

Vad hääärligt med sommar och sol!!!

Ha en fortsatt bra dag allihop!!

((Kram))

• Abra

ramlösa: Va så lite så! Ska du op dej med, eller har du inte bestämt dej?...

Persnilia: Men då kan du ju ta det lite lugnare med "kurerandet" eg. va? Jag tror att det är viktigt att man äter rätt och riktigt, motionerar på nåt sätt, dricker mycket vatten, inte röker och inte dricker för mkt alkohol och att man sover iaf 7 h/natt - det är viktigare än vitlök, c-vitamin och allt sånt - iaf om man inte ens känner några symtom på förkylning. på så vis stärker man kroppen inifrån, och gör att den har större chans att återhämta sej snabbare efter ett så stort ingrepp som en bröstop ändå är.

snuttungen: Så du har så många barn du alltså? Började "producera" tidigt alltså, eller?... Själv har jag ännu inte börjat faktiskt, fast jag är 31 nu - tänker att jag har några år på mej än, och känner eg. ingen bråska...

Du verkar ju röra på dej en hel del iaf! Inte dåligt, fast du har så mycket att stå i, med småbarn, trädgård och allt! Jag har ju liksom bara mej själv att tänka på - är betydligt lättare då ju!

Få jag fråga dej... Hur mycket la du in, och "vad" liksom? Vad har du för bh-storlek nu, och omkrets över brösten? Tog du "soft touch"?...

Själv har jag som sagt 98 cm och 75E (anatomiska FF, soft touch), och jag tycker eg. oxå de är jättefina i formen - men tycker ibland att de kanske blev lite för små iaf... FAST jag har E-kupa! Man vänjer sej fort måste jag säga! Men jag är eg. nöjd som det är, och vill ju inte ha några "jätte-jätte"-bröst eg. heller, blir så otympligt då man tränar - plus att jag vill att det ska se så "naturligt" ut som möjligt.

T79: OK. Vad har du för bh-storlek nu då?

Juni2008: Blev du nöjd då? Känns den "stor" nu va? Vad tog du för storlek?

Har ni varit på stranden än och solat nåt då?

Själv ska jag ge mej ut imorgon iaf tänkte jag, får ha en bikiniöverdel som inte tejpen syns i - tror den inte kommer synas nåt iaf.

((Kram))

• Abra

KalasAnnah: Ok. Men du bryr dej inte så mkt att de inte höll ett förtroende då? Men är ni alla kompisar och umgås, så kan jag ju förstå. Men iaf... Jag skulle bli besviken på folk.

Jag har oxå bygelbh när jag går ut, och visst är det snyggt! tillvardags har jag mjuka utan bygel, eller ingen alls (hemma). Jag känner mej inget öm alls på ärren längre.

Juni2008: Men det verkar ju bra att den passar till många storlekar. Hur många cm omkrets har du under brösten förresten? (Sälv har jag 77.)

gabbe: Kul! Vart ska du på konsultation då?

• Abra

gabbe: OK. Har du gjort det berömda "ristestet" än då?

smilla20: Triumph har många fina och sköna bh.ar utanb bygel... Kolla på deras hemsida. Även Kalvin Klein har det, fast de brukar va lite enklare i modellen kanske, men det gillar jag. Är ju en smaksak vad som är snyggt, så svårt att tipsa pga det. Ang. att kunna lita på kompisar - jag håller med dej, alltid har man lärt sej nåt iaf. Men sen tycker jag iofs att det beror lite på hur och varför de berättar vidare om min op - om det är på ett "positivt" och "beundrande" sätt, typ "det har jag också velat göra länge! Häftigt!", eller om de berättar om det på ett negativt sätt för att få en att framstå som man är korkad som gör det, typ.

KalasAnnah: Jo, förstår att du blev besviken iaf. När jag berättade det för en nära kompis t.ex., så frågade hon mej först om det va OK att hon berättade för sin sambo, och det va det för min del - jag känner ju han med.

Sen va jag och sambon vi bortbjudna på en grill-middag nyligen, och så försäger han sej såklart då han fått en del alkohol innanför västen, säger att "..Och så har hon fått större bröst också!" och flinar (vi pratade om vikt och så, och jag sa att jag faktiskt gått ner en del på sistone, fast jag levt som vanligt och inte bantat)... Jag "räddade situationen" genom att säga "Ja, det ser det ju nästan ut som ja´!" För de vi va hos har jag inte berättat om min op till, och det vet han.*suck*.....

Idag va jag iaf på stranden och solade några tuimmar - ser ut som en rödflammig kräfta nu eller nåt . Tog premiärdoppet för i år, va rätt kallt men skönt sen. Har inte heller hunnit med att va på beachen nåt i sommar än (- op mej ju i juni när det va så varmt), och det va rätt förvånande faktiskt att jag märkte att en massa killar kollar mer på mej nu. För jag har ju redan vant mej vid mina E-kupor, och tycker inte de alls är så värst stora nu... Men det tyckte tydligen en hel del grabbar - av deras blickar att döma! Men det va kul - fast ovant! Visst har killar även kollat på mej förut med iofs, men ännu mer nu. Jag hade en vanlig, enkel svart bikini med halterneck och boxertrosor, va ingen push-up eller vadderad alls. Men det blev allt en skitsnygg klyfta iaf! Men det va kul måste jag erkänna - att känna sej betydligt mer bystig och kvinnlig än tidigare! fast jag INTE gjort op alls för nån annans skull, för att få mer uppmärksamhet eller så - nej, sån är inte jag. Har bara op mej för min egen skull - helt sant! Men visst är det en "positiv bieffekt" att killar kollar extra nyfiket - och tjejer mer surt! Ha ha! Så typiskt tjejer...*suck*

T79: förstår dej!! Jag va oxå skiiitnervös innan!!! Men det kommer säker att gå bra och bli jättefint ska du se! Och tänk på det min mamma sa ibland när jag va liten "Vill du bli fin får du lida pin". Och pinan är kort, och helt klart värt det! (Tycker jag iaf.)

Oj oj oj vad mkt jag skrev nu då! Ooops! Bäst att sluta innan det blir ännu mer - locket på nu!

Jo, en sak till:

JAG ÄÄÄÄLSKAR SOMMAREN!!!!!!

((Kram))

• Abra

snuttungen: OK, då förstår jag. Sen hade jag fått för mej att du är yngre, vet inte varför1 ang. pilates så finns det många bra videor att beställa från TV-shop. Sök på pilates-filmer där, så hittar du även såna som inte är så dyra - ett tips bara!

Polstjärnan: Min rumskompis på VK op in runda geléhallon, och det hade Charles rekommenderat henne, för det passade just hennes utammade bröst bättre tyckte han. Och hon fick jättefina bröst! Innan hade hon såna som såg ganska lagom stora ut framifrån, fin form och så - men från sidan va de som platta taxöron. Tydligen passar runda bättre då man har lite häng och lösare skinn, som då man har utammade bröst, just för att med anatomiska blir det ju lite "häng" i utseendet, och det vill man ju inte förstärka om man redan innan op har det.

Anatomiska rekommenderade Charles till mej, och då FF, för det passade min övriga kropp bäst. Och jag klitade fullt ut på honom - han verkar ha ortroligt bra blick för proportioner och så.

Jag visade även bröst-bilder hur jag ville att resultatet skulle bli, och han sa att "så där kan säkert du få om du lägger in så och så..."

Och det fick jag med! så mitt tips är att du kan lita på hans rekommendationer. Är min erfarenhet iaf - och har faktiskt inte hört om nån som är missnöjd.

Vilket intryck fick du av VK och Charles annars då?

((Kram))

• Abra

Killan: Jag har som sagt op mej på VK, samt några andra här. Rekommenderas varmt!! Charles är en sån otroligt duktig kirurg, en riktig perfektionist! Och man blir verkligen behandlad som en prinsessa där av alla sköterskor - och även för och efter op - de är så goa och svarar tålmodigt på alla frågor! Har absolut inget neg. att säga! Jag fick t.o.m. gratis ansiktsbehandling 30 min innan op, då jag låg och väntade på den.... Allt sånt, alla detaljer gör att man verkligen känner sej så trygg och bra behandlad där! Och det allra viktigaste - resultatet! Sååå nöjd!

det neg. kan iofs va att Charles kan verka stressad på konsultationen, så ett tips är att va bra förberedd, påläst, ha gjort ristestet" och tar med bilder på hur du vill att det ska bli. För annars är han väldigt snabb med att säga "Det här ska du ha!" typ. Visst är han bra, men jag fick t.ex. säga själv att jag ville ha "soft touch", det va inget han ens frågade mej om.

((Kram))

• Abra

ennasus: Bra att du är så nöjd nu då! När va det du op dej senast?

• Abra

Killan:då har vi unjefär samma mått då. Jag är 1,76 och väger 68 kg, hade liten 75C innan op. Jag la in 375 ml. "Soft touch" är ´precis som det låter den mjukaste varianten av "geléhallon".

Polstjärnan: ristestet går till så att man tar okokt ris i en nylonstrumpa (funkar med bulgur oxå, om du vet vad det är? Och även med mjöl i påse) och då är 1 dl=100 ml silikon. Sen bestämmer man sej efger att ha provat i olika bh:ar och så - för en mnängd som känns bekväm och bra till ens kropp - och plussar på 50 ml i silikonmängd - för det är vad som "förvinner" om man har implantatet bakom br.muskeln.

prinsessan: Ang. 6 efter op så hade jag det väl efter ca 1,5 v. Man är ju så öm först, så då har man ju ingen lust. Men sen man kan rumla runt lite som man känner för, på alla möjliga roliga sätt - det har funkat bra för mej i en ett flertal olika positioner, så att säga. Iofs ska man ju inte massera "geléhallon"-implantat efter op (som man ska med släta impl.), så jag vet inte om det eg. är bra att ens partner masserar boobsen för mkt, så att säga... Han får väl va lite försiktigare än vanligt, iaf den första tiden - kanske säkrast! Har hört att Carolina Gynnings sillisar sprack när hon hade för hett sex, men jag hoppas att det inte är nån större risk iaf! Hmmm....

Misha**: Tusen tack för länken till tränings-sidan - ska sparas! Och skriv gärna hit om du hittar de andra länkarna om viktminskning etc efter op - energiförbrukning. Är kanske därför jag gått ner i vikt efter op då!! Eftersom jag ju brukar träna mkt annars, och ätit som vanligt. Men smalare har jag blivit iaf - har t.o.m. folk sagt till mej! Men inte mej emot eg.! Mår ju bra i övrigt, och jhar börjat träna lite smått nu igen 6 v. efter op. Det stack lite i ena bröstet då jag körde spinning i högt tempo för några dagar sen - undrar varför... Nån som kännst liknande el. har nån teori?... annars har jag iaf inte förlorat nåt värst i kondis, är ju skönt. Har cyklat mkt ute och så.

Kul förresten att ni är fler "bröstvänner" som hittat till vårt lilla krypin här! Varmt välkomna - känn er som hemma!

((Kram))

• Abra

Förresten - ang runda geléhallon, så har jag läst nånstans att det finns i 2 olika modeller - ena är högre upptill har jag för mej.

Och jag tror att det är att rekommendera runda till er som har mer naturligt häng innan, för anatomiska är ju mer naturligt häng i modellen, så att säga - och det vill ni väl inte ha mer av.

Jag tror dock inte att det alltid är nödvändigt med lyft - för runda impl. fyller ju upp mkt av huden, kan kanske se mer "onaturligt" ut med även lyft. Riktiga bröst ska ju ha iaf lite häng, det tycker iaf jag ser snyggast och mest naturligt ut. Va därför jag ville ha anatomiska, för jag hade inget naturligt häng liksom, utan väldigt fasta. Själv tycker jag det är det fulasyte som finns med klotrunda sillisar som sitter som 2 bollar på var sida av överkroppen typ... A'la Slitz...

Ang. hur silikonbröst känns, så är iaf mina unjefär som mina vanliga va, och jag har "soft touch" geléhallon alltså. Men så hade jag iof väldigt fasta innan med.

Kom på att det va nån som oxå frågade om varför anatomiska är dyrare, och det är de pga att de är dyrare att tillverka tydligen. Sen behövs det ett bredare snitt för att få in dem (de kan inte vikas så mkt för då kan de gå sönder), så snittet blir ca 1-2 cm längre än om man har runda, men det har ju inte nåt med priset att göra. Och visst är de svårare att få att sitta snyggt, men en kirurg som är van vid anatomiska kan (oftast) sin sak väldigt bra (- som Charles på VK).

Jag har märkt att många kirurger räds de anatomiska lite, och det har jag en stark tro att det beror på att de helt enkelt är svårare att få att sitta snyggt i fickan de gör i bröstets bindvävshinna - så det kräver en riktigt duktig kirurg - är ett precisionsarbete mer än att lägga in runda ju.

That´s it gott folk!

((Kram igen))

• Abra

Misha**: Har du hittat länken till sidan där det stod om ökad energiförbrukning efter op?... skulle sååå gärna vilja läsa mer om det!

Lillah: Om jag hade ammat och ville göra en bröstop skulle jag helt klart ta det säkra före det osäkra och vänta i 6 mån - är ju ändå en stor op.

Polstjärnan: Min rumskompis på VK som hade utammade (men normalstora) bröst la in runda hgeléhallon soft touch FRAMFÖF bröstmuskeln, och därför behövde hon inte göra lyft, fast hon hade häng. Då fylldes ju huden ändå ut liksom - och hon fick verkligen jättefina, såg naturliga ut på henne pga att hon redan hade lite häng.

Prinsessan_: Jag håller helt och fullt med Misha** där. Jag har också hört att Charles kan va lite "I´m the man" liksom, och verka lite småstroppig - men ärligt talat så skiter jag i det. motr mej va han iaf skittrevlig, och jag va väl insatt i allt och påläst innan konsultationen, så den infon han rabblade då visste jag redan, och vi kom snabbt överens om vilken storlek och implantatsmodell (FF) som skulle passa mej. Jag kom väldigt tidigt till konsultationen, och han va inte alls försenad då, utan tog mej t.o.m. tidigare än planerat så jag slapp vänta så länge. Snällt! Det viktigaste är ju att han gör snygga bröst, för vi ska ju inte bli bästa polare liksom. Sen är det ju sköterskorna där som man träffar allra mest, och de är verkligen så otroligt gulliga! Tar sej verkligen tid, får en att känna sej viktig och sedd, och ingen fråga eller oro är dum liksom. Och servicen när man är där ska man inte tala om... Vadå bli bortskämd??! Nästan så jag inte ville därifrån!! Faktiskt! Och stället ligger ju så vackert vid vattnet också... Känns som man varit på ett lyxigt SPA med full service dygnet runt när man åker därifrån! Och min rumskompiis va av precis samma uppfattning. Hon sa att det kändes som hon drömde... Samma här!

Så jag kan verkligen varmt rekommendera Charles och VK - som sagt!

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 10