• Abra

Bröstförstoring 10

rosali1 (igen): När va det du op dej förresten? Och vart? Hur mkt la du in?... (Minnet... )

• Abra

Smilla20: Spännande!! Stort lycka till! Förstår att du är pirrig, men du kommer säkrt att bli nöjd! Skriv sen och delge oss allt du vill!

Det är OK. Nej, jag vet inte eg. vilka anmärkningar (anmälningar?)Charles har mot sej, men tror det va typ 2 eller 2 st. Men som nån nämnde tidigare - det kan bara handla om att nån haft för höga förväntningar, som inte infriades. Behöver ju inte va nåt allvarligt. All kirurger har ju nån anmälning mot sej iaf - fast de är jätteskickliga.

Lite kul att du nämner detta med frisör - jag går nömligen sen flera år tillbaks till en omtalat skicklig frisör, som har 2 mån väntetid - så det gäller att ha framförhållning! Hon är ca 100:- dyrare än andra också kanske - men eftersom hon fixar mitt hår exakt som jag vill, och hon är den bästa ever som jag varit hos - så självklart är det värt det! så kräsen är jag allt! Likaså när det gäller val av kirurg - ja, ännu mer kräsen då såklart!

Och jag vill inte "skönmåla" VK på nåt sätt faktiskt - tro´t eller ej - jag säger bara exakt som det va!

Polstjärnan: Jag är kall som du på vintern, men tror inte det eg. beror på dålig blodcirkulation... Men alla är väl olika. Anledningewn till att brsöet känns lite kallare (å undersidan) är ju pga silikonet - men man fryser ju inte mer för det ju! Känns bara om man känner på brösten under.

Eller hur är det för er andra? Vart på brösten är ni kallare - oxå under eller?...

dollie: Mina bröst känns ju inte som mina gamla gjorde - än. Jag har t.ex. ingen känsel på undersidan (än) av brösten pga snittet under, och de har inte mjuknat än så som de gör så småningom. Va ju bara 7 v. sen jag op mej - och man får ha tålamod. Tar upp till 2 år innan brösten mjuknat fullt ut och ärren blivit "osynliga", sen tejpar jag ju ärren i 6 mån för att få så fina ärr som möjligt med. Plus att de som sagt känns kallare under än övriga kroppen gör.

Du kan bara sova på ryggen i början - eller sittandes/halvliggandes. Men man är så trött och "groggy" just efteråt att det brukar gå bra iaf. Själv skulle jag kunnat sova ståendes på huvudet typ!

Misha** (igen): Ang. detta med att brösten "hoppar" - på vilket sätt kan det va besvärande vid träning, förutom att det kanske syns lite? (Fast andra nog inte tänker på det.) Varför la du själv implantatet bakom om du visste hur det skulle bli? Va det det bästa alternativet iaf?

Själv valde jag det pga kirurgens rekommendationer, det estetiska (skulle se bäst ut så) plus att det tydligen minskar risken för kapselbildning betydligt.

((Kram))

• Abra

OJ DÅ! Det jag skrev i början - efter det till Smilla20 - på förra inlägget va ämnat till Misha**, fast det visst inte står!

• Abra

Oj igen! Anmälningar mot Charles - menade ju 1 st eller 2 ju såklart! Bl bla bla...

• Abra

snuttungen: Vill du mejla bilder till mej med? Skulle va roligt att se! Min mejladress är: snabella@spray.se

Jag kan mejla bilder sen med - om nån vill se på mina. Har inte fixat in dem i datorn än bara från kameran, men ska.

Misha**: Jag är mäkta imponerad av ditt stora kunnande ang. detta med kroppen, träning och bröstimplantat! Så roligt att du delar med dej av det du vet, är en hel del nytt - tack!

Alexxandra: Håller med dej helt - såklart man behöver träna bröstmuskeln iaf - kommer jag att göra, men såklart med iaf lite lägre vikter än innan op. Är ju eg. viktigast att va starakare i ryggen än i bröstet, även för hållningen. Charles på VK sa att jag eg. inte behöver träna br.muskeln mer - men såklart jag kommer, som sagt! Hallå - allt handlar ju inte om att va snygg heller! Man behöver ju sina musklert faktiskt oxå...

Är det nån som op sej för typ flera år sen - eller iaf 6 mån sen, och som lagt implantatet bakom muskeln - som kan säga om brösten "hoppar" mindre med tiden, då brösten mjuknar mer liksom?????

som det är nu känns det väldigt obehagligt faktiskt, då jag spänner bröstmuskeln på ett visst sätt så bröstet/brösten liksom "hoppar till" och rör sej (men de "knövlar" sej inte). Det gör inte diekt ont, men känns ändå väldigt konstigt och obehagligt...

Ha en bra dag allihop!

((Kram))

• Abra

rosali1: Hur är dina mått i övrigt? ( Själv är jag 1,76 och 68 kg, vältränad och bredaxlad.) Konstigt att Charles bara rekommenderade dej max 200 ml då! Tänkte om det hade att göra med dina kroppsproportioner i övrigt eller så?... Men ändå - självklart ska man ju kunna välja mer fritt ang. storlek etc - om man inte tar sjukt mkt - typ 600-700 ml eller nåt! Men jag tycker som sagt det är märkligt att han sa max 200 ml till dej - för jag hade oxå 75B/litenC innan op - och det va inga tveksamheter alls från hans sida när jag sa att jag ville lägga in 375 ml soft touch. Han föreslog profilen FF, jag testade den och höll med honom - den passade snyggt till min kropp i övrigt - syns särskilt i profil. Och jag är som sagt supernöjd med resultatet! Det har läkt så fint och bra från dag 1, ingen läckande sårvätska eller blod (har hört att många som op sej på andra ställen fått så*usch*...), inget kliande eller stickande i ärren eller nåt. Och mina anatomiska är INTE avlånga eller sitter långt isär - de ser faktiskt ut som mina gjorde innan op - fast de såklart då växt några storlekar! Och jag va eg. nöjd redan innan op med mina brösts form och fasthet - och därför är jag så nöjd att de känns nästan som mina gamla liksom! Jag håller inte alls med om att brösten på bilderna på VK:s hemsida ser ut att sitta "för långt isär" - jag menar - hur naturligt är det eg. med sk "Slitz-bröst" som ser ut som 2 tätsittande, utåtstående fotbollar??! Huuur onaturligt fult som helst i mitt tycke!! När jag ser på vissa bröstbilder gjorda av andra kirurger kan jag inte direkt påstå att jag tycker det är snyggt då resultatet ser så absurt onaturligt ut... Själv eftersträvar jag ett så naturligt utseende som möjligt - och har så fått. Och som sagt - på min konsultation på VK fick jag t.o.m. komma in 15 min tidigare - så jag slapp vänta så länge, han va alltså inte alls försenad då, och han va trevlig ioch gav ett väldigt proffessionellt intryck, som gjorde att jag litade helt och fullt på han. annars har man ju mest kontakt med de kunniga och jätte-hjälpsamma sköterskorna på VK, så Charles träfar man ju liksom nästan bara på konsultationen (vid medvetande), så skit samma liksom hur hans dagsform är - resultatet är det jag bryr mej om.

dollie: Det va ju skönt att höra att "bröst-hoppandet" blir mundre tydligt med tiden *hooppas*. Inte för att det stör mmej såå mkt, har ju inte gått mer än 7 v. efter op, och jag har inte testat att styrketräna än - ska börja med det lite smått nästa v. igen (Body Pump). Ska testa att simma 1 h nu i veckan med, och ska även på core-träning och spinning. Hoppandet besväar mej dock inte så mkt att jag funderar på att op om mej och lägga impl. framför muskeln - är väl mest det att jag är ovan vid det. Dock överväger fördelarna med att ha impl. bakom muskeln, och det är ju även det kirurgerna rekommenderar.

Polstjärnan: Jag gick oxå med uppstoppad bh i några mån innan op, för att vänja omgivningen med mina yppigare former. Och jag hade t.o.m. mina fyllda nylonstrumpor med 3,25 dl bulgur i - snacka om att de va sköna att slippa sen efter op alltså!! Men folk verkar inte ha märkt av att jag op mej - ingen på jobbet har verkat tänkt på det iaf pga min uppstoppning innan.

Oj, vad mycket det blev skrivet nu då... Ja ja....

((Kram))

• Abra

Misha**: Visst fattar jag va du menar - alla är vi ju olika. Jag blir bara så... vad ska man säga... "bestört" - när jag hör om tjejer som op sej hos "mindre seriösa" kirurger, som inte ger dem det resultatet de eg. vill ha, de får komplikationer, att det rinner blod, var, det sticker kliar och spänner etc... Jam gud vet allt! Jag tycker bara det är så himla synd om dem, att de inte varit mer noga i sitt val av kirurg - de kanske har tagit den som är billigast, närmast eller har en råkar ledig tid närmast. Jag har även hört om förvånansvärt många kirurger som efter op skickar hem sina patienter - det ingår alltså inte övernattning och omvårdnad ens det första dygnet! Detta tycker jag är väldigt oansvarigt av läkaren, eftersom man då är så handikappad, mör och jätteöm - och det är ju även ökad risk för inre blödningar och andra komplikationer under det första dygnet. Jag verkliogen lider med de tjejer som tvingas åka många mil hem, och ssen va hemma och där oroa sej om en massa - som att det rinner blod och vätska från opsåret etc. (Jag har läst mkt såna upplevelser på andra forum nämligen.) Sen vet jag att många kirurger inte heller informerar tillräckligt om kost, träning, hur länge de ska tejpa och med vilken tejp etc etc.... Hur som helst så menar jag att det ger iaf MEJ intrycket att de kirurgerna bryr sej mer om pengarna än om patienten - vilket känns sorgligt och oetiskt.

Jag har bara svårt att förstå att tjejer bara kan välja klinik och kirurg så okritiskt...

Nu menar jag absolut inte att nån här inne gjort det - och SJÄLVKLART finns det ju fler seriösa och bra kliniker än VK! Nåt annat tror jag absolut inte!

Sen varför jag "förvarar" VK och Charles lite, är just pga att jag tycker en del kritik är väldigt obefogad och missriktad - och många som tycker en massa har ens aldrig ens varit dr. Gillar inte folk som dömer något/någon bara på "rykten".

That´s it!

Nog om detta! Börjar bli trött på mej själv om detta "tjötande" om VK!

Ang. träning så gick core-träningen idag jättebra, kunde utföra alla övningar utan problems. Kände dock att jag blivit lite klenare i armmusklerna, som i axlarna - men inte så konstigt ju, när det ju va 2 mån sen jag tränade styrka sist! Är glad att jag behållit min kondition iaf, och att jag inte tappat alltför mkt i styrka - jag är ju en person som rör på mej mkt till vardags (även fast jag inte tränat så mkt alls på sistone) och äter nyttigt oftast, så jag har t.o.m. gått ner i vikt några kg efter op. Är väl även pga att jag förlorat lite muskelmassa - för muskler väger ju en del.

Jo, visst ska jag skriva mer om hur det går att träna styrka nästa v. Ska även simma drygt 2 km på fre - blir spännande att se hur det känns. Älskar att simma - har saknat det mkt. Tänker bara på hur jag ska göra då jag duschar och bastar... Om jag ska ha på mej min bikini eller inte... Men det blir nog så iaf - eftersom jag ska ha tejp på ärren 6 mån. Vill ju inte att folk ska se tejpen... Och sen när jag byter om får jag väl stå med ryggen åt de andra eller nåt... Ja ja, det fixar sej väl!

celesta och dollie: Jag håller med er till 100% oxå! självklart!!

Alexxandra: Mina ärr är ca 4 cm långa (tunna och ljusröda). Ja, vad har jag ätit... Tja... Som jag brukar! Alltså: fullkornsgröt med lättmjölk och lättsockrad lingonsylt (frukost), färskpressande, lättsockrade juicer, mkt frukt och grönt, fullkormspasta, fullkornsbröd (både mjukt och hårt), lättost, lättsockrad youghurt, osötad fullkornsvälling, kött av olika slag, druckit mkt vatten (gör jag alltid...), grönt thé med honumg (love it! ) etc etc... Gud vad jag låter som värsta hälsogurun då! Men faktum är att jag tycker sån mat oftast är godast - plus att jag mår bättre av det och får mer ork och håller mej mätt längre. Sen slinker det väl ner nåt lite mer onyttigt till helgen kanske - är en riktig gourmet i matväg!

Blev visst lååångt det här inlägget med....

Ja ja - lite plats måste man väl få ta här i "jantelagens Sverige"!

((Kram alla))

• Abra

Ja, just det - kom på mer som jag käkar (tänka sej! ), nämligen:

laxfärsburgare med lättcremé fraishe (som jag kryddar med örter och örtsalt + citronpeppar) och potatis med en äkta smörklick (mums! Åt idag), mini-Keso (godare än alla andra Keso i mitt tycke), nötter (valnötter, etc), fullkorns-äggnudlar, lax tillagad på olika sätt, laga-Lätt grädde i såser etc etc...

• Abra

Oj oj oj, vad "tryckfelsnisse" var framme i mina inlägg ikväll då... Är nog dags att sussa för min del tror jag bestämt... Ska upp 4:30 och jobba.... Zzzz.....

((Nattis-kram))

• Abra

smilla20: Men oj då - grattis!! Skönt att ha det gjort iaf förstår jag? Brösten är ju svullna och jätteömma i början, men så småningom "sjunker" de ner mer, och får en mer "naturlig" bröstform (mina såg ut som 2 Madonna-strutar den första veckan iaf! ) och blir mindre och mindre ömma och hårda. Jag lovar att de känns större sen när det böjar läka och du kan ha snygga bh:ar och så - jag tyckte oxå att mina såg mindre ut just efter op än jag förväntat mej - men inte nu längre alls. Ett tips på hur man kommer ur sängen - ryulla dej åt sidan och använd dej av rygg- och rumpmusklerna! Sen är "rumpgång" ;-9 bra då man vill förflytta sej framåt i sängen utan att använda bröstmusklerna och armarna.

Detta din kirurg sa om "unga bröst" - vill du förklara lite mer? Lät intressant - har iaf jag aldrig hört om förut!

Fortsätt gärna skriva och rapportera hur det går!

Persnilia: Stort lycka till!

Idag har jag köpt en skitsnugg Stay-In-Place sportbh till extrapris, den liksom klämde ihop brösten lite så jag fick en riktigt snygg klyfta! Satt skitbra!

Fyndade lite träningskläder med bl.a....

Såg att jag fått ett ljusgult blåmärke under ena bröstet - konstigt... Har ju inte haft nåt sånt på länge... Kan det bero på att jag jobbat 9 timmar sen kl.6 i morse tro? ((Har ett fysiskt tungt jobb.)

Imorgon ska jag simma drygt 2 km för första gången efter op - ska bli spännande att se hur det känns...

Misha**: Tror du jag måste ha HELT utan viktplattor på stången när jag kör bröstövningarna på Body Pumpen till veckan?... Tänkte att jag kanske kunde börja med 3,5 kg iaf... Eller kanske 5 kg?... (Hade 8,5 kg innan op., men så tungt kommer jag aldrig att ha mer i fortsättningen iaf, vill va mer försiktig.) Vad skulle du rekommendera?...

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 10