• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • gottfrid

Hej angli!
    Trist historia. Men ett bra råd är jag säker på.Det är värt de extra pengarna att operera sig i Sverige.Hoppas det löser sig för dej.

• gottfrid

h

Polstjärnan2 skrev 2007-10-10 13:47:22 följande:
    Vad tråkigt att du blev bemött med sådan attityd av sköterskan. Jag har hört av andra att man inte sällan stöter på nedvärderande attityder från sjukvården. Fortfarande verkar det finnas en allmän negativ bild i samhället. Att silikonbröst bara är kopplat till tex utvikningsbrudar, onödig fåfänga och dåligt självförtroende. Anledningarna till varför kvinnor opererar sina bröst är ju många men de flesta är ju helt "vanliga" kvinnor som aldrig haft några bröst eller sett dem försvinna efter graviditet och amning och bara vill känna sig kvinnliga och vackra igen! Visst... ?skönheten kommer ju inifrån? och allt det där men vi gör ju så mycket annat åt vårt utseende idag så spelar det egentligen någon roll VAD man gör? Jag tycker i alla fall det är väldigt oprofessionellt att anställda inom sjukvården inte kan uppföra sig bättre. Man får tänka som du Gottfrid; att de bara är avundsjuka? ((kram))
    Jag är 45 år och har förstorat brösten efter att ammat tre barn ,viktnedgång ,mycket styrketräning resultat två tomma skinnpåsar. Alltså jag är säker på att jag (för min skull) gjort ett rätt val så jag tog inte åt mej.Men en yngre eller osäker tjej kanske hade och då är det trist.
    Jag arbetar i en underklädesaffär så jag hör mycket i denna fråga. Folk har många åsikter ofta negativa om bröst op.
    Men det är säkert för att vi vanliga kvinnor syns inte.Vi som bara ville få våra gamla bröst tillbaka eller lite bröst överhuvudtaget, utan bara "Silicon kändisar" ursäkta uttrycket.
    Så folk tror att det är så man blir när man opererat sig.
    Men det är rätt roligt när kunder har jättenegativa åsikter om det till mej.
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-10 08:08:07 följande:
    hej hej!nej, jag har inte bokat kons ännu, eftersom det är osäkert exakt när jag kommer ha råd med op, men antagligen i början av nästa år (iaf inte i höst). jag kommer gå på kons både till improva (magnus hober) och eriksbergs (leif). nån som förresten har nån experience av hober?jag vet att 600 låter mkt. men det känns o ser inte mkt ut på mig. har testat rispåsar rätt länge nu känns så tomt utan påsarna, bokstavligt talat hehe. säkert fler som upplevt detta ;)jag läste nånstans att en tjej som lagt stora implantat, att hennes hud hade blött, liksom igenom..det lät läskigt. kan det verkligen hända? :-Oman får hoppas att den egna vävnaden räcker till. jag har ju stor A, liten 70 B nu. mina bröst är liksom "stora" i omkrets, men har ingen utfyllad, om ni förstår hur jag menar så jag hoppas att huden räcker till...Förresten, nån som har tendens för ärrbildning (det har jag) och opererat sig? blev det stora fula ärr efter..? kram på er ;)
    Jag har hört bra om Eriksberg iaf.

Får jag fråga hur du ser ut i övrigt? Längd, vikt, bredaxlad, bred bröstkorg (= mått under brösten)?... Sånt spelar ju eg. mest roll när man pratar vilken implantatssorlek som kan tänkas passa - samt såklart ens bh-storlek innan op.

En och samma storlek kan ju se hur olika som helst ut på olika personer.

((Kram))
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-10 09:27:13 följande:
    Vi tittade en del på bilderna på VK´s hemsida och sådär. Och var väldigt överens om hur det skulle bli.Jupp, det var brett mellan dom innan oxå, formen är ju samma även fast man förstorar dom men möjligheten finns att öppna upp fickan och det VILL jag Ja, jag har med funderat på det, om man kanske kunde få en op till reducerat pris - det känns som att det vore i deras intressr oxå, att alla kunder ska bli nöjda!Dom var inte jätteolika innan, inte så att man tänkte på det (inte ens jag), men jag har scolios (sne rygg). Men det skillnades syns mer nu när dom är större än innan. Det hade nog behövts lite mer för att få dom jämna eller sådär...Får se vad som händer. Min sambo är inte direkt glad över att jag ens funderar på om-op. Han var helt emot första open oxå...
    OK. Har du ringt till VK och frågat om reducerat pris för att åtgärda komplikationerna du fått? För det är väl inte bara estetiskt - du hade ju ont också sa du - det ska man ju inte ha så lång tid efteråt.

Hoppas de är tillmötesgående! Det BORDE de ju vara för att bibehålla ett så gott rykte som möjligt tycker jag!

Lycka till!

((Kram))
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-10 09:27:13 följande:
    Min sambo är inte direkt glad över att jag ens funderar på om-op. Han var helt emot första open oxå...
    Hej igen!

Får jag fråga om din sambo varit med och finansierat din op?... Och har han ändrat sin inställning nu efteråt, eller lika neg. hela tiden?... Vad tror du hans attityd beror på eg.?

Tycker det är så intressant detta med hur olika pojkvänner reagerar på op tydligen.

((Kram))
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-10-10 10:04:53 följande:
    40 år. Sedan går man i mitt landsting varannat år.
    OK. Gör det ont då? Går det fort?...
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-10 12:11:39 följande:
    Jag har gjort mammografi efter op.De kan inte "platta" ut brösten lika mycket, men det ska vara det samma ändå sa hon. Hon var tyvärr mycket negativ mot mej (avundsjuk kanske haha)pga av implantaten .Jag fick en blåsning för att jag inte sagt till fast jag hade sagt till både när jag ringde och fick tid och till henne innan hon började. De måste tydligen ställa in maskinen annorlunda, tog henne en minut.Hon hade nog en dålig dag.Hon sa till mej titta här på bilden så här ser inte bröst ut inuti i vanliga fall!!!???? Nej vadå det förstår jag oxå.
    Men hallå - vadå attytydproblem????!!! Vissa personer passar helt klart inte att jobba med människor i vårdande yrken! Gud va olämplig!!
    Hon borde väl ha en chef som du kan vända dej till (ev. anonymt på telefon) och berätta hur illa du blivit bemött??!! Jag skulle ringa till hennes överordnade direkt om jag blev så illa behandlad!! Sånt här gör mej så arg nämligen!*grrr*
  • Sirili
    angli skrev 2007-10-10 13:59:15 följande:
    jag tänkte bara lägga in en liten varning ang bröstoperationer.jag gjorde en via lemongrassmedical, dom verkade jätte bra, hörde att det skulel finnas en svensk påplats, att jag skulle få en kopia av min journal på svenska.jag skrev här tidigare, men har inte tagit mig för att skriva det här efteråt.nåväl, när jag väl kom till sjukhuset i bangkok, så visade det sig att dom inte verkar ha så mkt kontakt med agenturen i sverige, han skrattade lite åt mina småabröst och frågade vilken storlek jag ville ha. förklarade att jag vill se naturlig ut och bad om att få en större b kupa, okey sa han.samma dag som op sa han att jag hade för liten bröstkorg och att jag skulel få en stor a. hela grejjen kändes som en rullandeband operation. frågade också om inplantatet skulle ligga utanpå eller innanför, och det kunde jag bara välja själv. jag ville så gärna ha det gjort!!så nu ett halvår senare har jag trots massage och utan träning fått knölar, skrev ett mejl och frågade om dessa och om jag inte skulel bli kallad till återkontroll, fick då en tid som jag ska fara på.så för att ta det kort, operera er i sverige hos en bra kirurg, även om det är lite billigare i thailand så är det betydligt närmare om ni måste göra någon justering fråga kirurgen något osv. det låter så bra i början men sen när dom väl fått pengarna känner man sig som en trasdocka!
    Tack för varningen! Kan va bra att veta för andra.

Hoppas det ordnar sej för dej så småningom!

Vad betalade du för op där?... Och vad fick du för typ av implantat, storlek, bh-storlek sen och vilken placering mot muskeln?...

((Kram))
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-10 17:12:00 följande:
    h
    Jag är 45 år och har förstorat brösten efter att ammat tre barn ,viktnedgång ,mycket styrketräning resultat två tomma skinnpåsar. Alltså jag är säker på att jag (för min skull) gjort ett rätt val så jag tog inte åt mej.Men en yngre eller osäker tjej kanske hade och då är det trist.Jag arbetar i en underklädesaffär så jag hör mycket i denna fråga. Folk har många åsikter ofta negativa om bröst op.Men det är säkert för att vi vanliga kvinnor syns inte.Vi som bara ville få våra gamla bröst tillbaka eller lite bröst överhuvudtaget, utan bara "Silicon kändisar" ursäkta uttrycket.Så folk tror att det är så man blir när man opererat sig.Men det är rätt roligt när kunder har jättenegativa åsikter om det till mej.
    Ja, visst är många tyvärr väldigt fördomsfulla !Men det säger ju bara nåt om dem och inget om en själv.

Och lite småkul att de säger så till dej som t.o.m. op dej!

Hur är förresten inställningen till bröstop överlag bland er som jobbar med underkläder? Märker ni att det är vanligt, syns det mkt på de som gjort det tycker du? Och hur brukar de som op brösten va överlag - brukar de typ "skämmas" lite och inte vilja visa att de op sej, eller verkar de mer "stolta"?...

Vad är din erfarenhet?... Va nyfiken jag är då, eller hur?!

((Kram))
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-10-11 02:27:07 följande:
    OK. Gör det ont då? Går det fort?...
    Inte ont, men det trycker ju en del. Det är nog ingen skillnad mot att göra mamografi utan inlägg. Det ta väl ca. 20 minuter, hela undersökningen. Då är det ju lite frågor och så innan.
Svar på tråden Bröstförstoring 10