h
Polstjärnan2 skrev 2007-10-10 13:47:22 följande:
Vad tråkigt att du blev bemött med sådan attityd av sköterskan. Jag har hört av andra att man inte sällan stöter på nedvärderande attityder från sjukvården. Fortfarande verkar det finnas en allmän negativ bild i samhället. Att silikonbröst bara är kopplat till tex utvikningsbrudar, onödig fåfänga och dåligt självförtroende. Anledningarna till varför kvinnor opererar sina bröst är ju många men de flesta är ju helt "vanliga" kvinnor som aldrig haft några bröst eller sett dem försvinna efter graviditet och amning och bara vill känna sig kvinnliga och vackra igen! Visst... ?skönheten kommer ju inifrån? och allt det där men vi gör ju så mycket annat åt vårt utseende idag så spelar det egentligen någon roll VAD man gör? Jag tycker i alla fall det är väldigt oprofessionellt att anställda inom sjukvården inte kan uppföra sig bättre. Man får tänka som du Gottfrid; att de bara är avundsjuka? ((kram))
Jag är 45 år och har förstorat brösten efter att ammat tre barn ,viktnedgång ,mycket styrketräning resultat två tomma skinnpåsar. Alltså jag är säker på att jag (för min skull) gjort ett rätt val så jag tog inte åt mej.Men en yngre eller osäker tjej kanske hade och då är det trist.
Jag arbetar i en underklädesaffär så jag hör mycket i denna fråga. Folk har många åsikter ofta negativa om bröst op.
Men det är säkert för att vi vanliga kvinnor syns
inte.Vi som bara ville få våra gamla bröst tillbaka eller lite bröst överhuvudtaget, utan bara "Silicon kändisar" ursäkta uttrycket.
Så folk tror att det är så man blir när man opererat sig.
Men det är rätt roligt när kunder har jättenegativa åsikter om det till mej.