• Sirili

Bröstförstoring 10

sweetface skrev 2007-10-08 10:34:53 följande:
    hej på er igen! jag funderar göra min op nästa vår, förhoppningsvis kan jag ta lånet tils dess. mitt val blir antagligen på eriksbergskliniken. nån som gjort sin op där får hemskt gärna höra av sig! implantatstorleken vet jag inte ännu exakt, jag vill lägga rätt mycket, men är tveksam till om det ryms så mkt på mej, om den egna vävnaden räcker...jag vill gärna veta lite innan konsulation.så om nån vet, som själv lagt mycket, eller nån som känner nån- hör av er!!! jag har liten 70 b, och skulle vilja ha en e-kupa. nån som vet hur mycket man kan lägga? har funderat på minst 600 cc, då borde jag väl komma uppi en e-kupa? jag mailade eriksbergs o improva och frågade, de sa att det är möjligt men kan innebära problem. jag skulle dock väldigt gärna vilja veta om nån här inne haft mina förutsättningar och förstorat så mkt?Snälla hjälp mej! kram på er!!
    Kan bara säga att jag hade 75B/liten C - la in 375 ml och fick 75E. Så hade jag lagt in 600 ml hade jag fått storlek75G!!!

600 ml är MYCKET!!!! tänk på ryggen med - kan ju inte va skönt att gå runt med en sån jättehylla precis!

/Kram
  • Sirili
    Bubbu skrev 2007-10-08 22:11:51 följande:
    har tänkt på en sak: kan man upptäcka bröstcancer lika lätt med implantat??
    Ja, med dagens metoder kan de tydligen det. Men på själva undersökningen måste man säga till att man har implantat, de undersöker en lite annorlunda då har jag förstått.
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-10-09 09:48:23 följande:
    ...på mig har dom alltid tagit fler bilder...
    OK. När börjar man bli kallad till ammografi eg.? Jag är 31 och har aldrig blivit kallad (än).
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-09 10:15:00 följande:
    Jag opade mig på VK. Grejjen är att jag har en höjdskillnad på dom, och en liten storleksskillnad oxå. Plus då smärtan som kommer då och då.. Så det är det som jag hoppas att dom kan korrigera. Jag skulle gärna se att dom öppnade upp fickan lite innåt oxå, som det är nu så sitter boobsen väääldigt långt ut åt sidorna vilket gör att jag inte kan få till en ordentlig klyfta...
    Tråkigt att du inte är nöjd - är ju mkt pengar man lägger ut. Hade du visat bilder och så innan o, så Charles visste hur du ville att boobsen skulle sitta och se ut? Eller litade du bara på att ni skulle ha "samma smak"?
    Och hade du brett mellan brösten inna op med?

Kanske du kan få billigare op opm du förklarar läget, att du har komplikationer som smärta och höjdskillnade. Du hade alltså olika storlek på brösten förut, och ville jämna ut va? Men det blev ändå lite skillnad sen, om jag förstått det rätt?...

((Kram))
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-09 12:15:19 följande:
    ok..tack för svaren...men ingen som vet vad det kan hända (nån som fått komplikationer) om man sätter in så mycket?? :-Ojag har kört med ristestet och jag vill ha ca 650 cc /600 gram med mina beräkningar skulle jag då hamna på en D-DD kupa, och det är inte för stort till min kropp.
    Vet inte. Tycker det låter väldigt mkt iaf. Men det är ju upp till var och en vad man trivs med och vill ha. Har du varit på nån konsultation än?...

Det enda jag hört ang. väldigt stora implantat är att det kan göra ondare efter op pga att huden ju blir så utspänd - men det beror ju oxå på hur mkt underhudsfett och egen bröstvävnad man har innan op. Vad har du nu?

((Kram)
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-10 08:08:07 följande:
    hej hej!nej, jag har inte bokat kons ännu, eftersom det är osäkert exakt när jag kommer ha råd med op, men antagligen i början av nästa år (iaf inte i höst). jag kommer gå på kons både till improva (magnus hober) och eriksbergs (leif). nån som förresten har nån experience av hober?jag vet att 600 låter mkt. men det känns o ser inte mkt ut på mig. har testat rispåsar rätt länge nu känns så tomt utan påsarna, bokstavligt talat hehe. säkert fler som upplevt detta ;)jag läste nånstans att en tjej som lagt stora implantat, att hennes hud hade blött, liksom igenom..det lät läskigt. kan det verkligen hända? :-Oman får hoppas att den egna vävnaden räcker till. jag har ju stor A, liten 70 B nu. mina bröst är liksom "stora" i omkrets, men har ingen utfyllad, om ni förstår hur jag menar så jag hoppas att huden räcker till...Förresten, nån som har tendens för ärrbildning (det har jag) och opererat sig? blev det stora fula ärr efter..? kram på er ;)
    Jag har hört bra om Eriksberg iaf.

Får jag fråga hur du ser ut i övrigt? Längd, vikt, bredaxlad, bred bröstkorg (= mått under brösten)?... Sånt spelar ju eg. mest roll när man pratar vilken implantatssorlek som kan tänkas passa - samt såklart ens bh-storlek innan op.

En och samma storlek kan ju se hur olika som helst ut på olika personer.

((Kram))
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-10 09:27:13 följande:
    Vi tittade en del på bilderna på VK´s hemsida och sådär. Och var väldigt överens om hur det skulle bli.Jupp, det var brett mellan dom innan oxå, formen är ju samma även fast man förstorar dom men möjligheten finns att öppna upp fickan och det VILL jag Ja, jag har med funderat på det, om man kanske kunde få en op till reducerat pris - det känns som att det vore i deras intressr oxå, att alla kunder ska bli nöjda!Dom var inte jätteolika innan, inte så att man tänkte på det (inte ens jag), men jag har scolios (sne rygg). Men det skillnades syns mer nu när dom är större än innan. Det hade nog behövts lite mer för att få dom jämna eller sådär...Får se vad som händer. Min sambo är inte direkt glad över att jag ens funderar på om-op. Han var helt emot första open oxå...
    OK. Har du ringt till VK och frågat om reducerat pris för att åtgärda komplikationerna du fått? För det är väl inte bara estetiskt - du hade ju ont också sa du - det ska man ju inte ha så lång tid efteråt.

Hoppas de är tillmötesgående! Det BORDE de ju vara för att bibehålla ett så gott rykte som möjligt tycker jag!

Lycka till!

((Kram))
  • Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-10 09:27:13 följande:
    Min sambo är inte direkt glad över att jag ens funderar på om-op. Han var helt emot första open oxå...
    Hej igen!

Får jag fråga om din sambo varit med och finansierat din op?... Och har han ändrat sin inställning nu efteråt, eller lika neg. hela tiden?... Vad tror du hans attityd beror på eg.?

Tycker det är så intressant detta med hur olika pojkvänner reagerar på op tydligen.

((Kram))
  • Sirili
    aircondition skrev 2007-10-10 10:04:53 följande:
    40 år. Sedan går man i mitt landsting varannat år.
    OK. Gör det ont då? Går det fort?...
  • Sirili
    gottfrid skrev 2007-10-10 12:11:39 följande:
    Jag har gjort mammografi efter op.De kan inte "platta" ut brösten lika mycket, men det ska vara det samma ändå sa hon. Hon var tyvärr mycket negativ mot mej (avundsjuk kanske haha)pga av implantaten .Jag fick en blåsning för att jag inte sagt till fast jag hade sagt till både när jag ringde och fick tid och till henne innan hon började. De måste tydligen ställa in maskinen annorlunda, tog henne en minut.Hon hade nog en dålig dag.Hon sa till mej titta här på bilden så här ser inte bröst ut inuti i vanliga fall!!!???? Nej vadå det förstår jag oxå.
    Men hallå - vadå attytydproblem????!!! Vissa personer passar helt klart inte att jobba med människor i vårdande yrken! Gud va olämplig!!
    Hon borde väl ha en chef som du kan vända dej till (ev. anonymt på telefon) och berätta hur illa du blivit bemött??!! Jag skulle ringa till hennes överordnade direkt om jag blev så illa behandlad!! Sånt här gör mej så arg nämligen!*grrr*
Svar på tråden Bröstförstoring 10