• 071023 2

mysträning - vad tycker ni?

Hej.

Ni som befinner er på olika gym. Jag har en fundering kring en grupp träningsmänniskor. Dom är väldigt fascinerande.

Man hittar dom på cyklar, löpband, trappmaskinerna osv...

Dom har med sin vattenflaska och lilla handduken och en bok. Det sistnämnda verkar vara den viktigaste delen i deras träning.

Kan någon förklara vad dom tränar när dom sitter där på cykeln och trampar runt, läser bok, tittar på andra och ser helt oberörda ut. Dom tar inte i utan dom andas precis som vanligt. Vad gör dom där?? Mystränar dom? Eller tror dom verkligen att dom konditionstränar? Färgen i ansiktet är densamma som man ser på folk som sitter på fik eller hemma i soffan.

Någon annan som har haft en liknande fundering?

Tycker mest att det verkar vara waist of time.

• Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?
  • rocketqueen

Vad är det du undrar egentligen? Hur svårt kan det vara att inse att eftersom alla är så olika så får alla ut något av olika saker?

• Fru Henax

Min pappa skulle kunna vara en av dem du beskriver i din ts (undantaget boken!). Han har ett hjärtfel som gör att han inte får/kan överanstränga sig men... träna måste han.
    Och vintertid är det oftast för kallt för honom att promenera/cykla utomhus och på sommaren är det oftast för varmt. Därför "ockuperar" han löpband och motionscyklar inomhus på gymet.

Men nån mysträning tror jag inte han skulle kalla det, snarare ett "nödvändigt ont"!

• 071023 2

2007-08-07 19:15 Fru Henax

Självklart, men jag har svårt att tro att alla har hjärtproblem.

• 071023 2

2007-08-07 19:11 rocketqueen

Vill inte få ut nåt överhuvudtaget, tycker mest att det är onödigt med tid som många lägger ner med att gå till ett gym och inte träna. Det är en reflektion.

• 071023 2

Men tack för alla förklaringar.

Alla dessa "mystränare" är troligtvis, strokar eller infarktpatienter som har problem med fötterna!

• Lisa1

Ang. mystränarna är det väl bättre med "lite träning än ingen tränign". Samtidigt är det ju itne jätteroligt när gymmet är överfullt och mystränarna ockuperar cyklar och step-maskiner i oändligheter. Men på mitt gym är det inget större problem. Samtidigt känns det ju lite "ondödigt" när man ser folk som går till både gym och pass och bara tar i halvvägs, som bara lunkar runt. Nästan så att man funderar "hm, någon som blivit hittvingad av sin bättre hälft kanske??" ;)

• jocelyn

"waist of time" var iofs väldigt roligt skrivet. :D
    Det är kanske så det ligger till, att det är tidens midja.

• Misery

alla tränar ju inte för att bli vältränade heller, de kanske bara tycker de är trevligt att sitta och lugnt trampa lite, vilken rutten attityd att vara så dömande mot dem!?

• rocketqueen

Så ni menar alltså att man måste (bör) träna efter speciella kriterier för att gå till gymmet? Något som är onödigt för er kanske inte alls är onödigt för en annan.

• rocketqueen

"waist of time"... :D kanske passande i sammanhanget!

Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?