• numerafruS

Invägning ihop?

Hej hänger oxå på här!

Nuvarande vikt: 72,4 kg
    Startvikt 74,3 kg (27/8)
    Målvikt 68 kg (26 januari, då bär det av på bröllopsresa och giftemål)
    Sammanlagd viktnedgång -2 kg

Kul att ha ngn som hela tiden kollar en så att man inte tappar suget. Jag och min sambo som är störst behov av detta har börjat äta efter GI metoden och jag försöker träna 3ggr/veckan.
    Min invägningsdag är dock söndagar så mitt resultat kommer lite senare än er.

• numerafruS

hm jag är verkligen nybörjare på det här men det går ut på att hålla nere blodsockret och få en jämn kurva över dagen.

Kolhydrater och då framför allt snabba bryts lätt ned till sockerarten glykos och går sedan ut i kroppen som blodsocker. Vår insulinproduktion sätter igång för att minska blodsockret och förutom att blodsockernivån åker som en jojo i kroppen och man får ett stort sötsug så minskar fettförbräningen när vi har mycket insulin i kroppen och fettet lagras i stället.

Proteiner har en liten påverkan på insulinnivån och fett ingen alls. Där för äter man mycket proteiner och fett (fast bra fett) och så lite kolhydrater som möjligt (beroende på hur mycket man rör sig)

• numerafruS

sista kilona är inte roliga, de sitter som berg

peol
    vad duktig du är, dricker mycket vatten trots att det inte är speciellt gott o havregrynsgröt varje morgon!
    Är en människa som inte kan börja dagen utan frukost men har ändå svårt att få i mig gröt o liknande på morgonen. I min matsedel har det ibland varit omelett på morgon och det är lite halvjobbigt att få i sig. Annars så går 2 kokta ägg och ngr skinkskivor tomat eller keso perkfekt på morgonen och med ett litet mellanmål på fm så klarar man sig lätt fram till lunch.

• numerafruS

En limpa på morgonen är inga problem :-P Bröd är min stora last, skulle kunna leva på all sortersbröd, inklusive fikabröd om jag ville. Sedan är det godis och speciellt lösgodis.