• numerafruS

Invägning ihop?

Hej hänger oxå på här!

Nuvarande vikt: 72,4 kg
    Startvikt 74,3 kg (27/8)
    Målvikt 68 kg (26 januari, då bär det av på bröllopsresa och giftemål)
    Sammanlagd viktnedgång -2 kg

Kul att ha ngn som hela tiden kollar en så att man inte tappar suget. Jag och min sambo som är störst behov av detta har börjat äta efter GI metoden och jag försöker träna 3ggr/veckan.
    Min invägningsdag är dock söndagar så mitt resultat kommer lite senare än er.

• numerafruS

hm jag är verkligen nybörjare på det här men det går ut på att hålla nere blodsockret och få en jämn kurva över dagen.

Kolhydrater och då framför allt snabba bryts lätt ned till sockerarten glykos och går sedan ut i kroppen som blodsocker. Vår insulinproduktion sätter igång för att minska blodsockret och förutom att blodsockernivån åker som en jojo i kroppen och man får ett stort sötsug så minskar fettförbräningen när vi har mycket insulin i kroppen och fettet lagras i stället.

Proteiner har en liten påverkan på insulinnivån och fett ingen alls. Där för äter man mycket proteiner och fett (fast bra fett) och så lite kolhydrater som möjligt (beroende på hur mycket man rör sig)

• numerafruS

sista kilona är inte roliga, de sitter som berg

peol
    vad duktig du är, dricker mycket vatten trots att det inte är speciellt gott o havregrynsgröt varje morgon!
    Är en människa som inte kan börja dagen utan frukost men har ändå svårt att få i mig gröt o liknande på morgonen. I min matsedel har det ibland varit omelett på morgon och det är lite halvjobbigt att få i sig. Annars så går 2 kokta ägg och ngr skinkskivor tomat eller keso perkfekt på morgonen och med ett litet mellanmål på fm så klarar man sig lätt fram till lunch.

• numerafruS

En limpa på morgonen är inga problem :-P Bröd är min stora last, skulle kunna leva på all sortersbröd, inklusive fikabröd om jag ville. Sedan är det godis och speciellt lösgodis.

Men i dag är det lördag!!! Vi har kommit överrens om att man måste få unna sig lite och varje lördag får vi äta ngt onyttigt, dock får man inte svulla hela dagen. Man får ta ngt gott till kvällen eller unna sig ett fika på dagen.

• numerafruS

oj, idag är det onsdag eller torsdag är det visst nu och det var invägning i söndags. Ett halvt kilo mindre blev det trots en stooor godispåse på lördan.

snofsan
    ibland är det bra att inte ha ngn våg man kan bestämma själv hur smal man blivit beroende på hur man känner sig

har heller ingen våg utan lånar svärmors en gång i veckan. Det är rätt bra att åka bort för att göra det annars skulle jag nog stå på vågen jämt

• numerafruS

Suck! Vägde mig igår och har gått upp 1kg fast jag varken fuskat med maten eller min träning Hoppas verkligen att en del av det beror på att jag ska ha mens när som helst.

Ja, ja det är väl bara att kämpa på. Vi får väl gå in lite oftare och peppa varandra det verkar som fler har det tungt

• numerafruS

sant, söndag kväll är inget höjdartillfälle att ställa sig på vågen :P

• numerafruS

Grattis Peol!!!!

Jag tordes ställa mig på vågen idag och det var ju tur för jag hade gått ner 1,5kg. Har inte vägt mig på 2 veckor pga av fester och slarv med träningen och sist jag vägde mig hade jag ju gått upp!

Nu känns det kul igen och jag känner mig laddad att fortsätta kämpa mot beachen jan 08

• numerafruS

Mitt tidsmål är beachen jan08
    Vi åker iväg på bröllopsresa i slutet på januari.

• numerafruS

invägningsdags!

-0,4 Det går åt rätt håll

• numerafruS

Välkommen minie!

Här var det +/- 0 den här veckan men jag är nöjd så länge jag inte går upp

• numerafruS

hm, varje gång jag tar tag i min träning syns det aldrig på vågen +/- 0 även den här veckan.

godisråttan
    lingonveckan kan man alltid skylla på! Är helt övertygad att det var därför jag gick upp 1kg förra månaden.

Jodie
    Kämpa på du klarar det!!
    Men det är kankse svårt att skärpa sig för det där sista. Du har ju redan varit så duktigt o gått ner 13kg. Du får köpa ngt riktigt snyggt som sitter lite för tajt så du bara måste gå ner det där sista för att kunna ha plagget

• numerafruS

så där nu finns det massor av plats för nya plagg!
    Nu är det bara att du ger dig ut på stan och shoppar ngt riktigt snyggt som du kan ha på din bröllopsresa

Svar på tråden Invägning ihop?