• Peol

Invägning ihop?

Hej på er!

Jag håller med alla, vad ni är duktiga! Jag skulle vilja vara med då jag "måste" gå ner 4 kilo till 1 november. Borde ju vara möjligt om det inte vore för att jag just blivit arbetslös och min nya sysselsättning är att gå i skytteltrafik till kylskåpet :(
    Nåja, jag får ta och kamma till mig och göra invägningen imorgon tillsammans med er :D

• Peol

Så, idag börjar det...lagom till helgen *hmpf*

Startvikt 65,8 kilo
    Målvikt 62 kilo

Målet ska vara nådd den 1 november då klänningen ska provas in och sedan gärna hållas till den 1 december då bröllopet är. Blir ju enkelt då man är utomlands 10 dagar innan ;)

• Peol

Så var det fredag och invägning igen.

Vågen står på 64,6 kg det innebär *skrollar upp* -1,2 kg.
    Hur har det gått för er?

• Peol

Mummy: Tack detsamma!
    Blev så glad att jag gått ner så jag firade det med att fara ut och jogga i skogen med hunden. Kan tillägga att hunden såg ut som en fågelholk och rusade runt runt mig då hon aldrig sett sin matte röra sig i snabbare tempo än gång :)

• Peol

Godmorgon!

Invägning igen, för mig ser det ut så här:

Startvikt 65,8 kg (31 aug-07)
    Målvikt 62 kg (1 nov-07)

1:a veckans vikt 64,6 (-1,2 kg)
    2:veckans vikt 63,0 (-1,6 kg)

Sammanlagd viktnedgång -2,8 kg

Jag ska fuska i helgen. Har köpt en Kina-kaka som jag bara måste ha! Tänkte att det är bättre att tillåta sig den än att falla dit varje dag (som har varit nära den här veckan)

Hur har det gått för er? Godisråttan, TS? Du har inte synts till på denna tråd på länge :)

• Peol

_elin_, tack ska du ha!

Jaa, jag har inte heller lätt för att få bort de sista kilona som detta handlar om nu, men det har ju gått bra hittills.

Jag tar en rask promenad på 10 minuter varje morgon innan frukost.
    Jag äter havregrynsgröt i stort sett varje morgon. Till det tar jag en matsked lingonsylt och ingen mjölk. Jag har aldrig mjölk till gröt, wierd jag vet :)

Till lunch äter jag nyttigt, ibland kan det faktiskt bli gröt då också, bara för att jag är lat. Jag äter mellanmål så fort jag känner mig hungrig för att bibehålla förbränningen. Denna består oftast av två wasa sport med ost på, och en kopp te.
    Mitt andra mellanmål brukar bli ett äpple.

Jag slutar att äta direkt jag börjar känna mättnadskänsla och dricker stora mängder vatten (hatar vatten för övrigt)

Om jag börjar känna mig hungrig "för tidigt" åker det ner 1-2 glas vatten...

Till det så har jag börjat jogga varannan dag, ganska kort sträcka då jag bara håller på i 20 minuter.
    300 situps per dag är ett måste..

Anledningen till att jag har gått ner tror jag till stor del beror på att jag inte alls rört på mig innan. Kroppen är i chock *fniss*

Får se hur det har gått till nästa vecka. Sitter just nu och äter köttfärssås och ska skippa joggen idag. Kanske tar en sväng på crosstrainern istället

• Peol

BlivandefruS: tack, du är duktig du också!

Jag tillhör dem som kan äta hur mycket som helst, när som helst.
    Alltså, jag skulle lätt kunna trycka i mig en halv limpa på morgonen, med mycket smör :D

Fika är min stora passion, speciellt med gräddtårta eller bakelser, allt som innehåller grädda går ner som en dans för mig.

Ja, vatten är ingen höjdare, inte ens på sommaren dricker jag speciellt mycket och jag dricker aldrig till mat. Är helt enkelt aldrig törstig..

• Peol

Hej hej!
    Snacka om jojo, jag vägde 64,1 i morse alltså +1,1 kilo!
    Känns ju jättebra, inte....men det är straffet för att jag blivit hur lat som helst. Har fått brödfrossa..mackor är ju så gott. Får ta och skärpa mig och koka den där grönsakssoppan jag har tänkt göra hela veckan :)

Nåja, resultat hittills:

Startvikt 65,8 kg (31 aug-07)
    Målvikt 62 kg (1 nov-07)

1:a veckans vikt 64,6 (-1,2 kg)
    2:veckans vikt 63,0 (-1,6 kg)
    3:e veckans vikt 64,1 (+1,1 kg)

Sammanlagd viktnedgång -1,7 kg

Hare gott tjejer!

• Peol

Jaha, +0,3 kg idag, igen!
    Min viktnedgång minskar stadigt

Idag ska vi resa iväg och då blir det skräpmat till lunch och middag. Imorgon fyller sonen år så då blir det fika med tårta, senare på kvällen ska vi på restaurang...suck

Hur går det för er andra?

• Peol

Mmmm, jag är på väg neråt, trots skräpmat och kalas. Har nog chockat kroppen och fått sprätt på omsättningen

Förra veckan hade jag samlat på mig vätska också. Nu springer jag på dass hela tiden, även på natten. Som att vara gravid igen

• Peol

Jag kämpar som en gnu! Är ju bara 27 dagar kvar tills klänningen ska provas/sys in

Jodie skrev 2007-10-03 21:26:48 följande:
    Låter bekant! Kämpa på (trots störd nattsömn )
  • Peol

oh, oh, oh!!
    Jag har gått ner........2,3 kg!
    Klart värt att springa på dass hela nätter

Total viktnedgång sedan första invägning 3,7 kg

Nu ska jag fara och handla, hare gott!

• Peol

Tack ska ni ha! Känns superbra! Idag hade jag nått mitt mål...nu gäller det bara att bibehålla det tills i början på november.
    Åsså måste jag ju ha samma vikt i en månad till. Shit, tänkte inte på det...Gaaah! Någon som har tips hur man håller vikten i 10 dagar utomlands med fri mat, snacks och bar? :-P

Svar på tråden Invägning ihop?