• La Paloma

Någon som gift sig i Thailand?

Det är enkelt att gifta sig i Thailand. Vi ordnade med bröllop från ena dagen till den andra i stort sett. Man kan få tag i vigselförättare genom vilket hotell som helst, och sen går det undan
    Vi ordnade med alla papper och så innan resan, annars kan det nog bli krångligare. Se till att ha allt klart så går det som en dans. Vi valde ett, enligt oss, enkelt bröllop, ett hjärta av orchideér och rosor på stranden som vi stod i och fyra små pelare med likadana blommor på runt om. Allt som allt gick det på 4000kr hur billigt är inte det... Se till att ni får dit guvenören vid vigseln, så det blir registrerat med en gång. Sen är det bara att lämna intyget till skatteverket för registrering även Sverige. Hoppas du förtår vad jag menar, det blev lite snurrigt det här

• La Paloma

Glömde säga att vi gifte oss på Koh Lanta

• La Paloma

Jag tror att det jobbiga och dyra du läst om är när man går genom en förmedling, har iof ingen erfarehet av det, men när det är så enkelt som det är så finns ingen anledning att ta hjälp av dom. Ja, ni måste göra hindersprövning samt skaffa äktenskapscertifikat (tänk på att de bara gäller i tre månader och de måste gälla även när ni kommit hem) Ni måste även ha arbetgivarintyg/inkomstuppgifter på din m2b,samt intyg av fyra personer (som ska bevittnas av två på varje) att ni är ogifta. Kontakta skatteverket och Thailändska ambassaden i Stockholm så hjälper de till, jag minns inte exakt allt som skulle göras. Jag minns dock att det var mkt pappersarbete
    Det finns ingen anledning att gifta sig innan, om man inte vill förstås. Det jobbigaste med att vi inte gjorde det innan var att hålla reda på vigselringen under hela resan släppte den inte ifrån mig en minut

• La Paloma

Kostnaden för bröllopet inkluderade, blomsterarrangemang, min bukett, makeup/hår, musik, guvenörskostnaden, fotograf (tog 250 bilder) samt middag för 12 pers....
    Glöm inte pruta bara

• La Paloma

Jag kan maila en bild om du vill!

• La Paloma

bmm

Vi fick hjälp av en herre som arbetar på Best Western Hotell, Koh Lanta

• La Paloma

Som jag skrev inledningsvis var det ett enkelt bröllop,kostar naturligtvis mkt mer om man vill ha det annorlunda. Vi tittade på ett bröllop som var arrangerat av en förmedling, och visst ser man skillnad Dom hade bla byggt upp en paviljong med en massa tyg och blommor, jättefint.
    Vi valde dock detta då vi fått tips av andra som gjort likadant, och vi är helnöjda. Det är ju upp till var och en hur mkt pengar man vill lägga. Vi är inte mindre gifta bara för att det blev billigt

• La Paloma

26maj2007

Hur menar du? Bara en ceremoni, eller?

• La Paloma

Självklart kan ni göra så, det är det nog många som gör pga allt papperskrångel. Ni kan säkert hitta nån som gör det lite mysigt bara för er två

• La Paloma

issi

Allt ingick i det vi betalade, från blommor till middag Har förstått när jag läst andra trådar att vi nog haft tur som kom undan så billigt.
    Vi tog med papperen och fick dom översatta i Bangkok,vi skulle vara där i två dagar och tyckte det var en bra idé att göra så (jag litar inte riktigt på postgången ). Guvenören "ingick" och de som ordnade vigseln kontaktade honom.

• La Paloma

issi

Tror det kostade ca 1000kr att översätta,kommer inte riktigt ihåg, här är adress och telnr så du kan ringa och fråga.

Express Translation
    590-592 Ploenjit Road
    Tel: 02-252-0337 (öppet 10.00-17.00)

Ligger i närheten av Bangkok Bank (bra att veta om man tar taxi dit, lättare att hitta då )

Vi åt olika rätter, men allt som allt för 12 pers, inkl förätt,efterätt och dryck så gick det på 1200kr.

Kostnadena för bröllopet betalade vi direkt till mannen som ordnade allt, det är hur enkelt som helst

Glöm inte att vi inte skämdes för att pruta.....

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?