Någon som gift sig i Thailand?
Hej!
Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
Tacksam för all hjälp vi kan få!
Lena O Peter
Hej!
Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
Tacksam för all hjälp vi kan få!
Lena O Peter
Det är enkelt att gifta sig i Thailand. Vi ordnade med bröllop från ena dagen till den andra i stort sett. Man kan få tag i vigselförättare genom vilket hotell som helst, och sen går det undan
Vi ordnade med alla papper och så innan resan, annars kan det nog bli krångligare. Se till att ha allt klart så går det som en dans. Vi valde ett, enligt oss, enkelt bröllop, ett hjärta av orchideér och rosor på stranden som vi stod i och fyra små pelare med likadana blommor på runt om. Allt som allt gick det på 4000kr hur billigt är inte det... Se till att ni får dit guvenören vid vigseln, så det blir registrerat med en gång. Sen är det bara att lämna intyget till skatteverket för registrering även Sverige. Hoppas du förtår vad jag menar, det blev lite snurrigt det här
Glömde säga att vi gifte oss på Koh Lanta
Oj! det lät ju hur enkelt som helst. Har hittat några trådar och många verkar tycka det är både krångligt och dyrt. Många har tydligen valt att gifta sig redan på Arlanda, men jag tycker det tar bort det romantiska.
Ska man göra hindersprövning i Sverige innan man åker? eller vilka papper ska man ordna med? tack på förhand Lena o peter
Jag tror att det jobbiga och dyra du läst om är när man går genom en förmedling, har iof ingen erfarehet av det, men när det är så enkelt som det är så finns ingen anledning att ta hjälp av dom. Ja, ni måste göra hindersprövning samt skaffa äktenskapscertifikat (tänk på att de bara gäller i tre månader och de måste gälla även när ni kommit hem) Ni måste även ha arbetgivarintyg/inkomstuppgifter på din m2b,samt intyg av fyra personer (som ska bevittnas av två på varje) att ni är ogifta. Kontakta skatteverket och Thailändska ambassaden i Stockholm så hjälper de till, jag minns inte exakt allt som skulle göras. Jag minns dock att det var mkt pappersarbete
Det finns ingen anledning att gifta sig innan, om man inte vill förstås. Det jobbigaste med att vi inte gjorde det innan var att hålla reda på vigselringen under hela resan släppte den inte ifrån mig en minut
Tack snälla du för dina upplysande svar,nu vet vi var vi ska börja :D
Hälsningar från två lyckliga blivande makar.....
Kostnaden för bröllopet inkluderade, blomsterarrangemang, min bukett, makeup/hår, musik, guvenörskostnaden, fotograf (tog 250 bilder) samt middag för 12 pers....
Glöm inte pruta bara
OJ!!!.....allt detta för 4000 kr??
vågar man fråga om du kan tänka dig att visa någon bild från själva vigseln?
Jag kan maila en bild om du vill!
La Paloma
Vilka arrangerade ert bröllop?
Ska nämligen gifta mig i Thailand dec 2207 och det kostade mer vi är ca 12 pers och det gick på ca 15000 med mat till alla och deras tjänster då det gäller att översätta papper och så vidare.
Tacksam för info