• LenaT

Någon som gift sig i Thailand?

Hej!
    Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
    Tacksam för all hjälp vi kan få!
    Lena O Peter

• Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?
  • bmm

Skulle vara jättekul att se era klänningar, var har ni köpt dem osv.

Har min kvar att inhandla och har svårt att hitta ngn jag vill ha till vårt strandbröllop

• koh lanta

Min klänning har jag köpt i en liten butik på Gotland, Visby. Den är en helt underbar strandklänning, gjord i lin/bomull, väldigt behaglig att ha på sig på stranden. Fladdrar i vinden.
    Fick även tag i döttrarnas klänningar i Visby, även dom vita, men lite kortare, passar perfekt till ett strandbröllop.

• JRA

Vi hade en vigselceremoni och en bröllopsfest i Hua Hin i Januari. Vi hade bara med oss de närmaste. Vill du veta mer om våran vigsel så berättar jag gärna :)

• Karis Annelie

26maj, då kan man ju göra som alla dessa par som gifter sig på arlanda o sen flyger ner, att man har en romantiskt ceremoni på stranden. Det funkar likadant som en vanlig vigsel, fast man slipper pappersarbetet.

• issi

Hejsan
    La paloma
    Hur gjorde du när du fick tillbaka alla papper från Ambassaden.Skickade du själv dom till ngn översättare i Thailand,för att sedan skicka dom vidare till Ambassaden i Bangkok? eller hur gjorde du med den biten?Jag är jätte intresserad att veta!!
    Du betalade 4000:- men brudbukett och corsage hade ni inte det? och Guvernören Hur får man kontakt med honom? Är han gratis? Det blev många frågor hoppas att du har möjlighet att svara eller ngn annan.Jag ska oxå gifta mig på Koh Lanta Nov-07 och står i startgropen för att samla på mig så mycket som möjligt av all bra information som vi ger varandra.Tack på förhand

• La Paloma

issi

Allt ingick i det vi betalade, från blommor till middag Har förstått när jag läst andra trådar att vi nog haft tur som kom undan så billigt.
    Vi tog med papperen och fick dom översatta i Bangkok,vi skulle vara där i två dagar och tyckte det var en bra idé att göra så (jag litar inte riktigt på postgången ). Guvenören "ingick" och de som ordnade vigseln kontaktade honom.

• Brud i Thailand....

Vi tvekar mellan att gifta oss på Koh Lanta eller Railay, det sista har vi varit på. Släkten tjatar om hotellbokning. :(

Skulle bli så underbart tacksam om någon ville maila foton hur det ser ut på Koh Lanta.
    karin@ghostwhisper.se

• issi

La Paloma
    Tusen tack för ditt svar:)
    Vad kostade det att få pappren översatta i Bangkok?
    Vad blev den totala kostnaden att sköta allt själv?
    Jag har inte riktigt bestämt mig,om jag ska sköta allt själv eller låta ngn göra jobbet.Men det beror ju oxå på kostnaden.Jag har inte riktigt fattat hur turerna går och hur man betalar och tar kontakt.Har du fler bra tips???Det låter som ni fick ett väldigt bra pris.Var ni 12 personer?Vad åt ni för middag?Försöker få fram en mailadd till Best western Hotellet men inte lyckats.Verkligen kul att du delade med dig av din upplevelse och hoppas på svar ,en en gång.

• La Paloma

issi

Tror det kostade ca 1000kr att översätta,kommer inte riktigt ihåg, här är adress och telnr så du kan ringa och fråga.

Express Translation
    590-592 Ploenjit Road
    Tel: 02-252-0337 (öppet 10.00-17.00)

Ligger i närheten av Bangkok Bank (bra att veta om man tar taxi dit, lättare att hitta då )

Vi åt olika rätter, men allt som allt för 12 pers, inkl förätt,efterätt och dryck så gick det på 1200kr.

Kostnadena för bröllopet betalade vi direkt till mannen som ordnade allt, det är hur enkelt som helst

Glöm inte att vi inte skämdes för att pruta.....

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?