• LenaT

Någon som gift sig i Thailand?

Hej!
    Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
    Tacksam för all hjälp vi kan få!
    Lena O Peter

• Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?
  • La Paloma

bmm

Vi fick hjälp av en herre som arbetar på Best Western Hotell, Koh Lanta

• 26maj2007

om man redan är gift och vill gifta sig i thailand hur gör man då? är ju inget som går eller behövs registreras här hemma.

hade varit mysigt att ha en strandvigsel för sig själva

• La Paloma

Som jag skrev inledningsvis var det ett enkelt bröllop,kostar naturligtvis mkt mer om man vill ha det annorlunda. Vi tittade på ett bröllop som var arrangerat av en förmedling, och visst ser man skillnad Dom hade bla byggt upp en paviljong med en massa tyg och blommor, jättefint.
    Vi valde dock detta då vi fått tips av andra som gjort likadant, och vi är helnöjda. Det är ju upp till var och en hur mkt pengar man vill lägga. Vi är inte mindre gifta bara för att det blev billigt

• La Paloma

26maj2007

Hur menar du? Bara en ceremoni, eller?

• 26maj2007

ja en cermoni på stranden.

har ju redan haft ett kyrkbröllop här hemma. innan vi gifte oss prata vi om antigen ha ett strandvigsel i thailand bara vi två eller gifta oss här hemma med alla nära och kära.

men vet att fyller man inte i vissa papper så blir ju inte vigseln godkännd här i sverige.

då måste man ju kunna ha en cermoni i thailand som inte är giltig och ej registreras här i sverige.

• La Paloma

Självklart kan ni göra så, det är det nog många som gör pga allt papperskrångel. Ni kan säkert hitta nån som gör det lite mysigt bara för er två

• LenaT

Hej La paloma..vore toppen med en bild..skicka den till lenali38@hotmail.com... håller just nu på att leta en lämplig Herrgård för vår förlovning :D...

• koh lanta

Hej!
    Jag och min sambo gifter oss på Koh Lanta i slutet av okt-07. Vi har tagit hjälp av Travel insight. Det har varit perfekt med servicen. Alla papper är nu på gåmg. Själva pappers arbetet är inte speciellt krångligt så länge man är ute i god tid. Först skaffar man hinderspröning/äktenskapscertifikat från skatteverket.Sen bifogar man en lönespecifikation på mannens lön (så han kan visa att han kan försörja dig), samt kopia på passen, samt ett egenhändigt gjort intyg där ni intygar att ni är ogifta med varandra, undertecknat av er två och 4 vittnen. Dessa papper skickas nu till Utrikesdepartementet och därefter till Thailändska ambassaden i Stockholm (total kostnad 740 kr) sedan skall de dokumenten du får tillbaks till en översättare i Thailand, ITC i bangkok, och därefter skall papprena till Koh Lanta till Travel Insight. Sedan skall alla papper tillbaks samma väg och därefter är vigseln giltlig i Sverige.
    Det skall bli underbart och jag längtar ihjäl mig. Vigselringen är köpt, klänningen är inköpt, samt döttrarnas klänningar klara.Pojkarnas kläder skall jag ut och inskaffa i veckan. Resten ordnar sig.
    Anna

• LenaT

oj :D.... det låter helt underbart, vi måste vänta 6 månader till! :( Lycka till med allt....peter & Lena

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?