Någon som gift sig i Thailand?
Hej!
Jag och min sambo gifter oss på Koh Lanta i slutet av okt-07. Vi har tagit hjälp av Travel insight. Det har varit perfekt med servicen. Alla papper är nu på gåmg. Själva pappers arbetet är inte speciellt krångligt så länge man är ute i god tid. Först skaffar man hinderspröning/äktenskapscertifikat från skatteverket.Sen bifogar man en lönespecifikation på mannens lön (så han kan visa att han kan försörja dig), samt kopia på passen, samt ett egenhändigt gjort intyg där ni intygar att ni är ogifta med varandra, undertecknat av er två och 4 vittnen. Dessa papper skickas nu till Utrikesdepartementet och därefter till Thailändska ambassaden i Stockholm (total kostnad 740 kr) sedan skall de dokumenten du får tillbaks till en översättare i Thailand, ITC i bangkok, och därefter skall papprena till Koh Lanta till Travel Insight. Sedan skall alla papper tillbaks samma väg och därefter är vigseln giltlig i Sverige.
Det skall bli underbart och jag längtar ihjäl mig. Vigselringen är köpt, klänningen är inköpt, samt döttrarnas klänningar klara.Pojkarnas kläder skall jag ut och inskaffa i veckan. Resten ordnar sig.
Anna