• LenaT

Någon som gift sig i Thailand?

Hej!
    Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
    Tacksam för all hjälp vi kan få!
    Lena O Peter

• Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?
  • issi

La Paloma
    Verkligen bussigt av dig att svara så snabbt.Hoppas jag kan återkomma till dig,snart.Tack på förhand issi.

• koh lanta

Hej Issi
    Mina papper som är näst intill klara har jag skickat ner till en översättare i Bangkok.( Intygen skrevs av regeringskansliet, UD här i Stockholm och därefter skulle dom till Thailändska ambassaden i Stockholm.) Jag har valt att anlita en koordinator som ordnar allt för oss, kostnaden är inte så stor. Man slipper åka till Bangkok och stanna där i onödan för översättning osv , om nu inte vill gärna vara i en storstad förstås. Jag tror att vårt bröllop hamnar på 15000 -20000 kr och då ingår ALLT!!!!!
    Jag gifter mig på Koh Lanta den 29/10-07.
    ps om du skall gifta dig i nov-07 får du nog ha ordnat allt snart. Pappersexerscisen kan ta tid sägs det.

• issi

Vi som gifter oss lagligt i Thailand.
    Jag har hört att UD tar 240:- för pappersarbetet.Pratade med en person och enligt henne kostar det 440:-Någon som vet?
    Fasiken,sen kostar det 300:- till ambassaden.Är det UD som ska ha dom pengarna oxå? Tacksam för svar.

• Fru E

Jag har fått att jag ska skicka med 540 :- till UD och frankerat kuvert så skickar de det sen vidare till Ambassaden.

Översättningen tror jag att Lanta Divers fixar......

• issi

EA&MJ tack för ditt svar.Stämmer, det priset fick jag oxå.Men damen på UD sa totalt 740:-.Jag ska ringa igen och kolla.Var gifter ni er?

• zuzhi

Karis Annelie, gifte du dig på Arlanda innan ni åkte till Thailand? Var gifte ni er? Jag och min sambo gifter oss den 25/3-08 på Koh samui. Tänkte göra det den "lättare" genom att göra det på Arlanda först.
    Tacksam för svar.

• Karis Annelie

Zuzhi jag e inte gift än, jag har ba koll för jag läst så mkt trådar om det. vi var inne på att vigas i italien först, men nu lutar det åt som att det blir hemma i svärje.

• Karis Annelie

ang. arlanda så har de ett litet kapell, om man vill vigas kyrkligt. Det är gratis. Annars kan man göra det i VIPavdelningen, då blri det borgerligt, men det kostar nån tusenlapp eller två. Där är det begränsat antal gäster med, men mankan beställa lite tilltugg och champagne o sånt mys om man vill
    Vi var inne på det med vipavledningen och ha med vår familj dit.. men nu blri det nog itne så.

• issi

Priset för ett vigselarrangemang är SEK 4 590 inkl moms. I priset ingår:

*
    VIP-rum i två timmar.
    *
    Egen säkerhetskontroll i anslutning till våra lokaler.
    *
    Incheckning av bagage för brudparet och deras eventuella barn t.o.m 12 år.
    *
    Transport till närmsta gate eller taxfree-butik för eventuell shopping.
    *
    Vid behov hjälper vi till att ordna vittnen.

Om resan sker väldigt tidigt på morgonen har man möjlighet att boka vigsel dagen innan för SEK 2 990 inkl. moms, då utgår incheckningsmomentet. Önskas längre tid i rummet debiteras SEK 900 inkl. moms per timme.

Arlanda VIP Service har öppet: Måndag?fredag 07.00-22.00, lördag?söndag 08.00-20.00.

• koh lanta

Hej ang summan till UD så är det 740 kr, har nykigen gjort det. Den info jag fått från min koordinator i Thailand, behövdes uppdateras. Det kostar alltså 220 per person samt 300 kr om de skall skicka dom vidare till Thailands ambassad i Stockholm. Alltså totalt 740 kr som man lägger i konant i ett rekommenderat brev. Bifogade också ett frankerat kuvert som efter att Thai.ambassaden satt sin stämpel skickade intyget direkt hem till
    oss.
    Anna

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?