Någon som gift sig i Thailand?
Hej!
Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
Tacksam för all hjälp vi kan få!
Lena O Peter
Hej!
Jag och min blivande man reser till thailand i februari 2008 och vill gifta oss där, finns det någon som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.
Tacksam för all hjälp vi kan få!
Lena O Peter
La Paloma
Verkligen bussigt av dig att svara så snabbt.Hoppas jag kan återkomma till dig,snart.Tack på förhand issi.
Hej Issi
Mina papper som är näst intill klara har jag skickat ner till en översättare i Bangkok.( Intygen skrevs av regeringskansliet, UD här i Stockholm och därefter skulle dom till Thailändska ambassaden i Stockholm.) Jag har valt att anlita en koordinator som ordnar allt för oss, kostnaden är inte så stor. Man slipper åka till Bangkok och stanna där i onödan för översättning osv , om nu inte vill gärna vara i en storstad förstås. Jag tror att vårt bröllop hamnar på 15000 -20000 kr och då ingår ALLT!!!!!
Jag gifter mig på Koh Lanta den 29/10-07.
ps om du skall gifta dig i nov-07 får du nog ha ordnat allt snart. Pappersexerscisen kan ta tid sägs det.
Vi som gifter oss lagligt i Thailand.
Jag har hört att UD tar 240:- för pappersarbetet.Pratade med en person och enligt henne kostar det 440:-Någon som vet?
Fasiken,sen kostar det 300:- till ambassaden.Är det UD som ska ha dom pengarna oxå? Tacksam för svar.
Jag har fått att jag ska skicka med 540 :- till UD och frankerat kuvert så skickar de det sen vidare till Ambassaden.
Översättningen tror jag att Lanta Divers fixar......
EA&MJ tack för ditt svar.Stämmer, det priset fick jag oxå.Men damen på UD sa totalt 740:-.Jag ska ringa igen och kolla.Var gifter ni er?
Karis Annelie, gifte du dig på Arlanda innan ni åkte till Thailand? Var gifte ni er? Jag och min sambo gifter oss den 25/3-08 på Koh samui. Tänkte göra det den "lättare" genom att göra det på Arlanda först.
Tacksam för svar.
Zuzhi jag e inte gift än, jag har ba koll för jag läst så mkt trådar om det. vi var inne på att vigas i italien först, men nu lutar det åt som att det blir hemma i svärje.
ang. arlanda så har de ett litet kapell, om man vill vigas kyrkligt. Det är gratis. Annars kan man göra det i VIPavdelningen, då blri det borgerligt, men det kostar nån tusenlapp eller två. Där är det begränsat antal gäster med, men mankan beställa lite tilltugg och champagne o sånt mys om man vill
Vi var inne på det med vipavledningen och ha med vår familj dit.. men nu blri det nog itne så.
Priset för ett vigselarrangemang är SEK 4 590 inkl moms. I priset ingår:
*
VIP-rum i två timmar.
*
Egen säkerhetskontroll i anslutning till våra lokaler.
*
Incheckning av bagage för brudparet och deras eventuella barn t.o.m 12 år.
*
Transport till närmsta gate eller taxfree-butik för eventuell shopping.
*
Vid behov hjälper vi till att ordna vittnen.
Om resan sker väldigt tidigt på morgonen har man möjlighet att boka vigsel dagen innan för SEK 2 990 inkl. moms, då utgår incheckningsmomentet. Önskas längre tid i rummet debiteras SEK 900 inkl. moms per timme.
Arlanda VIP Service har öppet: Måndag?fredag 07.00-22.00, lördag?söndag 08.00-20.00.
Hej ang summan till UD så är det 740 kr, har nykigen gjort det. Den info jag fått från min koordinator i Thailand, behövdes uppdateras. Det kostar alltså 220 per person samt 300 kr om de skall skicka dom vidare till Thailands ambassad i Stockholm. Alltså totalt 740 kr som man lägger i konant i ett rekommenderat brev. Bifogade också ett frankerat kuvert som efter att Thai.ambassaden satt sin stämpel skickade intyget direkt hem till
oss.
Anna