• issi

Någon som gift sig i Thailand?

Hejsan
    La paloma
    Hur gjorde du när du fick tillbaka alla papper från Ambassaden.Skickade du själv dom till ngn översättare i Thailand,för att sedan skicka dom vidare till Ambassaden i Bangkok? eller hur gjorde du med den biten?Jag är jätte intresserad att veta!!
    Du betalade 4000:- men brudbukett och corsage hade ni inte det? och Guvernören Hur får man kontakt med honom? Är han gratis? Det blev många frågor hoppas att du har möjlighet att svara eller ngn annan.Jag ska oxå gifta mig på Koh Lanta Nov-07 och står i startgropen för att samla på mig så mycket som möjligt av all bra information som vi ger varandra.Tack på förhand

• issi

La Paloma
    Tusen tack för ditt svar:)
    Vad kostade det att få pappren översatta i Bangkok?
    Vad blev den totala kostnaden att sköta allt själv?
    Jag har inte riktigt bestämt mig,om jag ska sköta allt själv eller låta ngn göra jobbet.Men det beror ju oxå på kostnaden.Jag har inte riktigt fattat hur turerna går och hur man betalar och tar kontakt.Har du fler bra tips???Det låter som ni fick ett väldigt bra pris.Var ni 12 personer?Vad åt ni för middag?Försöker få fram en mailadd till Best western Hotellet men inte lyckats.Verkligen kul att du delade med dig av din upplevelse och hoppas på svar ,en en gång.

• issi

La Paloma
    Verkligen bussigt av dig att svara så snabbt.Hoppas jag kan återkomma till dig,snart.Tack på förhand issi.

• issi

Vi som gifter oss lagligt i Thailand.
    Jag har hört att UD tar 240:- för pappersarbetet.Pratade med en person och enligt henne kostar det 440:-Någon som vet?
    Fasiken,sen kostar det 300:- till ambassaden.Är det UD som ska ha dom pengarna oxå? Tacksam för svar.

• issi

EA&MJ tack för ditt svar.Stämmer, det priset fick jag oxå.Men damen på UD sa totalt 740:-.Jag ska ringa igen och kolla.Var gifter ni er?

• issi

Priset för ett vigselarrangemang är SEK 4 590 inkl moms. I priset ingår:

*
    VIP-rum i två timmar.
    *
    Egen säkerhetskontroll i anslutning till våra lokaler.
    *
    Incheckning av bagage för brudparet och deras eventuella barn t.o.m 12 år.
    *
    Transport till närmsta gate eller taxfree-butik för eventuell shopping.
    *
    Vid behov hjälper vi till att ordna vittnen.

Om resan sker väldigt tidigt på morgonen har man möjlighet att boka vigsel dagen innan för SEK 2 990 inkl. moms, då utgår incheckningsmomentet. Önskas längre tid i rummet debiteras SEK 900 inkl. moms per timme.

Arlanda VIP Service har öppet: Måndag?fredag 07.00-22.00, lördag?söndag 08.00-20.00.

• issi

Hej
    Nu har jag fått tillbaka alla papper,från UD+Ambassaden.Det tog bara 15 dagar,snabbt tycker jag.Nu väntar jag bara på fullmakten från Thailand,sen är alla papper klara.
    * Ringen är hämtad
    * Klänningen är införskaffad

• issi

Hejsan
    Din m2b har ju ngn form av inkomst,för sin överlevnad.Den inkomstuppgiften tar ni en kopia på och sänder med.Det finns ingen minimisumma.Upplägget är att visa att din man har en inkomst och han kan "försörja" dig.Jag personligen förknippar inte det med jämställdhet.

• issi

Hej Koh lanta 29 okt
    Grattis och lycka till med allt runt bröllop och resa.
    Har du hört ngt om hur vädret är på lanta just nu?
    Vi åker om 14 dagar och gifter oss "hemligt" oxå på
    stranden.Hur ser ditt upplägg ut?

ISSI//

Svar på tråden Någon som gift sig i Thailand?