• H&K

Söker nicket H&K

Vi hade catering så de beräknade hur mycket mat det skulle gå åt.
    Gällande dryck så handlade vi på systemet och då köpte vi alldeles för mycket och sedan lämnade vi tillbaka det som blev över.
    Servering- vi hade hjälp av goda vänner till familjen som fixade det mesta.

Fråga på bara!

• H&K

oj, jag vet inte riktigt. Min svärfar fick uppdrag att handla all alkohol (han är väldigt vinintresserad).
    Vi handlade på systemet och köpte upp oss på alldeles för mycket (det visste vi redan från början) och sedan lämande vi tillbaka det som inte gick åt.

• H&K

Vi hade två rätter plus tårta senare på kvällen.
    Vi hade trädgårsfest och hyrde tre stora tält - det kostade ca 3000kr
    Jag tror att den caterade maten kostade ca 6000kr (inkl tårta)
    och sen ordnade vi med dessert själva:
    nyplockade jorgubbar (som mannen, pappa och värdparet plockade på morgonen), biggaråer, melon och glass
    aloholen tror jag kostade runt 5000kr (mousserande, rött och vitt vin, lite öl och avec). men jag är inte säker på alkholkostnaden!

Det var ett år sedan som vi gifte oss så jag har inte siffrorna helt färst i minnet.

• H&K

jag letade runt ganska länge innan jag hittade en catering som jag kände hade rätt känsla och så råkade det vara den billigaste. De andra jag kikade på skulle ha kostat runt 8000kr. Men du har helt rätt, vi gifte oss inte i en storstad.

• H&K

jag såg att du undrade över servering.
    De som hjälpte oss i köket serverade första glaset vin (kändes mest festligt) samtidigt som de ställde ut några flaskor på bordet så att folk kunde fylla på sina glas utan att vänta på nästa bjudning.

• H&K

ja just det: tillsammans med desserten hade vi också ost, kex, vindruvor och päron för de som ville avsluta maten med det innan de gick på frukten. Det blev väldigt uppskattat!

• H&K

vi hade bla rökt sik, färskpotatis och två olika såser till det. sallad och en massa annat.
    inte helt oilka menyval...
    tänk på vegetarianerna (om ni har sådana i bekantskapen) om de inte äter fisk.

om du behöver matinspiration kan jag maila över några bilder på buffén...

• H&K

dels var det en romsås och sen hade hon gjort en slags citronsås (hon hade typ kanderat citronskalsstrimlor och haft i) som gick åt nästan allt av.

jag mailar över bilder på fredag när jag kommer hem.

Svar på tråden Söker nicket H&K