Inlägg från: Fluffbullarna |Visa alla inlägg
  • Fluffbullarna

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

bride2be: Låter som om ni kommer att ha det jättefint, kristallkronor och allt!
    Danis: vi kommer att sätta alla tillsammans med minst en person de känner sen förut, men målet är att alla ska träffa några nya de kan tänkas trivas med också.
    Vilka roliga hippor ni verkar ha fått! Ska bli spännande att se vad som händer...

Nu har vi handlat all mat som vi ska frysa in. Bla har vi köpt nära 3 liter mellangrädde som ska vara i pajerna, och 8 liter vispgrädde som vi ska göra pannacotta med och ha i tårtorna. Allt som allt kostade det 1600, då får vi köpa sallad och sånt dagen innan, men det mesta är köpt.

• Fluffbullarna

Rosenlarv: Det blir ju jättefint! Perfekt att man kan ta lite mint efter maten och fräsha upp sig i munnen :) Kul att se bilder dig och m2b också!

Vi ska inte ha några ballonger, däremot ska vi ha en såpbubblemaskin :)

• Fluffbullarna

Ölandstok: Vad händer, kommer du bara till startsidan i bilddagboken? I så fall kan du söka på rosenlarv så kommer du till hennes sida.

• Fluffbullarna

Danis: Jag skulle aldrig orka göra om dom för en sån sak. Känner du att det är väldigt viktigt så kanske du kan lägga i ett löst blad med ett tillägg om det? Det gör de ju ofta i böcker.

Louise14: Vi är båda lediga de två sista veckorna, vi lagar ju all mat själva bla så den tiden behövs verkligen. Nu håller jag på och bakar chevre- och smördegssnurror som ska serveras till fördrinken. 3 plåtar klara- två kvar. Pust!

• Fluffbullarna

Nu har vi träffat fotografen, är bara hemma för att hämta lite grejer. Strax ska vi iväg till ett skolkök och baka alla våra pajer till buffén. Pust!
    Vår hemsida är: www.nugiftervioss.net :)

• Fluffbullarna

Rosenlarv: Gud vilken bra idé med filmerna! Vi är sugna på att ha en projektor och spela upp musikvideos till låtarna, men det blir nog för jobbigt att fixa. Och buffén låter mumsmums, kul med något helt vegetariskt!

• Fluffbullarna

HJÄÄÄÄÄÄLP! Hur ska vi hinna få klart allt på bara tio dagar???

• Fluffbullarna

Vi har tänkt ha vigseln utomhus. Vi har ett inomhusalternativ, men det är inte alls lika fint. Och vi gifter oss i så vackra omgivningar, så är det bra väder kan man nog ta jättefina kort.

• Fluffbullarna

Planen för dagen är att göra det sista testet med tårtan innnan "the real deal". Så idag ska jag dekorera den och allt. Sen ska vi försöka skriva en plan för hur dagen ska se ut och vem som ansvarar för vad. Ikväll kommer våra toastmadamer, värdar och kökshjälp hit och äter tårta och får en genomgång. Förhoppningsvis ska vi hinna med en del andra grejer också.

• Fluffbullarna

Jag har inte haft min möhippa, hoppas det blir något. M2b har gett ledtrådar om att jag kanske kan vänta mig något i morgon...spännande!
    Angående stress känenr vi av den, och vi har verkligen massor kvar att göra också.

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)