1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
Nu ni, idag blir det hippa för mig! Har fått ett kuvert med intruktioner om att vara på ett cafe 16.45. Jag ska vara mött och glad, ha oömma kläder och vara beredd på en lång kväll. Iih, vad spännande!
Nu ni, idag blir det hippa för mig! Har fått ett kuvert med intruktioner om att vara på ett cafe 16.45. Jag ska vara mött och glad, ha oömma kläder och vara beredd på en lång kväll. Iih, vad spännande!
För oss ska vädret vara 11-15 och dimma :( Men bara det inte regnar är jag glad.
Ja, det undrar jag med. Fick kuvertet kl 00.01 inatt så nu har jag haft svårt att sova hela natten.
Ja, han var tydligen invigd i en del av planerna.
Vi har också massor att göra. Så jag får försöka sysselsätta mig tills det är dags att åka in till stan.
Nu sticker jag på möhippa! Kommer rapport i morgon :)
Hej, jag överlevde!
Jag hade så roligt, det känns verkligen att de har tänkt ut det så att det ska passa mig. Jag blev helt chockad över att de var så många, 7 stycken var mer än jag hade trott. Bl a en barndomskompis som jag tycker jättemycket om, men inte träffar så ofta. Hon bor i en annan stad också så vi ses inte så ofta. Jag blev så häpen när hon dök upp. En jättefin slöja med namnskylt hade de gjort.
Ska skriva mer detaljerat sen, men nu ska jag umgås med kompisen!
*sitter hopkrupen och vaggar fram och tillbaka*
Jag är så stressad, vi har fortfarande massor kvar att göra!
Puh, nu har jag lugnat ner mig lite...Alla tårtbottnar är klara och jag ska bara göra en pannacotta till. I eftermiddag ska vi träffa vigselförrättaren.
Vår spellista är nog 9-10 timmar lång, jag försökte rensa, men det finns ju så mycket bra musik! Dansen blir en tryckare.
Louise 14: Coolt med koreografi, är den avancerad?
Cornelia-07: Vädret är mitt största bekymmer, det kommer nog att regna här i Göteborg också. Och vi vill ha vigseln utomhus. Jag har kollat prognoser på www.vaderlek.se
Sweetpea: Jo, jag vet. Och i vilket fall kan man ju inte ändra på vädret, så det är ingen idé att oroa sig för det. Vi får ha en plan B och regnar det så regnar det. Men visst känsn allt festligare med sol!
Louse14: Eller så kan du komma hit och hjälpa oss :)
Rosenlarv: Jag känner mig också lite krasslig, det är väl stressen som gör det. Men vi börjar varje dag med Kan Jang och vitamin, om inte annat kanske det har en viss placebo-effekt :)
Håller tummen för skrivaren. Själva tog vi med festprogrammet till en kopieringsfirma och fick det fixat. Det gick på några minuter- jätteskönt!
Godnatt på er, ska försöka sova nu.
Sweepea: Jag vill gärna att solen fortsätter lysa ända fram till fem om det är ok med dig? :) Vår vigsel är inte förrän kl 16 och sen ska det minglas lite innan vi går in.
Louise14: Ja, visst är det kallt ute! Och jag som har en kort, ärmlös klänning och öppna ballerinaskor- hu vad jag kommer att frysa!
Ska snart åka in till stan och fixa linser, upptäckte att jag bara har ett par kvar, och tänk om jag tappar den ena. Vill inte gifta mig i glasögon.
Sen åker vi hem, träffar vår barpersonal, planerar hur vi ska lägga upp allt på torsdag (då ska vi handla det sista, åka till systemet och hämta vår beställning och dessutom köra runt till kompisar och låna ihop kylväskor). Vi måste städa också, några av gästerna komemr att sova över här. Och sy in fodret i M2b kavaj, så det inte sticker ut och... och....och............
Hmmm, kompletterar listan med något litet att äta och dricka precis innan vigseln. Vi tänkte ta typ Sprite och en banan, bara så man inte svimmar eller något sånt dumt :)
Ringa hotellet ja, bra att ni påminde mig.
Lycka till Rosenlarv!
Men men...ska ni försvinna nu?
Lycka till allihopa, hoppas ni får en jättebra dag!
Jag är iaf kvar här. Idag ska vi åka och handla den sista maten och hämta ut vår beställning på systemet.
Ja, visst känsn det lite ensamt. Modigt att airbrusha er, jag har läst så blandade omdömen om det så jag hade nog inte vågat.
Jag har inte heller kunnat sova så bra inatt. Vi kom hem från lokalen vid 23, lade oss vid 23.30 ungefär och jag vaknade vid halv sex och kunde inte somna om.
Här i Göteborg skiner solen än så länge!
Hoppas ni andra får en härlig dag!
Fru ölandstok: Jättefin klänning och underbar dans :)
Det låter rätt likt vårt bröllop, allt blev itne so vi hade tänkt och vi stressade en hel del men det var ändå alldeles alldeles underbart!