Inlägg från: Louise14 |Visa alla inlägg
  • Louise14

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Hej, vad ni har varit flitiga med att skriva i helgen!! Själv blev jag hippad i lördags jag också, och är fortfarande väldigt trött därefter! Är hårt att hålla igång en hel dag när man är tjock om magen! I vilket fall som helst, så hade jag en underbar dag och jag är superglad över att så många ( 12st ) ville dela denna dag med mig!

Allra mest tyckte jag om att de hade bokat in en tid hos en jätteduktig fotograf som tog både lättklädda " mammabilder" och lite tuffare bilder med kläder på, samt porträtt bilder!! Perfekt, där kom min mans födelsedagspresent in också! Behöver jag inte stressa över den!!

Hur har ni andra nyhippade haft det?

12 dgr kvar.

• Louise14

Det var faktiskt inte så svårt att posera inför sina vänner som jag trodde att det skulle vara, men så var det ju inte så mycket posering ändå, inte a la Top modell i alla fall. Antar att det beror en del på fotografen också, om man känner sig bekväm och så, men han var verkligen super!

har sett utkasten av bilderna ( innan viss finslipning) och det blir flera stycken olika som är bra! Sååå nöjd!

paniken börjar närma sig för mig också, så jag just har skrivit en lista på allting som måste ordnas innan den stora dagen. Dock har jag lyckats sätta datum på rätt mycket ( hämta ut kläder till M2B 30/8) så då känns det även bättre. Har också delat upp det på de två veckorna som är kvar!!!!!

Har tagit ledigt från jobbet 2 dgr innan bröllopet, så har tid för strul då!!!

Jobbar ni andra tills dagen innan?

• Louise14

Danis: Själv har jag det rätt lugnt på jobbet så jag kan pyssla med sådana saker här.... Annars hade jag fått det stressigt om jag skulle göra allt kvällstid.

SKall faktiskt gå igenom mycket med min M2B ikväll, typ ta ett möte. hihi

• Louise14

Här är lite av det vi har kvar att göra:

Hämta ut kläder till M2B
    Hämta ut ringar
    Lämna alla program och dyl till mamma
    Prata med alla inblandade om deras roller
    Stämma av med toastmaster
    Ringa herrgården om antal gäster
    Ordna bordsplaceringekorten
    Ordna karta över bordplaceringen
    Dubbelkolla med DJ om musikval
    Dubbelkolla med solist
    Träffa fotograf
    Hämta halsband hos mormor
    Köpa underkläder
    Tvätta det vi skall ha på bröllopsresan

En sak, vad har ni för dekarationer till lokalen? Vi har rätt fin lokal coh har inte direkt tänkt dekorera, men kanske har ni ngåra bra tips så att vi ändrar oss?

• Louise14

Ja, det är inte roligt när man har delade meningar kring festen. Var lite nervös över att våran fest också skulle spåra ut, så då tog vi bort gratis sprit, så nu får gästerna istället betala själva för drickat, vilket jag tror kommer påverka promillehalten lite. Sedan har vi en sådan sen vigsel, vilket försenar allting, så vi kanske itne är klara med kaffet förrän närme 11 och då är det inte många timmar kvar ( typ 2) innan jag om min man nog troligtvis komemr att gå coh knyta oss ,... Musiken håller på till 2.

Igår gjorde jag någont som jag tyckte underlättade en del, och det var att jg skrev en lista på alla sysslor som skall göras, men delade upp det på de resterande 2 veckorna och helst t o m på dgr Detta gjorde att man inte blev så stressad över allt som skall fixas utan bara en eller två uppgifter per dag...

Ett tips, fast ni verkar ha full koll härinne så ni har säkert ett bättre upplägg.

11 dgr kvar......jisses, vad händer med det här året?

• Louise14

Vi får inte ha musiken igång längre än till 2 så vi har inget val, en ajg tror nog att det är lagom. Som ni säger så skall man ju sluta när man har som roligast. Sedan får vi sitta kvar hu rlängre vi vill men musiken och baren stängs vid 2.

• Louise14

Jag brukar kunna hålla på hela natten lång tidigare, men nu är jag så himla trött hela tiden, så jag tror att vi kommer orka hålla på till 1 som längst. Hade jag inte varit gravid så hade jag nog tyckt det varit tråkigt att lämna när festen fortfarande är igång, men har liksom blivit van nu.

Är det någon mer än jag som har hemsida inför bröllopet? Här är våran om någon vill se

louiseochandreas.weddingannouncer.com

• Louise14

Ih, vad kul att se era hemsidor!!!

Har varit och handlat massa material som jag behöver för att färdigställa omslagen till vigselprogrammen och festprogrammen idag... det närmar sig! Vid fyra skall min mamma komma hit med pappersprover till palceringskorten! Jag vill gifta mig nu!

• Louise14

Oh, jag tycker att det låter hur gott som helst!! Nu blev jag jättehungrig!

Mums för bulgursallad.

• Louise14

Bara 10 dgr kvar, snart är vi nere på ensiffrigt.

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)