Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Åå, jag har fått värsta idéen till festen! Det finns en liten övervåning som är jättemysig i vår lokal, och där finns det också en tv. Vi tänkte att vi kunde ha dans där (ja, min sambo verkar vara mer inne på dansen nu, bränden skivor igår ) och spela the smiths dvds! Mer 80tal än så blir det ju inte När det är annan dans tänkte vi att vi kunde ha 80talsfilmer på tvn, som t ex pretty in pink och liknande

• Rosenlarv

Ölandstok
    Vilken otur ni har! Men karl din, han sviker nog inte Ni kommer säkert se tillbaka på det här och skratta, även om det suger nu

• Rosenlarv

Snabba ryck var detm ja.. Jag tror att jag satt ihop vår kvällsbuffé nu till festen. Hur låter detta? Har jag glömt något? (Tänk på att det är sent och att alla ätit under dagen, försökte hålla det lite "lätt").

Vegetarisk bröllopsbuffé:

SMÖRGÅSTÅRTOR:
    * Smörgåstårta nummer 1, fylld med syrligt äpple, krämig ost och morötter
    * Smörgåstårta nummer 2, fylld med örtpastej och krämig gurkröra (vegansk)
    * Smörgåstårta nummer 3, fylld med avocadoblandning

SALLADER:
    * Frukig bulgursallad med mango och papaya
    * Grönsallad med solrosskott (och ev. ätliga blommor)
    * Endive och apelsin sallad

TILLBEHÖR:
    * Tomater i olika storlekar och färger
    * Gurka
    * Fetaost
    * Oliver i olika färger
    * Paprika i olika färger
    * Stor brieost toppad med druvor och fikon
    * Smör

BRÖD:
    * Brytbröd med färska örter och kesella
    * Foccacia med körsbärstomat
    * Foccaccia med rödlök

DRYCK:
    * Bubbelvatten
    * Vanligt vatten
    * Vin
    * Pommac
    * Kaffe till tårtan

TÅRTA:
    * Operatårta i 4 våningar (+ veganbakelser till veganerna)

Hur låter detta tycker ni? Fortfarande öppen för förslag i slutspurten, men dissa inte allt tack, då får jag panik

• Rosenlarv

Fluffbullarna
    Eller hur! Låter som en jättebra idé med projektorn också, men såhär elva dagar innan kanske man har andra saker att ta tag i?

• Rosenlarv

Ölandstok
    Haha! Gud vad hemskt, men gud vad sött också

Vad står på schemat idag brudar? Jag ska rnga runt till bagerierna och kolla bästa pris för smörgåstårtebottnar och sedan ska jag fortsätta med mitt brödbak. Jag känner mig lagom motiverad idag.. Borde kanske låt min sambo vara med och baka, men jag är rädd att brödet blir äckligt då

• Rosenlarv

Var hittar ni väderprognoser förresten? Jag hittar bara 9 dygns...

• Rosenlarv

Fluffbullarna
    Oj, avancerat! Vad synkade ni verkar vara. Jag har ingen koll alls, hihi

• Rosenlarv

Hehe, jag är störd, det är bara jag som är här och skriver varannan sekund.. Men vet ni vad som hänt nu!

Det ringde ett lokalt floristgymnasie till oss precis (det är de som ska ordna med alla blommor) och berättade att de hade utlyst en tävling i sin klass. De ska göra 15 brudbuketter (80talsinspirerade) och sedan får vi komma dit och välja vilken vi tycker mest om och utifrån det kommer de göra alla andra blommor till bröllopet. Hihi, så himla roligt.

Ja. Nu ska jag skärpa till mig och inte bara hänga här.. Dags att göra sig iordning för bakardagen! Snart iallafall

• Rosenlarv

Ölandstok
    Haha, sötaste idéen med best-of-lisa-skivan!

Jag har ännu inte börjat baka foccacian så om receptet är bra kan jag inte säga, men det vi kommer att använda oss av är iallafall:

www.tv4.se/mat/recept/9229.html

Dock har den alltid lika pålitliga leila också bakat italienskt i ett helt avsnitt av leila bakar, så kolla in detta också:

tv4.se/matodryck/leilabakar/549015.html

(Program 2, "Baka på italienska")

• Rosenlarv

Jag vet inte ens om jag har koll på listan på saker som ska göra, hihi, jag måste skärpa till mig.

Vi har iallafall varit och handlat sista ingredienserna till brödet och ska sätta igång med att baka efter att vi ätit.

Jag skulle tro att brödbaket är klart imorgon.

Är det bara jag som känner att det faktiskt inte är så mycket att göra? Eller har jag fortfarande inte kommit ur min ljuva förnekelse?

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)