Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Jag var på hårkonsultation.. Lite orolig, hon var inte så lyhörd och verkade vilja göra ett stort jippo av det hela. Jag fick stå på mig jätttelänge angående att jag inte ville ha jättestor uppsprejad 80talslugg, nu ska jag bara få en ganska neutral lite uppsprejad. Min sambo ville hon klippa pottfrisyr på och färga hans underhår! Jag vet att det ska vara 80tal, men man ska ju känna sig fin också, vill ju inte att folk ska skratta.

Gud, jag hoppas att det blir bra. Hon var väldigt trevlig och är säkert en jättebra frisör... Får vi hoppas. :-/

• Rosenlarv

Ölandstok
    Kul att det gick bra med sminket! Hur ska du ha det?

• Rosenlarv

Ölandstok
    Men 7 minuter? Vi har också långa versionen borgerligt och med en dikt tillagd kommer den ta typ 3 minuter?

• Rosenlarv

hallå igen

Hur har er dag varit?

Jag har som sagt varit på hårkonsult. Sedan har jag ordnat lite med bröllopsmenyn och slutligen har vi bakat 4 till brödkakor (rödlöksfoccacia, gick jättebra!).

Vad har ni hunnit med?

• Rosenlarv

Jaaa, jag är också nyfiken fluffbullarna!

danis
    Jag gjorde en 40 anledningar till att jag älskar dig bok till min m2b på www.gordinegenbok.se det blev några sidor över i boken, och där klistrade jag in saker som jag sparat, som t e x en biljett till en konsert där vi sa att vi älskade varandra första gången och talet han hade skrivit ner som han skulle säga till mig när han friade (ja, han skrev ner det! mycket sött, hihi). Kanske kan du göra något sådant? Dock står det att leveranstiden är 14 dagar, jag fick min på 5 dagar, men kanske vågar man inte chansa. Annars kan du ju alltid göra en egen bok.

• Rosenlarv

Och oj, oj! 8 dagar kvar! hjälp!

Idag ska vi hämta ut våra ringar och baka mer bröd, men annars är schemat ganska tomt idag. Skönt!

• Rosenlarv

Hörni.. hur långt innan tror ni att man kan köpa mintgodis? Jag ska ju använda sådana till mina bordsplaceringar.. Inte hinner de bli gamla på 8 dagar? Och visst borde det vara bäst att förvara dem i kylskåp? Det är ju lite choklad i, så jag är rädd att de smälter.. Men det kanske räcker med skafferiet? Vad tycker ni?

• Rosenlarv

Är det bara jag som känner mig skitblödig idag? Tittade på den här videon och började gråta.

• Rosenlarv

Fröken smultron
    Ååå, vad roligt att mitt tips lönade sig! Och visst ser de proffsiga ut! Jag är jättenöjd med min också

• Rosenlarv

Iiih, jag tror att jag blir hippad imorgon! Kanske kommer jag tillbaka hit och är besviken för att det inte var så, men det känns som att jag har rätt. Min vän som inte alls är morgonpigg bad mig möta henne tiidigt på morgonen för att vi skulle ut på tur sa hon. hihi.

• Rosenlarv

Hej allihopa. Igår var jag i Göteborg och hade möhippa! Hihi.. trött som stryk, berättar mer sen.

• Rosenlarv

Haha, här har ni mig, jag har sovit i 13 timmar och ägnat morgonen åt att städa lägenheten.

Möhippan var jättesöt! Min kompis i Karlstad hade ju som sagt sagt åt mig att vi skulle på tur. Klockan 9 stod jag på torget och väntade in henne när jag får smset: "Nu får du skynda dig till tågstationen om vi ska hinna göra en kvinna av dig!". Så jag sprang ner till tågstationen, min kompis kom, och 5 minuter senare satt vi på tåget till göteborg.

I göteborg väntade 6 av mina vänner (däribland min gamla barndomsbästis, som jag blev jätteglad av att se). Jag fick en snygg superhjälte utstyrsel att ta på mig så att jag skulle bli mitt alias feministblixten (jag kallas för blixten och är inbiten feminist sedan många år ) och sedan bar det av till okänd destination.

Först var vi på liseberg och hade femkamp. Jag förlorade stort, men hade jätteroligt. Därefter åt vi smörgåsar på en gräsmatta och jag fick dricka jordgubbsvin som mina vänner smög åt mig.

Därefter blev det uppdrag på stan, bland annat allsång på spårvagnen, fotobingo (där jag skulle hitta människor som såg ut på ett visst sätt, t ex någon med hatt, någon med solglasögon, någon med tattuering, en gatumusikant och få dem att ställa upp på att bli fotade med mig) och insamling av människor vackraste ord (som jag sedan fick skriva en dikt av).

Sedan blev det mysmiddag med mina söta vänner, där vi grillade och drack vin. Och efter det bar det vidare till Gretas, där vi dansade och drack drinkar.

Jättesöt möhippa, jag är jätteglad och nöjd, även fast vissa av uppdragen hade för hög skämma ut sig faktor (de vägrade jag helt enkelt att göra )

• Rosenlarv

Fröken smultron
    Hihi, tack.

Ölandstok
    Visst får man! De verkade bli lite sura först, men sedan ansträngde jag mig otroligt mycket på de uppdragen jag väl gjorde och då blev de glada

• Rosenlarv

Ölandstok
    Vi har ungefär 3 timmar musik, två skivor med lugn musik och ungefär två med lite mer fart i. Sedan har vi planerat att ta med skivor som de är också. Och så ska vi ju visa smithsdvd också...

Hur har du svårt att få ihop det på för vis?

• Rosenlarv

Bläää... jag börjar bli sjuk! Har inte tid, har tusen saker att göra. Och imorgon kommer svärföräldrarna, 2 systrar och en liten bebis som ska sova hos oss till bröllopet är över.. kuuul...

• Rosenlarv

Haha, är det bara jag som fortfarande lever i fönekelse och inte har förstått att det är tre dagar kvar?

Nu ska jag iväg på sminkkonsult. Vi hörs senare allihopa.

Förresten, Ölandstok, vad tråkigt med graveringen, men ja, det viktigaste är ju att ni fått ringarna! en himla tur!

• Rosenlarv

Haha, vad skönt att ingen annan heller förutsett vädret.. Jag har en sjal i värsta fall, men helst skulle jag nog vilja ha min fina röda kappa. Även om det inte alls kommer matcha. Jag var på provsminkning nyss och jag ska ha LILA smink. Det låter skitfult, men det var jättefiiint, till och med det lila läppstiftet

• Rosenlarv

Nu kommer inte jag kanske komma tillbaka hit igen förrän efter bröllopet. Mina svärföräldrar kommer att komma hit om några timmar och stannar sedan till dagen efter bröllopet. Kanske lyckas jag snika till mig lite dator tid på kvällarna, men det kommer definitivt inte bli lika mycket häng här som det har varit innan iallafall

Kommer jag inte tillbaka vill jag önskar er alla en jättefin bröllopsdag! Hoppas att ni alla kommer tillbaka med bilder och berättelser så att jag får veta hur det gått för er!

Lycka till och stooora kramar från rosenlarv

• Rosenlarv

Hihi.. om 4 timmar är jag gift! om två timmar börjar förberedelser med hår.

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)