• celesta

bröstförstoring hos charles randquist?

hej!
    någon här som opererat sig hos charles? jag funderar på att lägga in 600 gr i varje bröst. nån som lagt in så mycket? vad hade ni för bh-storlek innan?

kan kirurgen vägra att lägga in så mkt?

charles är rätt dyr, men han verkar ju vara skicklig. vet ni nån billigare i sthlm som är pålitlig??

jag är 170 lång, 63 kg, liten b-kupa. tror ni att det går att lägga in 600 eller mer...? har någon nån erfarenhet av charles eller så stora inlägg, snälla skriv!!!

• Svar på tråden bröstförstoring hos charles randquist?
  • Swing

Storleken brukar man komma överens om tillsammans med kirurgen. Men du vet alltså redan nu att du vill ha 600. Hur, kan man undra.
    Naturligtvis kan kirurgen vägra att lägga in så mycket! "Alla" (nu generaliserar jag ju lite) jag hört om/träffat med så stora implantat har opererat sig minst en gång tidigare.
    Jag är 169/65 och har 360g. Enligt min kirurg hade det inte fått plats med större. (Enligt mig hade det nog gått att klämma in en storlek större, 400g, men på Plastikkirurggruppen är dom mycket måna om det estetiska. Jag tyckte det blev tillräckligt. DD-kupa).
    Det finns mycket att läsa om Charles i tidigare trådar och jag har hört lite av en f.d. kollega. Han lär vara dyr, skicklig och ha lite filmstjärnemanér....

• celesta

tack för ditt svar!
    jag har testat rispåsar i bh:n. :)
    men som sagt, det är ju svårt att avgöra, men mellan 500-600 hade jag tänkt mig.

ja, Charles verkar ju vara proffsig av alla kommentarer att döma.
    mmm...det är ju det...de flesta har väl redan opererat sig en gång innan då de lägger så mycket.
    vad hade du för bh-storlek innan? DD är ju stort, men 360 g låter inte så mycket? jag har väldigt liten byst, och om jag väl opererar mig vill jag lägga in lite större.

hade du några komplikationer efter operationen?

• Swing

Innan full 75B, liten 75C i stelare modeller. Nu alltså D eller DD, lite beroende på. DD har mer 'put'. (E funkar inte, för vida i omkretsen).
    Inga komplikationer eller större obehag efteråt. Snart har det gått 3 år.
    Dr. Blomqvist på Plastikkirurggruppen kändes pålitlig och gjorde ett bra jobb. Ett plus var att man får stanna över natten. (Jag hatar annars sjukhusmiljöer och är van att klara mig själv i alla lägen. Men det kändes tryggt att bli omhändertagen av proffs och få träffa doktorn innan maken hämtade mig nästa morgon).

• ennasus

Celesta:
    Jag har inte op mig hos Charles, men jag har däremot lagt in 600.
    Jag hade redan 325 inlagt och hade då 70 c ville fylla ut mer få snyggare klyfta osv. därför lade vi på ytterligare 275 detta har gett mig en 70 F jag är 168 lång väger 55. Jag är inte bara bröst dvs de sticker inte framåt men är väldigt fylliga.
    Jag op mig hos Peter Cosmo på Citadel Klinken i Landskrona, utifrån mina önskemål föreslog han 600 runda soft touch gelehallon under bröstmuskeln.Idag har det gått 8 veckor sen min op och jag är snornöjd. Jag är lite tveksam till min storlek tidigare op mig 93 strax efter jag ammat färdigt första barnet innan graviditeten hade jag 70 b.
    Lycka till stå på dig det är dyra operationer och jag tycker att man skall få välja men,,,,, nu blev 600 bra på mig men på någon annan kan det se urlöjligt ut

• snuttungen

celesta

Har du varit hos Charles på konsultation ännu? När jag var där så sa han rakt ut till mig innan vi ens hade kommit till diskussionen om storlek att

"Det här är ingen tuttfabrik, jag gör inga jättebröst här. Det ska se naturligt ut och passa till din kropp."

Tänkte bara förvarna dig om du inte redan pratat med honom.

Själv är jag 170/51 och har lagt in 310cc i varje bröst. Runtom under bysten är jag 70 cm, och detta var vad Charles ansåg vara det mesta han kunde lägga in på mig, och jag håller med honom. Hade jag tagit större så hade de hamnat under armhålorna, typ.

Men gå till Charles och prata med honom, han kommer att ge dig ett ärligt svar på vad som passar just dig. Men var noggrann med att be att får prova både vad han föreslår (han tog inte fram det som var max åt mig förrän jag bad honom) och vad han tycker är max på dig.

Jag är jättenöjd med mitt resultat, jag hade en 70 AAAAAA-kupa innan och har nu en 70 D, jättevacker form, precis som jag ville ha dem.

Ett förslag är ju att ta med bilder på hur du vill att resultatet ska bli.

Lycka till

• celesta

tack för ditt svar. :)
    nej jag har ännu inte varit på konsulation, då ja bor i finland så är det inte bara att ta sig dit. så därför kollar jag lite olika alternativ mer ingående så jag är säkrare på mitt val av klinik innan jag bestämmer en tid.

kul att du blev nöjd! hmmm...den där Charles verkar lite si som så...alltså, han är ju skitduktig o kan sin sak, men han verkar lägga sig i det personliga lite mycket har jag förstått.
    jag tycker det är upp till en själv, då man betalar så mycket, att få lite större om man vill. inget "det är inte estetiskt" tjafs. visserligen om det av rent medicinska skäl inte går att lägga stora implantat, det förstår man ju. men av estetiska skäl...klart dom har rätt att säga vad de tycker men som patient ska du få avgöra själv, utan att få en stämpel i pannan tycker jag.

hur kan 310 cc bli en d kupa? det låter lite tycker jag. är inte cc lika mycket som gram? :-O
    funkar det inte för mig direkt så gör jag om dem i ett senare skede, de ska ju ändå bytas ut. då kan man ju passa på å göra dem större ;)

• Swing

Hur många gram/cc/ml som ger en viss kupa är mycket individuellt! Samma storlek kan bli helt olika på tjejer av ungefär samma längd och vikt.
    Det är viktigt att tänka på att för att få en uppfattning om kupstorleken måste man ta hänsyn till måttet under bysten. 70E, 75D och 80C är ju samma 'tuttstorlek', men det är ju t.ex. stor skillnad på 70D och 85D.

• celesta

ja såklart. jag har nu 70B, och skillnaden mellan 70 och 75 b är rätt stor. skulle vilja ha D eller DD, men är rädd för att min hud inte klarar av så stora imlantat. nån som har erfarenhet av större implantat med min bh-storlek?

• snuttungen

Celesta

Inte vet jag hur det blev en D.kupa av 310 cc, men det är vad jag köper i BH-storlek i alla fall. Mindre får jag inte i tuttsen i . Jag hade önskat mig en C-kupa men fick som sagt lite mer än jag bad om... Jag tyckte de blev för stora först, men nu gillar jag dem skarpt.
    Om Charles anser att din kropp kan "ta" så stora implantat så nekar han dig nog inte, men om du nu är så smal som 70 under bysten så kanske det inte funkar. På mig skulle implantaten ha "putat ut" för mycket vid sidan om jag tagit större...jag är ju också 70 runtom under bysten. Men sedan kanske det beror på hur bredaxlad du är, och hur bred över höften osv. Han är väldigt noggrann att det ska passa din kropp.
    Själv är jag rätt smal som du kanske förstod av mina mått 170/50.

• Polstjärnan

Hej Celesta!

Varför startar du nya trådar för varje fråga som rör bröstförstoring? (ser att du startat 6 trådar hittills)Det finns ju en lååång tråd "Bröstförstoring 10" där du hittar massor med information avseende kirurger, kliniker, implantat m.m m.m, och där kan du ställa alla frågor du vill och få svar från många tjejer som redan har opererat, eller funderar på en operation...

Det blir också lättare för andra tjejer att få information kring detta ämne om de ligger samlade i en tråd istället för utbrett i en massa.

Svar på tråden bröstförstoring hos charles randquist?