Inlägg från: celesta |Visa alla inlägg
  • celesta

berätta för familjen om bröstförstoring?

hej!

jag är lite orolig för vad min familj speciellt mor o far ska tycka om mitt beslut att göra en bröstoperation...hur ska man säga det på bästa sätt?

hur gjorde ni? skriv!!!

• Svar på tråden berätta för familjen om bröstförstoring?
  • celesta

hej smilla! :)

ojoj lycka till så mycket med din operation! hoppas du blir nöjd! var ska du opereras? hur mkt ska du lägga in?

ja, jag har själv en känslig mamma som nog kommer tro hon gjort fel i sin uppfostran.. :-P
    hon har förut sagt att hon inte kan förstå såna som opererar sig, o jag vet att hon är rädd för att alla som gör det blir blåsta bimbos eller utvikningsmodeller. fördomar du vet.
    min pappa är rätt konservativ, vet inte hur han skulle reagera. :( min syster är den enda som vet, hon sade inte så mycket, undrade bara om jag var säker på min sak.

hur sade du det till din mamma? öga mot öga eller per telefon? usch, konstigt nog är jag mera orolig för vad dom ska tycka om mig efteråt än vad jag är för själva operationen! :-S

och än en gång: LYCKA TILL!!! skriv till mig hur det blev sen!

kramis

• celesta

hehe, jodå, men dom kommer ju märka det förr eller senare iaf. kanske det är bäst att vara ärlig från början.

• celesta

mjo...det har du rätt i. jag vet bara inte hur ja ska säga det på ett bra sätt, vill inte ha en massa bråk om detta :(
    vissa familjer är öppnare än andra, min råkar vara lite konservativ när det gäller ett så hett debatterat ämne som tuttförstoring.

man får ha is i magen heltenkelt *gulp*

:)

• celesta

:( naaaw stackars dig det var inte särskilt kul! hoppas er relation inte blev helt förstörd av det. jag tror inte ja ska säga nåt förräns typ sista veckan innan operationen. jag är 23, o ja vet vad ja gör, dom kan ju inte hindra mig tekniskt sätt, men jag vill ju inte att det går som i ditt fall :( nåväl, det är ju en chock för dem, de kommer säkert över det efter en tid. jag förstår inte heller varför just bröstoperation anses så himla tabu. om folk fixar andra saker e det liksom helt ok.

ha det gott vännen!

Svar på tråden berätta för familjen om bröstförstoring?