• Peisy

berätta för familjen om bröstförstoring?

För mig kändes helt naturligt att diskutera det med min mamma innan operationen, pappa däremot kändes lite värre. Mamma sa bara: det kan jag förstå att du vill...kan tilläggas att mina bröst vara väldigt olika stora så hon vet hur jobbigt jag tyckte det var. Jag började med att fråga henne lite fint hur hon skulle reagera om jag skulle vilja operera mina bröst och göra dom lika stora. Kan säga att jag trodde verkligen att reaktionen skulle bli kraftigare än: det kan jag förstå att du vill.....men har du verkligen råd?

Hur som helst så hade jag tänkt att pappa inte behövde veta, men så en kväll när jag skjutsade mina föräldrar till en fest. Pappa i framsätet och mamma bak så utbrister hon: JAG HAR BERÄTTAT FÖR PAPPA NU!!!.......trodde jag skulle dö och höll på att köra av vägen....men det gick bra, han var mest rädd för att folk skulle skära i mig.

Min kompis däremot valde att inte berätta något innan sin operation och hennes mamma grät i flera dagar efteråt efter att ha fått reda på det på omvägar.

Svårt att säga hur du ska göra, men själv tyckte jag det var skönt att min familj visste om det......visserligen lätt för mig att säga när min mamma reagerade som hon gjorde.....men skulle de bli komplikationer så behöver man kanske ha deras hjälp och då skulle i alla fall jag tycka att det kändes bäst om de redan visste.

Svar på tråden berätta för familjen om bröstförstoring?