• Tittij

Hur gör jag?

Jag har två synpunkter:
    1: Självklart ska du rensa luften som burken här ovan skriver. Det är inte bra att trycka undan alla känslor, en dag kommer allting explodera. Hon har ju en del att stå till svars för. Beklagar att din pappas sida beter sig så oerhört omoget och elakt! Självklart vill man ju ha kontkat med sin mamma. Deras hantering av det här är det märkligaste jag läst på länge. Lycka till!

2: Varför förutsätter du att nån ska hjälpa dig ekonomiskt med ditt bröllop?? Du är väl en vuxen människa som tar ansvar för ditt eget liv? Hon har verkligen ingen skyldighet att finansiera ert bröllop! Sen kan jag tycka att det är lite svagt av henne att inte kunna erbjuda sin hjälp med att sy in klänningen, känns som om hon har en del att gottgöra för.. Men som sagt, det är ju du som valt att gifta dig och det innebär inte att du kan ställa krav på att alla ska hjälpa till..

Lycka till med konflikterna, hoppas att det reder ut sig!

• Tittij

EBP: tycker ditt inlägg var mycket omoget!
    Du skriver att man hjälper till för att man själv vill. Precis, där har du ditt svar! Hon vill inte och det är ju inget tvång.

Att man älskar nån för att man hjälper till med pengar är väl oerhört irrelevant? Betyder det att de vars föäldrar inte kan/vill/har råd att hjälpa till älskar sina barn mindre???

Svar på tråden Hur gör jag?